پروفایل کاربر

احمد جعفری لمراسکی

هیات امنا

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما عزیزان در دادراه.

آیا یه شرکت تعاونی که در نام گذاری شرکت از سیلاب خیریه استفاده نموده و مجوز خیریه نداره و از این نام سواستفاده مالی میکند تخلف محسوب میشه؟ آیا این شرکت تعا‌ونی میتواند برای خودش هیات امنا تشکیل یا ایجاد نماید؟

اگر مدیر عامل شرکت فوق ، همزمان

از اعضای هیات مدیره مجمع خیرین یکی از سازمانها و ادارات باشد میتوانند بدون دریافت مجوز از سازمان مربوطه نسبت به ایجاد هیات امنا اقدام نمایند؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

سلام و عرض ادب. در پاسخ به سوال شما باید به چند نکته توجه کرد:



  1. استفاده از نام "خیریه" در شرکت تعاونی: اگر شرکتی بدون داشتن مجوز رسمی از مراجع ذی‌صلاح، از عنوان "خیریه" استفاده کند و این امر باعث گمراهی و سوءاستفاده مالی شود، ممکن است به عنوان تخلف محسوب شود. استفاده از نام‌های خاص و مرتبط با فعالیت‌های خیریه نیاز به مجوزهای خاصی دارد و باید با قوانین و مقررات مربوطه هماهنگ باشد.



  2. تشکیل هیات امنا: تشکیل هیات امنا در شرکت‌های تعاونی باید بر اساس اساسنامه و مقررات داخلی شرکت باشد. اگر اساسنامه شرکت تعاونی اجازه تشکیل هیات امنا را نمی‌دهد، این امر نمی‌تواند به صورت خودسرانه انجام شود.



  3. مدیر عامل و عضویت در هیات مدیره مجمع خیرین: اگر مدیر عامل شرکت تعاونی همزمان عضو هیات مدیره مجمع خیرین سازمان یا اداره‌ای باشد، باید به مقررات و قوانین مربوط به تعارض منافع و همچنین مقررات داخلی هر دو سازمان توجه کند. در این زمینه، ممکن است نیاز به دریافت مجوز یا موافقت از سوی سازمان‌های مربوطه باشد.




پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از رعایت تمامی قوانین و مقررات، با یک وکیل متخصص در امور شرکت‌ها و خیریه‌ها مشورت کنید تا از جزئیات قانونی و حقوقی مربوطه به طور کامل آگاه شوید. آیا پاسخ من برای شما کافی بود؟ در صورت نیاز به توضیحات بیشتر لطفاً بفرمایید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

علیرضا پورشهلای نوبری

تغییرات

با درود.
من رییس هیت مدیره یک شرکت خوصوصی هستم.با ده در صد سهام. مدیر عامل ما با 68 درصد سهام و با حق امضا تک نفره میباشد که تمامی ورود و خروج مالی دست ایشان میباشد . ایا این قانونی است؟
و چگونه میشود کاری کرد که حق امضا تک نفره را از ایشان گرفت؟

پروفایل کاربر

حمیدرضا رجبی

ثبت موسسه غیرتجاری برای کارمندان دولت

با سلام
با توجه به اینکه ثبت شرکت برای کارمندان دولت ممنوع است ، آیا امکان ثبت موسسه غیرتجاری فراهم است؟

پروفایل کاربر

حسین محمدی

محل فعالیت شرکت

با سلام. محل فعالیت شرکتهای آزمایشگاهی زیرنظر مسکن و شهرسازی باید داری چه کاربری باشه. آیا محل فعالیت با کاربری مسکونی یا انبار تجاری میشه؟؟