ثبت برند موادغذایی خانگی+ شرایط و مدارک لازم

ثبت برند مواد غذایی خانگی + شرایط و مدارک لازم

تولید مواد غذایی امروزه به یکی از رایج‌ترین کسب‌وکارها تبدیل شده‌است. چنانچه این مواد غذایی تولید شده، نام و نشان معتبر نداشته‌باشند، به سختی می‌توانند به بازار ورود پیدا کنند. بنابراین ثبت برند مواد غذایی خانگی، از ملزومات شروع یک کسب‌وکار موفق است. وجود یک برند معتبر کمک می‌کند محصولات برند شما از سایر کسب‌وکارها […]

تولید مواد غذایی امروزه به یکی از رایج‌ترین کسب‌وکارها تبدیل شده‌است. چنانچه این مواد غذایی تولید شده، نام و نشان معتبر نداشته‌باشند، به سختی می‌توانند به بازار ورود پیدا کنند. بنابراین ثبت برند مواد غذایی خانگی، از ملزومات شروع یک کسب‌وکار موفق است. وجود یک برند معتبر کمک می‌کند محصولات برند شما از سایر کسب‌وکارها متمایز شود و اعتماد مشتری را جلب کند. برای ثبت برند مواد غذایی خانگی باید مراحلی به منظور گرفتن مدارک و شرایط ثبت برند پشت سر بگذارید. در این نوشته تلاش کردیم شما را با چگونگی ثبت برند مواد غذایی خانگی آشنا کنیم  تا بتوانید برای کسب‌وکار خود یک برند معتبر و مناسب به ثبت برسانید.  ما در وینداد تلاش می‌کنیم اطلاعات حقوقی شما را در همه‌ی موضوعات افزایش دهیم چنانچه سوالی در این خصوص داشتید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آیا ثبت برند مواد غذایی خانگی ضروری است؟

در واقع مواد غذایی که دارای نام و نشان نباشند، از نظر مراجع اعتبار نداشته و نمی توانند در بازار به فروش برسند. بنابراین ثبت برند معتبر و مناسب از ملزومات شروع هر کسب‌وکاری به حساب می‌آید. در سالهای اخیر مردم تمایل زیادی به ثبت برند خود در زمینه‌ی کسب‌وکار خانگی داشته‌اند چرا که داشتن یک برند معتبر برای پیشرفت کسب‌وکار‌ها لازم و ضروری است.

این روز‌ها که اکثر مردم کسب‌وکاری در خانه برای خود راه‌اندازی کرده‌اند به این فکر می‌کنند که چطور می‌توانند از سایر کسب‌وکارهای رقیب جلو بزنند. به دلیل آنکه حوزه مواد غذایی بسیار تنوع دارد بهتر است قبل از ورود به این بازار بزرگ کسب‌وکارها تدابیر لازم را برای طراحی یک برند و ثبت آن در نظر بگیرند تا در آینده درگیر دعاوی احتمالی نشوند.

علاوه بر این ثبت برند مواد غذایی خانگی، امکان یافتن مشتریانی دائمی را در این بازار‌ها بیشتر می‌کند، زیرا اعتماد به یک برند ثبت شده به همراه کیفیت محصولات آن به سرعت شکل می‌گیرد. با ثبت برند در زمینه کسب‌وکار خانگی، تبلیغات به شکل موثرتری پیش می‌رود و این کار کسب‌وکار شما را از خطر سوءاستفاده احتمالی دیگران در امان نگه‌میدارد.

اگر در مورد برند محصولات خود نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید از مشاوره حقوقی تخصصی کارشناسان وینداد بهره‌مند شوید.

طبقات ثبت برند مواد غذایی به چه صورت است؟

برای ثبت برند در این حوزه، مواد غذایی و محصولات را به دسته‌هایی تقسیم کرده‌اند، لازم است استعلام برند مربوطه و پیگیری‌ها برای ثبت برند در طبقه خاص خود صورت پذیرد. حوزه مواد غذایی و بسته‌بندی در طبقات زیر تعریف شده اند که با آنها آشنا می‌شویم.

  • طبقه 29- در این طبقه برندهای انواع گوشت قرمز، سفید، دریایی و ملحقات آنها، انواع محصولات مرتبط با میوه ها، سبزیجات و کنسروها، انواع ژله، مربا، کمپوت، محصولات لبنی و روغنی جهت ثبت و استعلام قرار می‌گیرند.
  • طبقه 30 – این طبقه مختص برند محصولات چای، قهوه، برنج، انواع فرآورده‌های تولیدی از غلات و ملحقات مرتبط به آنها، انواع مواد مرتبط با شیرینی‌جات و ادویه‌ها می‌باشد.
  • طبقه 31 – برند انواع غلات و محصولات کشاورزی، باغی و جنگلی، حیوانات، بذرها، گیاهان و گلها در این طبقه قرار می‌گیرند.
  • طبقه 32 – برند انواع نوشیدنی، آبهای گازدار، آب میوه و شربتها در این طبقه بررسی می‌شوند.

هر برند باید لوگوی خود را در قالب یکی از این طبقات معرفی نماید تا حوزه فعالیتش به دقت مشخص گردد. صاحبان کسب‌وکارها باید به دقت طبقه محصولات خود را انتخاب کنند. چنانچه هرگونه اشتباه و یا تخلف از سوی برند مربوطه صورت بگیرد، مسائل حقوقی مرتبط با اصناف مختلف نیز ایجاد می‌شود که در این زمینه باید برند مربوطه به طور مشخص زیر مجموعه صنف خاصی باشد تا آن صنف بتواند حمایت‌های لازم را از برند انجام دهد.

مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی خانگی

بعد از مشخص شدن فعالیت دقیق کسب‌وکارتان برند خود را با یکی از این طبقات که بیشترین تطابق را دارد، معین کنید. بعد از آن می‌توانید برند مربوط را استعلام کنید و ببینید آیا برند مشابهی با برند شما به ثبت رسیده یا خیر؟ اگر استعلام گرفته‌شده مبنی بر عدم تشابه بود می‌توانید دیگر مراحل کار را پیش ببرید.

در این مرحله باید مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی خانگی خود را آماده کنید. این مدارک عبارتند از :
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی امضا از دفتر اسناد رسمی جهت تایید حساب کاربری
  • گرفتن مجوز لازم اگر فعالیت مورد نظر به مجوز نیاز داشته‌باشد.( پروانه بهره برداری یا جواز کسب یا جواز تاسیس و یا ارائه اساسنامه شرکت برای برندهای شرکتی )
  • کپی برابر اصل کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی در صورتی که برند شما لاتین باشد.
  • 10 نمونه از برند و لوگوی مربوطه در ابعاد 6×6 سانتی متر
  • در صورتی که مدارک مربوط به شخص حقوقی باشد، کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات شرکت نیز به همراه تمام موارد فوق باید ضمیمه شود.

بعد از اینکه مراحل استعلام و ارائه مدارک انجام گرفت، باید به سایت مالکیت فکری و معنوی رجوع کنید، ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهید و اظهارنامه خود را به ثبت برسانید. سپس هزینه‌ی ثبت برند را پرداخت کرده و برای بررسی بیشتر به 3 کارشناس خبره این حوزه ارجاع می شود. پس از تایید این سه کارشناس، پرونده ثبت برند به رئیس اداره علائم‌تجاری ارجاع می‌شود و پس از تایید این شخص ادامه‌ مراحل ثبت برند حضوری ست و باید به اداره مالکیت معنوی مراجعه و مدارک را ارائه دهید.

بعد از این مرحله، در دو نوبت باید آگهی جهت ثبت برند منتشر شود، ۳۰ تا ۴۰ روز کاری جهت آگهی نوبت اول و ۲٫۵ ماه جهت دریافت نهایی گواهینامه ثبت برند زمان لازم است. بعد از انجام این مراحل می‌توانید به اداره مالکیت معنوی مراجعه و برند ثبت شده خود را دریافت کنید.

برای ثبت برند مواد غذایی خانگی خود نیاز به راهنمایی دارید؟

ثبت برند کمک می‌کند کسب‌وکارها نسبت به سایرین شاخص‌تر باشند و مشتری‌های بیشتری به آنها رجوع کند. بنابراین ثبت برند بر اعتبار کسب‌وکار می‌افزاید. ممکن است در مراحل ثبت برند با مشکلات حقوقی یا سوالات تخصصی مواجه شوید. ما پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه تمامی مراحل، ثبت برند مواد غذایی شما به دقت و درست پیش برود،  با یک کارشناس مجرب از گروه وینداد در ارتباط باشید، کسی که بتواند در تمام مراحل همراه شما باشد.

ما می‌توانیم امور ثبتی مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و تفاوت قیمتی چشمگیر در اسرع وقت انجام دهیم و با ارائه پشتیبانی و خدمات مشاوره‌ای متنوع، تجربه خوبی را در امور ثبتی برای اشخاص و کسب‌وکارها رقم بزنیم.

خدمات ثبتی وینداد در زمینه مشاوره حقوقی ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت‌های تجاری، هزینه‌های ثبتی، مدت فرآیند ثبت، اخذ مجوزها، ثبت برند و علامت تجاری و… می‌تواند با نهایت دقت، سرعت و صرفه اقتصادی به شما مخاطبان گرامی ارائه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۷۸۴۶ تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

10 سوال کلیدی ثبت برند
مقالات ثبت برند

10 سوال کلیدی در مورد ثبت برند

ثبت برند و علامت تجاری امروزه به حدی از اهمیت رسیده است که کسب‌وکار‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر سرمایه خود را صرف انتخاب برند و علامت