نقش حقوقی مالک جدید و قدیم در معامله املاک

معامله ملکی با اطلاع کامل خریدار و فروشنده از تمام جزییات مورد معامله و حقوق سایر افراد نسبت به ملک موصوف انجام شده است . سال گذشته من دادخواست الزام به تنظیم سندسرقفلی را علیه مالک فعلی تقدیم کردم . دادگاه پس از جلسه سوم رسیدگی، با استدلال اینکه طرح دعوی میبایست علیه مالک اولیه نیز انجام میشد قرار رد دعوی را صادر نمود . با توجه به اینکه مالک فعلی با اطلاع دقیق از حق سرقفلی مذکور نسبت به خرید اقدام کرده است اکنون حضور مالک اولیه در دادگاه ضرورت دارد؟ آیا میتوان بدهی را به مالک اولیه نسبت داد؟
مالک فعلی نیز اخیرا" دو دانگ ملک را به دیگری واگذار کرده است آیا باید وی را نیز طرف دعوی قرارداد؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

آرش حق شناس

5 سال پیش

در طرح دعوی باید کلیه طرف های درگیر را مورد خطاب دادخواست قرار داد. بله باید کلیه خریداران سابق و فعلی را خطاب قرار دهید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

رامین نسیمی

دریافت بیمه بیکاری

سلام با توجه به اینکه ۱۵سال به صورت قرارداد انجام کار معین کار میکردم وناگفته نماند که هرسال یکساله تمدید میشد ولی به دلیلی قراردادم را سه ماهه زدند و بعد از سه ماه به اجبار لغو قرارداد کردند واز هیچ گونه مزایا از جمله حتی از بیمه بیکاری هم بی نصیب شدم به نظر شما آیا میتونم دوباره در کارم مشغول شوم و یا از بیمه بیکاری استفاده کنم.متشکرم

پروفایل کاربر

حسین حقیقی

مدت زمان فسخ معامله

سلام. اگر شریکی که با هم ملک را ساختیم به تعداتش عمل نکنه میتونم یک طرفه قرارداد رو فسخ کنم ؟ چقدر زمان برای فسخ قرارداد دارم؟

پروفایل کاربر

مانی رضوی‌زاده

ممنوعیت معامله و مزیت‌ها و معایب ثبت موسسات غیر تجاری

با سلام و احترام؛
دو سؤال داشتم در مورد ثبت مؤسسات غیر تجاری انتفاعی؛
جایی خواندم که در این نوع ثبت، مؤسسه حق هیچ‌گونه معامله‌ای ندارد. فرض کنیم یک مؤسسه خدمات ساختمانی و طراحی داخلی باید دستگاه‌ها و مواردی را از تولیدکننده دیگری بخرد و برای مشتری نصب کند. چگونه انجام قانونی چنین معامله‌ای میسر است؟
به طور کلی مزیت‌ها و معایب این نوع ثبت نسبت به مثلاً شرکت با مسئولیت محدود از لحاظ مجوزهای قانونی، مالیات و موارد دیگر چیست؟

سپاسگزارم از وبسایت مفید شما

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد