پروفایل کاربر

میلاد کیانی

تغییر سن

با سلام
بنده اگر تقاضای تغییر سن به دلیل اینکه خانواده بنده 5 سال سن بنده را بزرگتر از سن واقعی اینجانب در شناسنامه ثبت کرده اند پرونده بنده به کدام شعبه میرود؟ آیا به شعبه حقوقی خانواده میرود یا به شعبه کیفری؟با تشکر

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

زهرا بیات

4 سال پیش

سلام

با توجه به "ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلی و جلوگیری از تزلزل آن ها و تبصره ی آن"، صاحب شناسنامه تنها یکبار در طول عمر و در صورتی که اختلاف سن واقعی با سن مندرج در اسناد سجلی بیش از 5 سال باشد می تواند سن خود را اصلاح نماید. و برای ارائه ی درخواست خود بایستی به ثبت احوال مراجعه نماید.

در صورتی که اختلاف سن واقعی با سن مندرج در شناسنامه کمتر از 5 سال باشد بایستی به دادگاه های دادگستری مراجعه نماید.این موضوع در دادگاه های حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد.


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

یاسین بهادری

اطمینان حاصل کردن از اصل سرمایه در قرارداد های مضاربه

اگر در یک قرار داد مضاربه، مالک سرمایه بخواهد علاوه بر قرارداد بسته شده بین مالک و مضارب از بابت برگشت اصل سرمایه ی خود در انتهای مدت زمان قرارداد مضاربه بدون توجه به میزان سود و یا زیان اطمینان حاصل کند، به غیر از دریافت چک و سفته از مضارب چه راه های دیگری دارد؟ آیا در این شرایط اتکا به قرارداد بسته شده کافی است؟
** فرض کنیم که این قرارداد میان دو شخص حقیقی و نه حقوقی بسته شده باشد.

پروفایل کاربر

حسین یوسفی

قرارداد و امضا با کسانیکه به اونها دسترسی حضوری نداریم

سلام
من میخوام با یه بنده خدایی قرارداد امضا کنم ولی دسترسی حضوری به هم نداریم و امکان مسافرت از این ور کشور به اون ور کشور نیست
1. برای قرارداد و امضاها با اشخاصی که به اونها دسترسی نداریم چطور باید عمل کنیم؟
2. اگه قرارداد رو به صورت pdf برای ایشون ارسال کرد و توسط نرم افزارهایی مانند foxid reader از قسمت pdf sign امضا بشن آیا دارای اعتبار هستن؟

پروفایل کاربر

یاسین بهادری

نوشتن قرارداد برای پرداخت های متوالی

من میخوام با شخصی، نوعی قرارداد مضاربه ببندم که طبق اون، ایشون با پول من سرمایه گذاری انجام بده و سود و زیان حاصله، به صورت 30 / 70 بین ایشون و من تقسیم بشه.
مسئله اینجاست که علاوه بر مبلغ اولیه ای که من پرداخت میکنم، ممکنه که درآینده بخوام سرمایه ای نزد ایشون دارم رو افزایش بدم. قرارداد چجوری باید نوشته بشه که مشخص باشه ممکنه من درآینده هم پول هایی رو به ایشون پرداخت کنم؟ اینکه صرفاً ایشون به من رسید دریافت مبلغ بده کافیه؟

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد