فروشگاه‌سازها چگونه ریسک‌های کسب و کار من را پایین می‌آورند؟

فروشگاه‌سازها چگونه ریسک‌های کسب و کار من را پایین می‌آورند؟

اگر شما یک فروشنده هستید بی‌شک برای فروش محصولاتتان نیاز به یک مکان دارید، اما این مکان در دنیای امروزی صرفاً مغازه و یا پاساژ نیست و از مهم‌ترین مکان‌های فروش کالا، اینترنت است. در اصل راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیاز به هزینه و آگاهی دارد. هزینه‌هایی که برای هزینه راه اندازی یک فروشگاه به […]

اگر شما یک فروشنده هستید بی‌شک برای فروش محصولاتتان نیاز به یک مکان دارید، اما این مکان در دنیای امروزی صرفاً مغازه و یا پاساژ نیست و از مهم‌ترین مکان‌های فروش کالا، اینترنت است. در اصل راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیاز به هزینه و آگاهی دارد. هزینه‌هایی که برای هزینه راه اندازی یک فروشگاه به افراد داده می‌شود بسیار متفاوت است و بعضاً اینقدر زیاد و فضایی هستند که افراد را از تصمیمشان منصرف می‌کند. باید دقت داشت که یک راهکار بسیار خوب برای صرفه جویی از هزینه‌های راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد که عبارت است از فروشگاه‌سازها.

در این مطلب بر آنیم تا فروشگاه‌سازها و انواع آن را مطرح نماییم و بیان کنیم که این فروشگاه‌سازهای آنلاین چگونه می‌توانند ریسک کسب و کار را پایین بیاورند.

مفهوم فروشگاه‌ساز چیست؟

فروشگاه‌ساز یک ابزاری است که همه فرآیندهای فروشگاه آنلاین اعم از مدیریت موجودی، حذف و اضافه کردن محصولات، پردازش پرداختی‌ها، محاسبه مالیات و … از طریق آن انجام می‌شود و مدیریت فروشگاه را سریع و آسان می‌کنند.

انواع فروشگاه‌سازها کدامند؟

فروشگاه‌سازها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

۱- سرویس‌هایی هستند که یک میزبانی با قالب سایت فروشگاهی آماده در اختیار شما می‌گذارند.

در این مدل شما با تهیه یک‌ هاست وردپرس و انتخاب یک قالب از پیش طراحی شده، یک سایت فروشگاهی دارید که تنها باید محصولات خود را به آن اضافه کنید و متون مربوط به فروشگاه خود را در آن، قرار دهید.

در حقیقت در این حالت شما دیگر نیازی به طراح ندارید و مدیریت صفحات سایت را بر عهده می‌گیرید.

۲- در این سرویس تمامی مراحل راه‌اندازی، اعم از طراحی و مدیریت سایت بر عهده شرکت میزبانی است. ضمن اینکه می‌توانید همیشه از مشاورین فنی و متخصصین دیجیتال مارکتینگ آن‌ها برای گسترش هر چه بیشتر سایت خود، استفاده‌ کنید.

این نوع فروشگاه‌ساز ساده، بهترین و سریع‌ترین امکان برای ساخت یک فروشگاه ‌اینترنتی است.

البته باید در نظر داشت که نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز را می‌توان بر اساس روش پیاده‌سازی‌شان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

۱- نرم‌افزار محلی: در این حالت، فروشگاه‌ساز بر روی سرور یا رایانه محلی یعنی فضای متعلق به مالک فروشگاه نصب می‌شود و مدیریت آن توسط تیمی انجام می‌شود که مسئول به‌روزرسانی و رسیدگی به مشکلات آن خواهند بود.

۲- نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) یا خدمات ابری (Cloud): در این حالت، میزبانی فروشگاه‌ساز را یک شرکت ثالث بر عهده می‌گیرد و همه به‌روزرسانی‌ها و رفع مشکلات به طور خودکار انجام می‌شود.

در سال‌های اخیر، نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز ابری یا میزبانی‌ شده رشد چشمگیری داشته‌اند و امروزه امکان سفارشی‌سازی و آزادی عملی بیشتری را ارائه می‌کنند که قبلاً محدود به نرم‌افزارهای محلی بود. همچنین، در کنار امنیت بیشتر، راه‌اندازی فروشگاه از این طریق آسان‌تر است و تنوع سرویس‌هایی که به این شکل ارائه می‌شود بسیار بیشتر است.

فروشگاه سازهای آنلاین چگونه می‌توانند ریسک کسب و کار من را پایین بیاورند؟

باید در نظر داشت که بیشتر وظایف مهم مرتبط با اداره فروشگاه، توسط فروشگاه‌سازها انجام می‌شود و اغلب این نرم‌افزارها قابلیت یکپارچه‌سازی و تبادل اطلاعات با سایر برنامه‌ها و سیستم‌ها را نیز دارند و در نتیجه عملاً به تسهیل، تسریع و افزایش کارآمدی سایر فرآیندها و اقدامات جاری فروشگاه نیز کمک می‌کنند.

فروشگاه‌سازها یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش ریسک در کسب و کار اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی می‌باشند زیرا:

۱- با استفاده از فروشگاه‌ساز به‌راحتی می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را به راه بیندازید. بسیاری از نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز چنان ساده هستند که به کمک آن‌ها در اسرع وقت و با هزینه‌ای بسیار ناچیز می‌توانید کار خود را شروع کنید.

