پروفایل کاربر

مجید عدالتی

2 سال پیش

اجرا سفته

با سلام

آیا برای اجرا گذاشتن سفته گذاشتن سفته یا ضمانت اجباری هست؟

ممنونم

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

علی تقوی

2 سال پیش

باسلام و احترام؛ خیر نیازی نیست.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

حسین شاهه

20 ساعت پیش

نزول و برگشت زدن چک

سلام
برج۸بخاطر مشکل مالی از یکی در تهران ۳۰تومن قرض کردم که قرار شد ۳ماه بعد بدمش یک چک۲۲میلیونیدازم گرفت و بعد گفت ۷۸تومن دیگه هم چک بده که جمعا بشه۱۰۰تومن و من برات ۸۵میریزم
ولی واریز پکرد و گفت خیالت راحولی هردوچک برگشت زد و الان میگه۱۰۰باید بدی
شاهد هم دارم که چک امانی برده ولیدقید نکردم
الان میتونم به جرم نزولخوری و خیانت در امانت ازش شکایت کنم

پروفایل کاربر

حسین تقی چیزری

7 ماه پیش

با سلام اگردر خرید اپارتمان بعد از امضای مبایعه نامه تا زمان امضای سند انتقال وتحویل اپارتمان کارعمرانی در ساختمان انجام شود هزینه...

با سلام اگردر خرید اپارتمان بعد از امضای مبایعه نامه تا زمان امضای سند انتقال وتحویل اپارتمان کارعمرانی در ساختمان انجام شود هزینه شارژ عمرانی بعهده کدام طرف میباشد

پروفایل کاربر

مهران خانمحمدی

2 ماه پیش

ابطال اجراییه و استرداد چک

سلام و عرضعزیز  سوالی داشتم از خدمتتون. متاسفانه در تاریخ 27 اسفند سال گذشته یکی از دوستانم که صاحب کلینیک زیبایی هست از یکی از دوستانشون سه میلیارد پول قرض میگیرن برای افزایش توان مالی کلینیک شون .به دلیل اتمام دسته چکشون از بنده می‌خوان که یه برگ چک به رقم 4 میلیارد تومان  برای برج سه سال 1404در وجه اون شخص بکشم که بنده اینکار و میکنم خب بنده کارمند بانک هستم و خب چون روی چک بابت ضمانت درج نشده بود  بنده دو نفر از همکارانم و به عنوان شاهد درجریان گذاشتم .دوستم دسته چکشون برای روز 28اسفند 1403حاضر میشه و من از ایشون میخوام چک و برگردونن و از طرف خودشون بابت ضمانت پرداخت چک بدن که متاسفانه ایشون به دلایل مشکلات عدیده ای که امسال براشون از اول سال پیش اومد و اهمالشون و علیرغم پیگیری های بنده این کار و انجام ندادن که چک بنده در تاریخ یک ماه پس از سررسید در تاریخ 27تیر1404برگشت میخوره و در تاریخ 1مهر 1404اجراییه برای من صادر میکنن و خب در تاریخ اذر امسال حکم جلب بنده رو میگیرن که من ملکم و توقیف دادگاه میکنم که حکمم برداشته بشه البته درخواست اعسار زدم و ابطال اجراییه که با اعسارم موافقت شده با رقم 800تومن پیش و ماهانه 20تومن که برام خیلی سنگینه .ایا امکانش هست این مشکل  حل بشه و ابطال اجراییه رو گرفت و چک و ابطال کرد  .لازم به توضیح هست من از دوستم دستنوشته دارم که چک و قرضی به  طلب کار دادن و بابت ضمانت پرداخت 3میلیارد تومن بوده و خودشون امضا و اثر انگشت زدن و یکی از دوستانم هم به عنوان شاهد امضا زدن این میتونه تو دادگاه کمک کنه البته علاوه بر چک بنده چک خودشون و هم که رقم سه میلیارد تومن بوده به طلب کار دادن