پروفایل کاربر

تتا تات

فروشگاه اینترنتی شرکتی

ما یک وب سایت اینترنتی داریم و یک شرکت خدمات رایانه ای با مسئولیت محدود ثبت کردیم که هنوز فعالیتی در این حوزه نداشته و روی پرونده مالیاتی خودمون هم عدم کارکرد شرکت زدیم حالا یک مشاوره از شما میخوام ما محصولاتمون رو از مغازه دار ها میگیریم و یک سود روش میزاریم و میفروشبم اینجا مایی که شرکت ثبت کردیم مالیات رو طبق چه چیزی باید بدیم در لحاظی که جنس فروشی مال ما نیست و اینکه اگر بصورت حقوقی کار کنیم وضعیت به چه صورت خواهد بود ؟
آیا باز کردن درگه اینترنتی بصورت حقوقی و ایجاد تراکنش شامل مالیات های سنگین میشه برامون ؟ چون ما یک واسط خواهیم بود و اجانس مغازه دار ها رو بصورت واسط میفروشیم

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

5 سال پیش

با سلام:

در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است چنان چه فروشنده کالا و محصولات شما محسوب گردید و فاکتور فروش توسط شما صادر گردد تمام مالیات وجه واریزی برعهده شما می باشد. لیکن چنان چه شما یک مارکت پلیس و یا یک واسط باشید و در قرارداد تامین کننده نیز قید نموده باشید که فروشنده کالا و محصولات تامین کننده می باشد و فاکتور فروش نیز توسط تامین کننده (فروشنده) صادر گردد شما فقط نسبت به سودی که دریافت می نمایید مشمول محاسبه عملکرد مالیاتی می باشید.

با احترام؛

تیم حقوقی وینداد.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

دانیال دانشور

برگزاري همايش

سلام آيا براي برگزاري همايش و جشن هاي فارغ و تحصيلي و... نياز به مجوز هست؟ تا جاييكه اطلاع دارم فقط براي همايش هايي كه عنوان ملي يا كشوري يا بين المللي دارند نياز به مجوز از نهاد رياست جمهوري هست.

پروفایل کاربر

بابک بیوک افشاری

سهم یک محقق از تولید یک محصول (صاحب ایده و آگاه به فرآیند ساخت) در مقایسه با سرمایه گذار و یا کارخانه دار چقدر است ؟

با سلام
به عنوان یک مهندس پلیمر و طراح یک محصول قرار است با کارخانه ای مشارکت کنم. به این صورت که طراحی محصول و رسیدن به فرمولاسیون شیمیایی از من باشد (انجام کارهای تحقیقاتی، آزمایشگاهی، تا رسیدن به نقطه محصول) و تولید و عرضه از جانب کارخانه (فرآیند تولید، فرآیند فروش). این محصول در ایران وجود ندارد و این کارخانه میخواهد از پیشرو های صنعت مربوطه باشد.
با اینکه در سود باهم شریک باشیم موافق هستند.
1. سوالم این است که سهم طرفین را چگونه تعیین کنم؟ و از سود خالص باشد و یا از قیمت عرضه شده در بازار؟
2. و سوال بعدی این است که چند درصد از مالکیت علمی و چند درصد از مالکیت صنعتی این طرح را با کارخانه شریک شوم؟ در واقع در زمان ثبت رسمی طرح سهم ها را چگونه ثبت کنم؟

پروفایل کاربر

سعید رحمت

فسخ قولنامه

با سلام و احترام
قولنامه ای در مشاور املاک تنظیم شده و پس از پرداخت بیعانه صاحب خانه به شهرداری مراجعه نمود و در جواب شهرداری 100 متر عقب نشینی درج شد حال صاحب ملک اعلام می کند که دیگر تمایل به فروش ملک ندارد چون متراژ عقب نشینی زیاد است
در قولنامه عقب نشینی بر گردن فروشنده و در بند دیگری مبلغ 1/4 کل ملک هم به عنوان خسارت فسخ قولنامه در نظر گرفته شده بود
تاریخ حضور دفترخانه هم برای ماه اسفند در نظر گرفته شده بوده است
حال با توجه به این اتفاق و اینکه بنده تمایل به خرید ملک دارم ولی اینها مایل به فروش نیستند قاعدتاً در ماه اسفند در دفترخانه حاضر نمی شوند
لطفاً بفرمایید که چه مراحلی را برای احقاق حق و دریافت خسارت در موعد مقرر (تاریخ سند اسفند ماه است) میبایست طی نمایم .

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد