استعلام ثبت برند

استعلام ثبت برند چیست و چگونه انجام می‌شود؟

داشتن برند برای انجام یک فعالیت تجاری ضرورت دارد و استعلام ثبت برند اولین قدم برای این کار است. در واقع برند یک علامت تجاری است که شامل حروف، عدد، تصاویر و… می‌باشد. یک برند همیشه منحصر به فرد است و معرف محصولاتی است که وارد بازار می‌شود. منحصر بودن

داشتن برند برای انجام یک فعالیت تجاری ضرورت دارد و استعلام ثبت برند اولین قدم برای این کار است. در واقع برند یک علامت تجاری است که شامل حروف، عدد، تصاویر و… می‌باشد. یک برند همیشه منحصر به فرد است و معرف محصولاتی است که وارد بازار می‌شود. منحصر بودن برند به این معنی است که وقتی یک برند به نام شخصی به ثبت رسید، شخص دیگری مجاز به ثبت و استفاده از آن نیست.

اولین و مهم‌ترین گام برای ثبت برند، استعلام برند‌های ثبت شده می‌باشد. چرا که نامی که شما به سختی و با هزار ایده انتخاب کرده‌اید، نباید قبلا به نام فرد دیگر در حوزه‌ی فعالیت شما به ثبت برسد. پس قبل از ثبت برند، اطمینان از عدم ثبت آن ضرورت دارد.

ما در این مقاله قصد داریم نحوه استعلام برند را به شما آموزش دهیم.

 

چگونه یک علامت تجاری و برند را جستجو کنیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت اداره ثبت و با با پر کردن فرم و وارد کردن اطلاعات برند ، نسبت به استعلام برند، اقدام کنید. نتیجه ی استعلام بلافاصله بعد از چند دقیقه یا یک ساعت به شماره تلفنتان پیامک می‌شود.

 

مراحل استعلام ثبت برند

برای استعلام، بعد از پر کردن فرم، دکمه استعلام را بزنید ، تا نتیجه بررسی و از طریق پیامک به شما اعلام شود.

در مرحله اول شما نام برند و کالا یا حوزه‌ی مد نظرتان را در فرم جستجوی علائم تجاری پر می‌کنید.

شماره تلفن خود را با دقت و همراه با صفر اول شماره برای دریافت پاسخ استعلام وارد کنید.

مراحل استعلام ممکن است از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد، لذا صبر داشته باشید و از ارسال مجدد خودداری کنید.

لطفا در وارد کردن شماره تلفن دقت کامل داشته باشید، تا نتیجه استعلام به شما پیامک شود.

اگربرای استعلام از گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنید، حتما برای وارد کردن شماره تلفن از کیبورد انگلیسی استفاده کنید.

 

 

  • پر کردن فرم استعلام برندهای ثبت شده

اگر شما جزو دسته افرادی هستید که تمایل به ثبت برند دارید، بایستی از قابل ثبت بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای این کار ابتدا باید فرم استعلام ثبت برند را پر کنید. استعلام ثبت برند کاملا رایگان می‌باشد و برای اینکار هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود.

استعلام برند در سایت بسیاری از شرکت‌ها با پرکردن فرم و به صورت رایگان امکان‌پذیر می‌باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از سایت‌ها برای استعلام تخصصی برندها هزینه‌ای را دریافت می‌کنند.

استعلامات شرکت‌ها از طریق سامانه اداره مالکیت معنوی انجام می‌شود. در صورتی که برند انتخابی شما قبلا به ثبت رسیده باشد و یا مشابه آن وجود داشته باشد، اطلاعات کامل برند به همراه تصویر برندهای مشابه به شما ارسال می‌شود.

 

  • اقدام به استعلام از اداره ثبت

ثبت برند و استعلام  از اداره ثبت و استعلام قابلیت ثبت آن برند ، قبل از شروع یک فعالیت تجاری و تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت ضروری می‌باشد. شما برای این کار می‌توانید شخصا به بخش جستجوی برند سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید. اما شما می‌توانید با کمک گرفتن از همکاران ما به راحتی این کار را انجام دهید.

