ثبت برند رستوران و فست فود + مدارک، مراحل و هزینه ثبت برند فارسی و لاتین

ثبت برند رستوران و فست فود + مدارک، مراحل و هزینه ثبت برند فارسی و لاتین

در بازار تجاری رقبای زیادی وجود دارند که بی‌شک وجودشان برای بازار کالا و شما خطراتی را به دنبال دارد، از این رو برای اطمینان از عدم کپی‌برداری رقبا و عدم استفاده آن‌ها و انحصاری بودن تجارتتان، شما می‌توانید به سوی ثبت برند بروید و از این رو صاحب مالکیت و حق انحصاری کالا و […]

در بازار تجاری رقبای زیادی وجود دارند که بی‌شک وجودشان برای بازار کالا و شما خطراتی را به دنبال دارد، از این رو برای اطمینان از عدم کپی‌برداری رقبا و عدم استفاده آن‌ها و انحصاری بودن تجارتتان، شما می‌توانید به سوی ثبت برند بروید و از این رو صاحب مالکیت و حق انحصاری کالا و یا حتی محصول خود باشید. وفق ماده ۲ قانون ثبت علایم و اختراعات: حق استعمال انحصاری برند فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رساند. پس بخاطر داشته باشید که شما با داشتن برند می‌توانید در صورت تخطی رقبا و استفاده از برندتان، نزد مراجع قضایی شکایت کنید و حسب مورد رقیب شما به مجازات و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد. در این بخش برانیم تا به چیستی برند، ثبت برند، مراحل ثبت برند رستوران و فست فود، مدارک مورد نیاز آن و … بپردازیم، پس همراه ما باشید.

منظور از برند چیست؟

برند عبارت است از علامتی خاص که شرکت‌ها برای معرفی کالا، محصول و یا حتی خدمات خود از آن استفاده می‌کند و بدین وسیله خود رو به بازار و مشتریان معرفی می‌نمایند.
بدین ترتیب با ثبت برند رستوران و فست فود می‌توان آن رستوران و فست فود را با آن برند شناسایی نمود.

چرا نیاز به ثبت آن دارم؟

همانطور که پیش‌تر بیان شد، برند تجاری شما ویترین کسب و کار شما محسوب می‌شود. گا‌ها دیده می‌شود که اشخاص مدت زیادی در بازار فعالیت کرده اند و نام و نشان خوبی را کسب کرده اند و در بازاریابی، تبلیغات، فروش و … نیز کسب و کارموفقی داشته اند اما ثبت برند رستوران و فست فود را انجام نداده اند. از این رو با این عمل، شما امکان فعالیت و حضور رقبایتان را آسان کرده‌اید و باید هر لحظه منتظر سواستفاده رقبایتان باشید.
چرا که شما صاحب انحصاری و مالک برند نبوده و ممکن است که رقبا از تلاش و کوشش شما استفاده نمایند و آن‌ها به جای شما برند را ثبت نمایند و تمامی زحمات شما را به یغما برده و نهایتا شما را بی‌نصیب از سود‌های بازار گذارند.