تنها کاری که فقط باید انجام بدهید آن است که توضیحات و مشخصات فروشگاهتان را وارد کنید، تصاویر محصولات را در قسمت تعیین شده قرار بدهید، توضیحات و قیمت را درج کنید و تنظیمات هزینه‌ها و پرداخت را انجام بدهید.

۲- مدیریت دقیق سفارش مشتری از مرحله انتخاب محصول تا پرداخت و تحویل ضرورت دارد. در اصل هر سفارش تبادلی است که بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد؛ از این رو فرآیند انجام آن باید تا جایی که امکان دارد برای مشتری آسان و راحت باشد.

فروشگاه‌ساز مسئولیت مدیریت سفارش‌ها، بررسی وضعیت آن‌ها و انجام تغییرات لازم در صورت نیاز را بر عهده می‌گیرد. همچنین، این فروشگاه‌سازها به‌تنهایی یا با تلفیق با سرویس‌ها می‌توانند پردازش پرداخت‌ها، ثبت و حفظ آمار و گزارشات تراکنش‌ها، مدیریت اطلاعات مشتری، صدور صورتحساب، انجام دقیق امور حسابداری، ارائه آمار تحلیلی و بسیاری موارد کاربردی دیگر را نیز بر عهده بگیرند.

۳- اغلب فروشگاه‌سازها به ابزارهای بازاریابی و مخصوصاً سئو نیز مجهز شده‌اند. از این طریق رتبه‌های بهتری در نتایج جستجوی طبیعی کسب می‌کنید و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید کرد.

همچنین، ابزارهای تحلیلی و آماری نیز جزئی از اجزای مهم فروشگاه‌سازها هستند که با استفاده از اطلاعات آن‌ها می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید، کمپین‌های بازاریابی هدفمندتری را به راه بیندازید، درباره پیشنهادهای ویژه تصمیم بگیرید.

۴- با استفاده از نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز به‌راحتی می‌توانید محصولات خود را با توجه به ویژگی‌ها و شاخص‌های مختلفی دسته‌بندی و سازمان‌دهی کنید.

علاوه بر این، معمولاً در صورت کمبود موجودی یا فروش سریع یک محصول و احتمال اتمام موجودی آن نیز به طور خودکار در جریان قرار خواهید گرفت.

۵- بازاریابی بهتر از مهم‌ترین ویژگی فروشگاه سازها برای کاهش ریسک کسب و کار شما می‌باشند. سئوی داخلی نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز در کنار نظم و ترتیب ذاتی این ابزارها و امکان بهینه‌سازی آسان‌تر آن‌ها باعث می‌شود که وب‌سایت فروشگاهی شما در جایگاه بالاتری از نتایج جستجوی طبیعی قرار بگیرد و راحت‌تر توسط مشتری هدف کشف می‌شود و هزینه جذب مشتری به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

۶- چاپ برچسب آدرس و مشخصات ارسال، محاسبه مالیات فروش بر اساس محل زندگی مشتری و ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی به مشتری از طریق نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز به طور خودکار و با دقت بیشتری انجام می‌شود.

۷-در وقت، هزینه‌ها و منابع صرفه جویی می‌شود.

هزینه‌های جاری، فشارهای یک فروشگاه اینترنتی که از یک فروشگاه‌ساز کارآمد استفاده کرده باشد به مراتب از فروشگاه‌های فیزیکی یا خرده فروشی از طریق شبکه‌های اجتماعی کمتر است.

۸- بهبود تجربه کاربری از مسایلی است که ریسک کسب و کار را پایین می‌آورد.

بدین منظور که یکی از اهداف اصلی نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز این است که مشتری بتواند آنچه که به دنبالش است را سریع‌تر و در طی یک فرآیند کارآمدتر پیدا کند. طبیعتاً از این طریق مشتری نیز راضی‌تر خواهد بود و تجربه بهتری در استفاده از وب‌سایت شما خواهد داشت که احتمال بازگشت وی را دوچندان می‌کند.

درباره فروشگاه‌سازها سوالی دارید؟

به عنوان یک فروشنده دقت نمایید که محیط عرضهٔ کالا بسیار در سود و کسب و کار شما تأثیر دارد و از این رو در ابتدای کار وجود سیستمی که باعث صرفه جویی زمان و هزینه‌ها، بازاریابی بهتر محصول، کاهش حجم کاری و… شود ضروری است و در نتیجه، فروشگاه‌سازهای اینترنتی توصیه می‌گردد.

با در نظر گرفتن مثال‌های هشت‌گانهٔ فوق درمی‌یابیم که فروشگاه‌سازها یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش ریسک در کسب و کار اشخاص می‌باشند و به عبارت دیگر فروشگاه‌ساز، بهترین، ارزان‌ترین و در واقع سریع‌ترین روش برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی است.

ضمناً در این راستا اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید و مواجه با مشکلات حقوقی شده‌اید یا سؤالات حقوقی دارید، می‌توانید با مشاوران ما در تیم حقوقی وینداد تماس حاصل نمایید. تیم حقوقی وینداد با تکیه بر دانش و تجارب موفق خود آمادگی ارائه مشاوره حقوقی و تنظیم قراردادهای مورد نیاز شما را دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط