پروفایل کاربر

فاطمه عظیمی

سازنده ملک

سلام. آیا سازنده میتواند در زمان تحویل کلید ملک برای تخریب در مورد تجهیزات داخل آپارتمان مانند کابینت و ... مدعی شود و خسارت دریافت کند؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

زهرا بیات

4 سال پیش

سلام

این امر وابسته به توافقات برابر قرارداد تخریب ساختمان است. در صورتی که این وجود این تجهیزات در ساختمان در قرارداد ذکر شده باشد، سازنده می تواند خود آن تجهیزات و درصورت تلف یا عدم دسترسی مثل یا قیمت آن را مطالبه نماید.


با احترام

تیم حقوقی وینداد


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

علی جلائی

فاقد وصف جزائی

من دستبند حمل میکردم که با یکی درگیر شدم بعد رفتن به کلانتری دستبند ر و تحویل دادم بعد رفتیم قاضی کشیک شاکی رضایت داد منم مدارک ضابط قضائی بسیج ارائه دادم ولی ولی مجوز حمل نداشتم . قاضی بی قید و شرط آزاد کرد . الان دارم پرونده رو تو عدل ایران نگاه میکنم نوشته ضرب و جرح و توهین بعد یه سطر پایین تر نوشته
فاقد وصف جزائی
این یعنی چی ؟

پروفایل کاربر

نیما قربانی بیاتی

آیا می توان در قرارداد عدم رقابت، وجه التزام را به صورت درصد تعیین کرد؟

آیا می توان در قرارداد عدم رقابت به جای تعیین مبلغی به عنوان وجه التزام به صورت سفته، درصدی را تعیین کرد؟ به این صورت که در صورت رقابت طرف مقابل و راه اندازی یک استارتاپ مشابه، در این صورت درصد مشخصی از سهام آن شخص به عنوان جریمه به طرف دیگر قرارداد تعلق گیرد.

پروفایل کاربر

مانی رضوی‌زاده

ممنوعیت معامله و مزیت‌ها و معایب ثبت موسسات غیر تجاری

با سلام و احترام؛
دو سؤال داشتم در مورد ثبت مؤسسات غیر تجاری انتفاعی؛
جایی خواندم که در این نوع ثبت، مؤسسه حق هیچ‌گونه معامله‌ای ندارد. فرض کنیم یک مؤسسه خدمات ساختمانی و طراحی داخلی باید دستگاه‌ها و مواردی را از تولیدکننده دیگری بخرد و برای مشتری نصب کند. چگونه انجام قانونی چنین معامله‌ای میسر است؟
به طور کلی مزیت‌ها و معایب این نوع ثبت نسبت به مثلاً شرکت با مسئولیت محدود از لحاظ مجوزهای قانونی، مالیات و موارد دیگر چیست؟

سپاسگزارم از وبسایت مفید شما

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد