حمید رستگار
سهام ثبتی و داخلی تا افزایش سهام
سهام رسمی شرکت در سال 97 ... ت بوده است. برای هزینه های جاری و بستر سازی اولیه شرکت مبالغی که اعضا پرداختند تا افزایش سهام بدهیم بسیار متفاوت هست، فرد جدیدی که امده است برای شغل مدیر عاملی میگوید من فقط سهام ثبت شده رسمی را قبول دارم و بر اساس همان قرار داد میبندم و پاداش من مثلا 20% سود خالص در پایان سال هست. چگونه این فرد را میتوانم قانع کنم که مبلغ پرداختی افراد بیش از مبلغ رسمی هست و سود باید بر اساس پرداختی باشد؟
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
کارشناس حقوقی وینداد
با سلام:
در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است مبلغ سهام شرکت دو اعتبار دارد:
1. مبلغ اسمی سهام، همان مبلغی است که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده.
2. نبلغ واقعی سهام، همان مبلغی است که در عالم واقع سهام ارزش دارد و با آن مبادله و خرید و فروش می شود.
در هر صورت در تقسیم سهام بین سهام داران فرقی ندارد و میزان سود و تقسیم سود سهام بین سهامداران براساس میزان سهام هریک از سهام داران می باشد. مگر این که بعضی از سهامداران دارای سهام ممتاز باشد و یا شرکت بدهی از این بابت به سهامداران داشته باشد که در ابتدا باید سهام ممتاز و یا بدهی ها پرداخت گردد و بعد باقی سود قابل تقسیم بین سهامداران دیگر تقسیم گردد.
با احترام؛
تیم حقوقی وینداد.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
Ali Najafi
بیمه وسنوات وعیدی
آیا میشود قراردادی با بازاریاب منعقدکردتا فقط پورسانت فروش بگیرد و بازاریاب مشمول عیدی وسنوات و حقوق و مزایای قانونی نگردد و نهایتا مسئولیتی متوجه شرکت نگردد؟؟؟
نیما قربانی بیاتی
آیا می توان در قرارداد عدم رقابت، وجه التزام را به صورت درصد تعیین کرد؟
آیا می توان در قرارداد عدم رقابت به جای تعیین مبلغی به عنوان وجه التزام به صورت سفته، درصدی را تعیین کرد؟ به این صورت که در صورت رقابت طرف مقابل و راه اندازی یک استارتاپ مشابه، در این صورت درصد مشخصی از سهام آن شخص به عنوان جریمه به طرف دیگر قرارداد تعلق گیرد.
سعید رحمت
رای کمیسیون ماده 100
با سلام و احترام
بنده در حیاط ملک خود اقدام به نصب دکل کرده ام و کمیسیون ماده 100 رای به جمع اوری دکل را داده است.
ولی بنده نمیخواهم دکل را جمع آوری کنم در این صورت چه اتفاقی می افتد ؟
از لحاظ قانونی چه کارهایی شهرداری انجام می دهد ؟