زمان-فروش-سهم

زمان فروش سهم در بازار بورس چه موقع است؟

آشنایی روزافزون افراد جامعه با بازار سرمایه باعث شده تا در این مقاله تعریفی از این بازار و چگونگی ورود به دنیای معاملات بازار سرمایه یعنی خرید و فروش سهم را برای شما ارائه  دهیم. یکی از موضوعات مهم که موضوع اصلی این مقاله به‌شمار می‌آید زمان فروش سهم است. این‌که چه مدت لازم است […]

آشنایی روزافزون افراد جامعه با بازار سرمایه باعث شده تا در این مقاله تعریفی از این بازار و چگونگی ورود به دنیای معاملات بازار سرمایه یعنی خرید و فروش سهم را برای شما ارائه  دهیم. یکی از موضوعات مهم که موضوع اصلی این مقاله به‌شمار می‌آید زمان فروش سهم است.

این‌که چه مدت لازم است از خرید سهم بگذرد تا شما بتوانید آن را بفروشید. قطعاً این پرسش از پرسش‌های بسیار مهم محسوب می‌شود و بر استراتژی‌های معاملاتی شما اثر خواهد داشت.

رقابت برای کسب سود در این بازار حرف اول را می‌زند و برای برنده شدن در این رقابت، یک سرمایه‌گذار بایستی روزانه اطلاعات خود را افزایش دهد و به‌روز کند در غیر این‌صورت ممکن است با گذر زمان سود مورد انتظار خود را کسب نکند یا حتی سرمایه اولیه را نیز از دست بدهد.

پس حضور و موفقیت در این بازار نیز مانند تمام حرفه‌های دیگر نیاز به دانش و مهارت و تجربه کافی دارد که در گذر زمان و با گذاشتن زمان کافی قابل دسترسی برای شما می‌باشد.

اجزای بازار سرمایه چیست؟

سه بازار مالی وجود دارد که عبارتند از بازار بیمه، پول و سرمایه. ما فقط به معرفی اجمالی بازار سرمایه در این مقاله می‌پردازیم که نظارت بر این بازار را سازمان بورس و اوراق بهادار برعهده دارد.

برای آشنایی اجمالی با بازار سرمایه خوب است با بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی آشنا شوید.

بورس اوراق بهادار، رایج‌ترین نوع بورس در بین عامه مردم است. انواع مختلفی از اوراق بهادار وجود دارد مانند اوراق مشارکت، اوراق سهام شرکت‌ها و… که این اوراق در بورس اوراق بهادار خرید و فروش می‌شوند.

در فرابورس هم اوراق بهادار خرید و فروش می‌شوند با این تفاوت که در بورس اوراق بهادار فقط شرکت‌هایی می‌توانند حضور داشته باشند که از نظر مالی قوی هستند ولی در فرابورس قوانین ورود شرکت‌ها آسان‌تر است و شرکت‌های ضعیف‌تر نیز می‌توانند حضور پیدا کنند.

بورس کالا نیز از عنوان آن مشخص است که کالا‌های مختلف در این بازار خرید و فروش می‌شوند. این کالاها می‌توانند آهن، فولاد، طلا، مس، نقره، سیمان، محصولات کشاورزی مانند زعفران یا محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی و… باشند. لازم به ذکر است که در این بازار اوراق بهادار کالاهای مذکور نیز به فروش می‌رسند.

در بورس کالا شما می‌توانید انتظار سودهای بالا با ریسک پایین را داشته باشید. توجه داشته باشید که خرید و فروش در این بورس با بورس اوراق بهادار تفاوت‌هایی دارد و هر دو این‌ها از یک فرمول معین پیروی نمی‌کنند.

در نهایت به‌طور خلاصه به بورس انرژی می‌پردازیم که به بورس کالا شباهت دارد و نفت، گاز، برق و در کل حامل‎های انرژی و اوراق بهادار آن‌ها خرید و فروش می‌شوند.

زمان فروش سهم

خرید و فروش سهام چگونه انجام می‌شود؟

سوال زیادی که پرسیده می‌شود این است:

بعد از خرید یک سهم، از چه زمانی می‌توانم آن را به فروش برسانم؟

انجام معامله در بازار سرمایه نیازمند دانش نحوه خرید و فروش سهام در این بازار است. پس برای دانستن زمان فروش سهم باید اصول خرید و فروش سهام را یاد بگیرید.

برای ورود به بازار سهام و اینکه تبدیل به یک سرمایه‌گذار شوید باید یک سری اقدامات و مراحل را طی کنید.

اول باید کد بورسی دریافت کنید و وارد سامانه معاملات آنلاین شوید.

سپس باید حساب کارگذاری خود را شارژ کنید و نام نمادی که در بورس فعالیت دارد را در سامانه سرچ کنید پس از آن خرید سهم را ثبت نمایید.

