پروفایل کاربر

کاربر

سرمایه اولیه و ثانویه و تقسیم سهام شرکا

با سلام
ما میخواهیم شرکت مسئولیت محدود تاسیس کنیم با سرمایه اولیه (برای مثال) 100 میلیون تومان که 90 درصد آن توسط بنده تامین می شود و 10 درصد دیگر توسط شریکم؛ اما پس از 6 ماه نیاز به تزریق مجدد 100 میلیون تومان پیدا میکنیم و اینبار من توان آوردن 40 میلیون دارم و شریکم 60 میلیون
نحوه تخصیص سهام بصورت درصد در موارد اینچنینی به چه صورت است؟(با توجه به اینکه دیگر ریسک سرمایه گذاری کم شده به نسبت اول)

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

5 سال پیش

با سلام:

در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است در صورت ثبت شرکت با مسئولیت محدود میزان سهم الشرکه شرکاء علی القاعده به نسبت آورده آنان می باشد.

در مثال شما 90% متعلق به یک شریک و 10% متعلق به شریک دیگر و چنان چه بعد از مدتی نیاز به جذب سرمایه و افزایش سرمایه داشته باشید بر اساس ارزش گذاری شرکت و کسب و کار و میزان سرمایه که قرار است جذب گردد به نسبت ارزش گذاری شرکت سهم الشرکه به سرمایه جدید تعلق خواهد گرفت.

با احترام؛

تیم حقوقی وینداد.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

فاطمه عسکری

عقد بیع و هبه

فرق عقد بیع و هبه معوض چیست ؟

پروفایل کاربر

وحید ربیعی

چگونگی محاسبه بهای یک فروشگاه شراکتی

سلام
تبریک برای ساید بسیار خوب و تبریک سال نو
من ۹ سال است که در فروشگاهی شریک هستم. و قصد دارم جدایی و مستقل شدن در فروشگاه برای خودم را دارم و هنوز با شریکم گفتگویی نکردم .ما همه تخم مرغ های داخل سبد رو نصف و توافق میکنیم یعنی سود و زیان را. اما نمیدونم چطور خود مرغ تخم گذار رو نصف کنم. یعنی من که دارم جدا میشم یک فروشگاه اکتیو و با گردش مالی خوب رو دارم رها میکنم نمیدونم چطور چه مبلغی رو از شریکم و تحت چه عنوان حقوقی بابت حق شراکت طلب کنم. یعنی اینکه یک فروشگاه قوی رو رها باید برم از صفر شروع کنم و در عوض شریکم فعلی بدون هیچ هزینه جابجایی و زحمت اسباب کشی و تبلیغات تبدیل به یک رقیب قوی برام بشه برام گیج کننده است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد