فروش در دیجی کالا

چگونه در دیجی کالا محصول خود را به عنوان فروشنده بفروشم؟

دیجی ­کالا یکی از بزرگترین مارکت پلیس‌های ایران است که با آمار فروش بالا موفقیت زیادی در زمینه فروش انواع کالا و محصولات کسب کرده است. در سال‌های اخیر استقبال مردم از خرید و فروش آنلاین رشد چشمگیری داشته و همین موضوع سبب شده تولید کنندگان، بازرگانی‌ها و فروشندگان به فکر استفاده از این بستر […]

دیجی ­کالا یکی از بزرگترین مارکت پلیس‌های ایران است که با آمار فروش بالا موفقیت زیادی در زمینه فروش انواع کالا و محصولات کسب کرده است. در سال‌های اخیر استقبال مردم از خرید و فروش آنلاین رشد چشمگیری داشته و همین موضوع سبب شده تولید کنندگان، بازرگانی‌ها و فروشندگان به فکر استفاده از این بستر که هزینه چندانی نیز ندارد بیافتند. برای فروش اینترنتی محصولات راه‌های متنوعی وجود دارد برای مثال شما به عنوان تولیدکننده یک یا چند محصول با کمک متخصصان حوزه فناوری می­‌توانید وب سایتی را طراحی و راه اندازی کرده و محصولات خود را به فروش برسانید. یا این که محصولتان را از طریق نمایش در رسانه‌های اجتماعی به طور مستقیم بفروشید.

اما یکی از راه‌های فروش اینترنتی محصولات درج آنها در یک مارکت پلیس است، سایتی که برای فروش انتخاب می­‌کنید باید حتما نماد اعتماد الکترونیک که به معنای مجوز از وزارت صمت است، را کسب کرده باشد یکی از مارکت پلیس‌های مشهور ایرانی دیجی کالاست که با داشتن رتبه خوب در گوگل و بازدید روزانه بالا می‌­تواند کمک زیادی به فروش محصولات شما کند.

بازارهای فروش آنلاین محصولات

دنیای تجارت الکترونیک فرصت‌های گسترده‌ای را برای کارآفرینان در بستر وسیع اینترنت فراهم می کند. نگاهی گذرا به آمار تجارت الکترونیک رشد روز افزون و بدون توقف بازار  را نشان می‌­دهد. اگر فروشنده یا تولید کننده هستید و به فکر راه اندازی تجارت خودتان هستید، فروش آنلاین می­تواند برای شما بسیار سودآور باشد و با کم کردن ریسک های بیزینس‌های فیزیکی و حضوری موفقیت شما را تضمین کند.

همانطور که اشاره کردیم ورود به بازار فروش آنلاین محصولات، راه‌های مختلفی دارد:

  1. ایجاد وبسایت مختص به خودتان با نام و مجوز معتبر
  2. فروش محصولات در شبکه های اجتماعی مانند کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام
  3. ساختن یک فروشگاه از طریق سایت‌های فروشگاه‌ساز آنلاین
  4. همکاری با سایت‌های فروشگاهی مانند دیجی کالا و بامیلو
  5. ایجاد وبسایت هرچند بهترین راه برای فروش کالایتان است اما سخت‌ترین راه نیز محسوب می­‌شود برای ساخت یک سایت از طراحی سایت و انتخاب نام تا مشخص کردن محصولات و جذب مخاطبان کاری تخصصی و زمان بر را پیش رو دارید و برای انجام آن معمولا باید پیمانکاری برای اینکار در نظر بگیرید یا تیم متخصصی در کنارتان داشته باشید.
  6. فروش محصولات در شبکه‌های اجتماعی فکر خوبیست و افراد زیادی از همین طریق کسب و کارشان را رونق داده‌اند و مشتریان زیادی جذب کرده‌اند اما شبکه‌های اجتماعی به اندازه وبسایت برای مشتریان معتبر نیستند، افزون بر آن نداشتن درگاه پرداخت متصل نیز یکی از مشکلات این روش است.
  7. فروشگاه‌سازهای اینترنتی، سایت‌هایی هستند که با ایجاد یک صفحه فروشگاهی برای شما، امکان فروش کالاهایتان را در صفحه خودتان برایتان فراهم می­‌کنند و تمام امکانات از جمله سیستم پرداخت، طراحی فروشگاهی، مخاطبان زیاد را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  8. فروشگاه‌های اینترنتی کار شما را برای فروش راحت کرده‌اند، آن ها با دریافت هزینه ای از شما، هم محصولتان را به بهترین شکل در معرض نمایش می­‌گذارند و هم کار تبلیغات و جذب مشتریرا بر عهده می­گیرند.

فروش محصول در فروشگاه اینترنتی دیجی­ کالا

حالا که تصمیم به نمایش و فروش محصولتان در سایت دیجی کالا گرفتید بد نیست در مورد این سایت کمی بیشتر بدانید. دیجی کالا از اولین سایت‌های فروش آنلاین محصولات بوده است که از سال ۱۳۸۵ شروع به کار کرده و هنوز با قدرت به فعالیت خود ادامه می­‌دهد، این سایت روزانه بیش از ۳ میلیون بازدید دارد و در گوگل نیز جزو پربازدیدترین سایت‌های ایران است. پس برای فروش کالا و عرضه محصولات مکان مناسبی به نظر می‌­رسد. در ادامه با مراحل فروش محصولات در سایت دیجی کالا آشنا می‌­شوید.

مرحله اول: ثبت نام

در این مرحله شما به عنوان فروشنده با مراجعه به لینک https://seller.digikala.com/registration اقدام به درج مشخصاتتان (نامتان به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی، اطلاعات تماس و اطلاعات تجاری) می‌­کنید. پس از آن منتظر تایید دیجی کالا و ارسال نام کاربری و رمزتان می­‌مانید. پس از دریافت نام کاربری و رمز می­‌توانید وارد پنل کاربری خود شوید و با مشاهده یک ویدئو آموزشی مخصوص فروشندگان کار خود را آغاز کنید.

مرحله دوم: درج محصول

در این مرحله شما باید تصویر و نام محصولی که قرار است در سایت نمایش داده شود را در سایت درج کنید، فراموش نکنید که تصویر با کیفیت و نام مناسب تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری مخاطبان دارد. در این مرحله دیجی ­کالا امکاناتی را برای تصویرگذاری بهتر و چگونگی جذب مخاطبان در اختیار شما قرار می­‌دهد برای مثال امکان بارگذاری عکس اصلی و آلبوم، اطلاعات در مورد برند و نام کالا، قالب های استاندارد تصویر و غیره.

مرحله سوم: قیمت گذاری کالا

یکی از عناصری که در جذب مشتری تاثیر دارد قیمت معقول کالا است. به همین دلیل دیجی­ کالا برای این قسمت آیین نامه خاصی را در نظر گرفته که در ویدئو آموزشی خود به آن اشاره می­‌کند برای مثال همه کالا ها لزوما باید ضمانت داشته باشند و بر اساس آیین نامه مدت ضمانت آنها مشخص می­‌شود.

مرحله چهارم: فروش محصولات

در این مرحله دیجی­ کالا محصول شما را در سایت خود قرار داده و شما باید منتظر بمانید که محصول شما به فروش برسد، به محض به فروش رسیدن محصول، پیامی دریافت خواهید کرد پس از آن شما باید محصول را طبق قوانین دیجی کالا بسته‌بندی و برچسب‌گذاری کرده و به انبار دیجی کالا ارسال کنید.

همان طور که دیدید شما چه فروشگاه فیزیکی داشته باشید و چه نداشته باشید فروش آنلاین می‌­تواند کمک زیادی به افزایش درآمد و فروش محصولاتتان کند و چه جایی بهتر از دیجی کالا برای این کار.

درباره موضوعات حقوقی فروش محصولات خود سوالی دارید؟

هرچند مراحل عرضه و فروش محصولات در دیجی کالا به نظر کار پیچیده‌ای نمی‌آید اما در هر مرحله از این کار ممکن است دچار اختلاف یا سو تفاهم شوید؛ در فرستادن محصولات، مردود کردن کالا، آسیب به کالا و غیره. اگر در هر مرحله از فروش در دیجی کالا سوالی داشتید می­‌توانید از کارشناسان حقوقی وینداد کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
زهراشهراد
زهراشهراد
3 سال پیش

سلام من نویسنده کتاب کودک هستم .

خواستم بدانم برای فروش کتابم چگونه میتوانم با شما همراه شوم؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط