راهنمای دقیق ثبت برند + ثبت لوگو و علامت تجاری

راهنمای دقیق ثبت برند + ثبت لوگو و علامت تجاری

در بازار تجاری رقبای زیادی وجود دارند که بی شک وجودشان برای بازار کالا و محصول شما خطراتی را به دنبال دارد، از این رو برای اطمینان از عدم کپی برداری رقبا و عدم استفاده آن‌ها از محصولات شما و به عبارتی انحصاری بودن تجارتتان، شما می‌توانید به سوی ثبت برند بروید و از این […]

در بازار تجاری رقبای زیادی وجود دارند که بی شک وجودشان برای بازار کالا و محصول شما خطراتی را به دنبال دارد، از این رو برای اطمینان از عدم کپی برداری رقبا و عدم استفاده آن‌ها از محصولات شما و به عبارتی انحصاری بودن تجارتتان، شما می‌توانید به سوی ثبت برند بروید و از این رو صاحب مالکیت و حق انحصاری کالا و یا حتی محصول خود باشید. وفق ماده ۲ قانون ثبت علایم و اختراعات: حق استعمال انحصاری برند فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رساند. پس بخاطر داشته باشید که شما با داشتن برند می‌توانید در صورت تخطی رقبا و استفاده از برندتان، نزد مراجع قضایی شکایت کنید و حسب مورد رقیب شما به مجازات و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد. در این بخش برانیم تا به چیستی برند، ثبت لوگو ، ثبت برند علل ثبت برند، زمان مورد نیاز برای ثبت برند و … بپردازیم، پس همراه ما باشید.

برند چیست؟

شاید اولین سوالی که به ذهن ما برسد آن است که برند چیست؟

برند عبارت است از علامتی خاص که شرکت‌ها برای معرفی کالا، محصول و یا حتی خدمات خود از آن استفاده می‌کند و بدین وسیله خود رو به بازار و مشتریان معرفی می‌نمایند.

بدین ترتیب یک شرکت و یا حتی محصول آن شرکت را می‌توان با آن برند شناسایی نمود.

چرا نیاز به ثبت برند تجاری‌ام دارم؟

همانطور که پیش‌تر بیان شد، برند تجاری شما ویترین کسب و کار شما محسوب می‌شود. گاها دیده می‌شود که اشخاص مدت زیادی در بازار فعالیت کرده‌اند و نام و نشان خوبی را کسب کرده‌اند و در بازاریابی، تبلیغات، فروش و … نیز کسب و کارموفقی داشته‌اند اما برندی را ثبت ننموده‌اند، در این خصوص باید بیان نمود که با این عمل، شما امکان فعالیت و حضور رقبایتان را آسان کرده‌اید و باید هر لحظه منتظر سواستفاده رقبایتان باشید.

چرا که شما صاحب انحصاری و مالک برند نبوده و ممکن است که رقبا از تلاش و کوشش شما استفاده نمایند و آن‌ها به جای شما برند را ثبت نمایند و تمامی زحمات شما را به یغما برده و نهایتاً شما را بی نصیب از سودهای بازار گذارند.

آیا می‌توانم هر برندی را که تمایل داشته باشم انتخاب نمایم؟

خیر!

بخاطر داشته باشید که بسیاری از کلمات و برندهایی که در ذهن شما هستند قابلیت پذیرش ندارند، به عنوان مثال:

۱-علائم توصیفی (زشت، زیبا، بلند، کوتاه)‌

۲-اسامی عام (نخ، هوا، خاک، چمن، ساختمان)

۳-اسامی گمرا کننده

۴-اسامی بیان کننده نوع و جنس کالا (ابریشم، طلا)

۵-اسامی که شبیه برندهای دیگر بوده و با خواندنشان، نام برندهای مشهور به ذهن متبادر شود

۶-اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه باشند

و…

ثبت برند و ثبت لوگو چقدر زمان می‌برد؟

باید در نظر داشت که پس از ارسال اظهارنامه برند و علامت تجاری در سامانه، اظهارنامه شما در نوبت و صف بررسی کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری قرار می‌گیرد.

زمان ثبت برند در حقیقت به متقاضیان پیش از شما و زمان حدودی بررسی ۳ کارشناس و رئیس اداره علامت تجاری و اعلام نظر ایشان که معمولاً در حدود ۱ ماه و یا کمتر زمان می‌برد و همچنین مدت زمان مربوط به تشکیل پرونده فیزیکی اعم از پرداخت هزینه چاپ و روزنامه رسمی و …بستگی دارد.

بطور کلی به یاد داشته باشید که این پروسه بی شک حداقل ۵۰ روز خواهد بود.

نکات ثبت لوگو

۱-ولین اقدام هر فرد برای تولید و فروش یک محصول یا یک شرکت بعد از ثبت خود برای شروع تبلیغات و معرفی خود، ثبت علامت تجاری است که براساس ضوابط و قوانین مندرج در قوانین مربوط به ثبت علائم و اختراعات، این فرآیند صورت می‌پذیرد.

۲-هر شخصی نمی‌تواند هر نامی را که تمایل داشت ثبت نماید.

۳-شخصی که درخواست ثبت برند و ثبت علامت تجاری را دارد، باید در هر زمینه‌ای که مجوز فعالیت دارد، علامت را در همان زمینه ثبت نماید.

۴-مدت زمان ثبت برند از مدت زمان ثبت شرکت طولانی‌تر می‌باشد.

۵-در صورت عدم ثبت برند تجاری مشمول حمایت قانونی شدن بسیار دشوار بوده و اثبات این موضوع که شما مالک اصلی برند هستید و طرف مقابل از نام و نشان تجاری شما سواستفاده کرده است، بسیار دشوار خواهد بود.

۶-ثبت برند متفاوت از نام شرکت می‌باشد.

نیاز به راهنمایی در مورد ثبت لوگو دارید؟

وفق ماده ۲ قانون ثبت علایم و اختراعات: حق استعمال انحصاری برند فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رساند.

در این راستا باید بیان نمود که تجار، برای کالا، محصول و خدماتی که تصمیم دارند آن را به بازار عرضه نمایند، برند مخصوص و انحصاری را ثبت می‌نمایند تا از سواستفاده رقبا پیشگیری نمایند و در سواستفاده، از حمایت‌های قانونی بهره مند شوند.

پیشنهاد ما به شما اعتماد به خدمات ثبتی وینداد و تیم حقوقی مجرب ماست.

ما می‌توانیم امور ثبتی مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و تفاوت قیمتی چشمگیر در اسرع وقت انجام دهیم و با ارائه پشتیبانی و خدمات مشاوره‌ای متنوع، تجربه خوبی را در امور ثبتی برای اشخاص و کسب‌وکارها رقم بزنیم.

خدمات ثبتی وینداد در زمینه مشاوره حقوقی ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت‌های تجاری، هزینه‌های ثبتی، مدت فرآیند ثبت، اخذ مجوزها، ثبت برند و علامت تجاری و… می‌تواند با نهایت دقت، سرعت و صرفه اقتصادی به شما مخاطبان گرامی ارائه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۷۸۴۶ تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

10 سوال کلیدی ثبت برند
مقالات ثبت برند

10 سوال کلیدی در مورد ثبت برند

ثبت برند و علامت تجاری امروزه به حدی از اهمیت رسیده است که کسب‌وکار‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر سرمایه خود را صرف انتخاب برند و علامت