حسین حقیقی
8 سال پیش
1
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
مهرنوش فتاحی
8 سال پیش
با سلام و وقت بخیر
ابتدا لازم به ذکر است که حق رای این امکان را به سهامدار می دهد که در تصمیمات جمعی مشارکت کند. حق رای تابع اصل نسبیت است هر کس به نسبت سهامی که دارد در امور جمعی حق رای دارد. این قاعده به صورت کلی به اجرا گذاشته میشود و تنها در یک مورد این اصل مخدوش میشود و آن در شرایطی است که در اساسنامه برای سهامدار یا سهامدارانی سهام ممتاز در نظر گرفته شده باشد و سهام ممتاز به صاحب آن حق رایی چند برابر سهام عادی بدهد.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
مجید اوحدی
3 سال پیش
ممنوعیت عضویت کارمندان شهرداری در شرکتهای خصوصی
سلام بنده کارمند رسمی شهرداری تهران هستم آیا شامل قانون ممنوعیت عضویت کارمندان دولت در شرکت خصوصی هستم؟
حسین حقیقی
8 سال پیش
حسین حقیقی
8 سال پیش