در این مرحله سهم خریداری شده به پرتفوی شما اضافه می‌شود.

در مرحله فروش سهم نیز سفارش فروش را ثبت می‌کنید و پس از فروش آن وجه سهم فروخته شده، وارد حساب بانکی شما خواهد شد.

توجه داشته باشید که پس از صدور کد بورسی برای شما توسط کارگذاری‌ها، با نام کاربری و رمز عبور مختص به خود می‌توانید وارد پنل معاملاتی شوید و اقدام به خرید و فروش سهام کنید.

برای اولین بار حتماً باید مبلغی را وارد حساب بورس خود کنید تا بتوانید معاملات خود را شروع کنید.

واضح است که هر وقت به پول نقد نیاز داشته باشید یا سهام‌هایی که قبلاً خریداری کرده‌اید به سمت ضرر در حرکت هستند یا این‌که سود مدنظر خود را کسب کرده‌اید می‌توانید سهم خود را بفروشید‌. زمان فروش سهم را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

در هر بخش برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در هر یک از این بازارها نیاز به قرارداد سرمایه‌گذاری خواهید داشت.

زمان فروش سهم چگونه تعیین می‌شود؟

سؤال مهمی که برای افراد تازه‌وارد پیش می‌آید این است که بعد از خرید یک سهم، از چه زمانی می توانم آن را به فروش برسانم ؟ پاسخ این سوال بستگی به مقررات حاکم بر فروش سهام در هر دوره‌ای دارد.

در حال حاضر شما می‌توانید اگر امروز سهامی را خریداری کرده‌اید همین امروز هم نسبت به فروش سهم اقدام کنید پس با محدودیت خاصی رو به رو نیستید. اما در گذشته ما شاهد این بودیم مقرراتی وضع شدند که در همان روزی که سهام خریداری می‌شد امکان نداشت فروش سهام هم رخ دهد.

بسیاری از افراد می‌خواهند در قیمت پایین یک سهم را بخرند و نزدیک به ساعتی که امکان معامله از بین می‌رود اقدام به فروش سهام کنند چون سهم آنها افزایش قیمت داشته است.

نتیجه‌گیری زمان فروش سهم

در این مقاله کوتاه سعی شد دید کلی و آشنایی اجمالی با بازار سرمایه، خرید و فروش سهام و زمان ممکن برای فروش سهام ارائه شود.

همان طور که گفته شد فعالیت در بازار سرمایه استراتژی‌ها و دانش مخصوصی دارد و بدون توجه به اصول حاکم و آشنایی با استراتژی‌های آن قطعاً سرمایه خود را از دست خواهید داد یا به میزان مناسب سود نخواهید کرد پس حتما قبل شروع معاملات از دوره‌های آموزشی و مشاوران حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید تا سود خوبی عاید شما شود چون همان مقدار که میزان سرمایه‌گذاری شما برای سود در این بازار مهم است آشنایی با استراتژی‌های چگونگی فعالیت در آن نیز مهم است. پیشنهاد تیم وینداد این است که اگر با بازار سرمایه آشنایی کامل ندارید به تنهایی اقدام به معامله در این بازار نکنید.

لطفا سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای خواندن مطالب بیشتر به مجله وینداد مراجعه نمایید. استفاده از خدمات وینداد برای کسب و کار شما به معنی داشتن یک تیم حقوقی در کنارتان است.

پس اگر می‌خواهید تمام دغدغه‌های حقوقی کسب و کارتان را حل کنید همین حالا سری به صفحه اشتراک حقوقی وینداد بزنید.

سوالات متداول

با چه مبلغی می‌توانم سرمایه‌گذاری در سهام را شروع کنم؟

در حال حاضر شما حتی با مبلغ ۱۰۰۰ تومان می توانید سرمایه‌گذاری کنید.

بهترین زمان فروش سهم چه زمانی است؟

شناسایی بهترین زمان فروش سهام، یک چالش اساسی است. اولین قدم در راستای خروج به‌موقع از معاملات این است که قادر باشید غیراحساسی معامله کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

تمام خدمات کسب‌وکارتان مثل تنظیم قراردادها، امور ثبتی، محافظت از مالکیت فکری و غیره را یکجا از ما دریافت کنید و هزینه‌های سربار را کاهش دهید.

وکیل اختصاصی کسب‌وکار

تمام خدمات کسب‌وکارتان مثل تنظیم قراردادها، امور ثبتی، محافظت از مالکیت فکری و غیره را یکجا از ما دریافت کنید و هزینه‌های سربار را کاهش دهید.

مقالات مرتبط

روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای پروژه
مقالات انواع سرمایه‌گذاری

روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای پروژه

تقریبا تمامی کسانی که به فکر ایجاد یک کسب و کار نوپا هستند و یا شرکت‌هایی که به دنبال انجام پروژه‌های جدید هستند، با دغدغه‌ی