مراحل ثبت برند رستوران و فست فود کدام است؟

۱-نخستین مرحله جهت ثبت برند رستوران و فست فود عبارت‌ات از استعلام برند. استعلام برند بدین معناست که شما می‌بایست استعلام نمایید که آیا مشابه برند مورد نظر شما تا کنون ثبت گشته است و یا خیر.
این مرحله دارای اهمیت بسیار بالایی است چرا که در صورت وجود مشابهت، ‌تقاضای شما رد خواهد شد.
۲- ورود به سامانه‌ی http: //iripo.ssaa.ir و ارسال درخواست خود مبنی بر ثبت برند
۳-تهیه مدارک مورد نیاز ثبت برند
۴-دریافت کد رهگیری.
۵- در صورتی که کارشناس مدارک شما را تایید نماید، دو نسخه قرارداد به آدرس شما ارسال می‌نماید.
۶-پس از امضای هر دو نسخه  یکی از نسخ را به همراه مدارک برابر اصل شده و فیش‌واریزی به آدرس مرکز ارسال نمایید. پس از دریافت مدارک شما،  مراحل ثبت برند شروع خواهد شد.
۷- پس از اینکه فرم مربوطه را در سامانه اداره‌ی مالکیت صنعتی تکمیل نموید، اظهارنامه شما از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در قانون بررسی می‌شود.
در صورت عدم وجود مشابهت، مدارک تایید، در صورت وجود مشابهت، ‌ابلاغیه نقص مدرک صادر می‌گردد و نهایتا در صورتی که در عنوان و نام و یا تصویر موارد قانونی رعایت نشده باشد، ابلاغیه رد اظهارنامه ثبت ارسال می‌شود.
۸-پس از تشکیل پرونده فیزیکی ثبت برند، از طرف اداره مالکیت موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به روزنامه رسمی ارسال می‌شود.
۹-در این اثنی، برای شما امکان‌واریز هزینه روزنامه رسمی نوبت اول که به ( آگهی تقاضای علامت تجاری) مرسوم است فراهم می‌شود.
۱۰-سپس شما باید اقدام به‌واریز هزینه‌های مذکور نمایید.
پس از سپری شدن حدوداً یک هفته، روزنامه چاپ و به آدرس شما ارسال می‌شود.

۱۱-مراجعه به اداره علامت و دریافت سند ۱۰ ساله برند در حقیقت آخرین گام از مراحل ثبت برند  شماریده می‌شود.
شما می‌بایست که با در دست داشتن مدارک مانند (روزنامه رسمی، یک نسخه از اظهارنامه علامت تجاری و ۱۰ نمونه از برند در ابعاد ۶*۶ ) به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید و ضمن ارائه رسید، سند برند خود را تحویل بگیرید

مدارک لازم برای ثبت برند رستوران و فست فود

یکی از مهمترین مراحل ثبت برند رستوران و فست فود عبارت است از تهیه مدارک.
برای تهیه مدارک مورد نیاز، بسته به شخص(حقیقی، حقوقی) و نام برند(فارسی، لاتین) مدارک متنوعی مورد نیاز است.
الف)مدارک لازم برای ثبت برند و لوگوی شخصی شخص حقیقی:
کپی شناسنامه
کارت ملی
کپی مجوز فعالیت
اگر برند دو بعدی و یا سه بعدی است می‌بایست که در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه گردد.
در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد به کپی کارت بازرگانی نیز نیاز است.
اگر امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال شود.
ب)مدارک لازم برای ثبت برند و لوگوی شخصی شخص حقوقی:
کپی شناسنامه مدیرعامل
کپی کارت ملی مدیرعامل
ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده
کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
کپی مجوز فعالیت
اگر برند دو بعدی و یا سه بعدی است می‌بایست که در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه گردد.
همچنین به کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد نیاز است.

نتیجه‌گیری

در نهایت باید بیان نمود که یکی از مهمترین مواردی که صاحبان و سرمایه‌گذاران رستوران و فست بود می‌بایست به آن توجه نمایند عبارت است از ثبت برند رستوران و فست فود. گا‌ها دیده می‌شود که اشخاص به دلیل پیچیدگی مراحل، عدم اطلاع از رویه و مدارک لازم از این امر منصرف می‌شوند و لیکن، عدم ثبت برند امکان سواستفاده رقبای شما را بالا برده و تجارت و کسب و کار شما را مورد خطر قرار می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

10 سوال کلیدی ثبت برند
مقالات ثبت برند

10 سوال کلیدی در مورد ثبت برند

ثبت برند و علامت تجاری امروزه به حدی از اهمیت رسیده است که کسب‌وکار‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر سرمایه خود را صرف انتخاب برند و علامت