برای استعلام و جستجوی علامت تجاری نیازی به داشتن تخصص لازم نیست. ولی ممکن است شما قادر به تشخیص تشابهات تخصصی نباشید. مثلا ممکن است حتی واج آرایی کلمات یک برندی مثل دیانا با آدانا منجر به رد درخواست شما برای ثبت شود. پس بهتر است در ادامه ما را همراهی کنید.

 

  • جستجوی علامت تجاری

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم قبل از اقدام به ثبت برند، اطمینان از عدم ثبت برند توسط فرد دیگر ضرورت دارد.چرا که در غیر این صورت برند انتخابی شما قابل ثبت نیست و وقت و هزینه شما برای این کار تلف خواهد شد.

فرآیند استعلام آنلاین برند بسیار ساده می‌باشد ولی در عین حال نیاز به دقت زیادی دارد. این کار نیاز به تجربه زیادی دارد، برای جستجو شما باید قادر به تشخیص کوچک‌ترین شباهت‌ها باشید تا از عدم ثبت برندهای مشابه مطمئن شوید.

 

  • علت استعلام از سایت‌های معتبر

استعلام برند، برای جلوگیری از بروز مشکلات در زمان ثبت آن ضرورت دارد. از این رو شما باید ازعدم برند مشابه ثبت شده در همان گروه کالا یا خدمات اطمینان حاصل کنید. استعلام آنلاین علامت تجاری و لوگو نیاز به تجربه و تخصص دارد. چون ممکن است بسیاری از برندها در زمان استعلام آزاد باشند ولی در مرحله ثبت با اخطار مواجه شده و رد شود.

 

 

استعلام برند مواد غذایی چگونه انجام می‌شود؟

مواد غذایی یکی از حوزه‌هایی است که ثبت برند درآن مشکل می‌باشد. چرا که در این حوزه برندهای زیادی به ثبت رسیده است، و این موضوع فقط مشابهت را شامل نمی‌شود، حتی الفاظ برند با کمترین شباهت ممکن است باعث رد برند شود.

با یک مثال، تخصصی بودن فرآیند استعلام برند را به شما توضیح می‌دهیم. مثلا ممکن است در استعلام برند مواد غذایی ، برای برند آدرینا مشابه‌ای یافت نشود. و اینگونه به نظر برسد که این برند قابل ثبت می‌باشد. اما این برند بعد از ثبت اظهارنامه در سامانه به دلیل شباهت به برند دلینا اخطار بخورد و رد شود. از این رو فرآیند استعلام برند یک امر کاملا تخصصی و بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

با وینداد ثبت برند خود را آنلاین و سریع انجام دهید

هر چند ثبت برند کار آسانی به نظر می‌رسد اما نکات ریزی دارد که تسلط به آن‌ها کار شما را چندین قدم جلو می‌اندازد. متخصصان ثبت برند وینداد با چندین سال سابقه دی این کار با زیر و بم‌ها ثبت برند آشنا هستند و کار شما را به صورت کاملا آنلاین و بدون نیاز به حضور شما در شرکت انجام می‌دهند.

پس همین حالا سری به صفحه ثبت برند وینداد بزنید و درخواست خود را ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
تصویر ریحانه نوری

ریحانه نوری

ریحانه نوری از نویسندگان خوب وینداد کارشناسی حقوق را در دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد حقوق تجاری اقتصادی را در دانشگاه تهران خوانده و اطلاعات تخصصی حقوقی دارد. ریحانه مقالات حقوقی مختلفی را برای مجله وینداد نوشته که در ادامه بخشی از این مقالات را می‌خوانید.
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

10 سوال کلیدی ثبت برند
مقالات ثبت برند

10 سوال کلیدی در مورد ثبت برند

ثبت برند و علامت تجاری امروزه به حدی از اهمیت رسیده است که کسب‌وکار‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر سرمایه خود را صرف انتخاب برند و علامت