تنظیم قرارداد طراحی سایت

نحوه تنظیم قرارداد طراحی سایت برای طراحان سایت

در حال حاضر افزایش استفاده از فضای مجازی و در دسترس بودن آن باعث شده عده زیادی برای گسترش فعالیتشان در هر زمینه ای به فکر ایجاد بستری در فضای مجازی بیافتند. راه اندازی وبسایت که متداول‌ترین راه ورود به فضای مجازی‌ست کار تخصصی‌ست. برای همکاری طراحان وب سایت با شرکت و اشخاصی که نیاز به طراحی […]

در حال حاضر افزایش استفاده از فضای مجازی و در دسترس بودن آن باعث شده عده زیادی برای گسترش فعالیتشان در هر زمینه ای به فکر ایجاد بستری در فضای مجازی بیافتند. راه اندازی وبسایت که متداول‌ترین راه ورود به فضای مجازی‌ست کار تخصصی‌ست. برای همکاری طراحان وب سایت با شرکت و اشخاصی که نیاز به طراحی سایت دارند، بهترین و امن‌ترین راه تنظیم قرارداد طراحی سایت است که می‌تواند شرایط همکاری و نحوه آن را به‌طور کامل مورد توافق قرار داد.

در این مقاله ضمن معرفی کاربرد قرارداد طراحی سایت و اینکه چه کسانی می‌توانند از آن استفاده کنند، مزایا و نحوه تنظیم قرارداد را بیان خواهیم کرد.

قرارداد پیمانکاری خدمات چیست؟

در یک بیان کلی می‌توان قرارداد پیمانکاری را این گونه تعریف کرد:

قراردادی ست که کارفرما با شخص حقیقی یا حقوقی با عنوان پیمانکار منعقد می‌کند و پیمانکار موظف است که موضوع قرارداد را در زمان مشخص با دستمزد معین به سرانجام برساند.”

ویژگی‌‌های قرارداد پیمانکاری خدمات عبارت‌اند از:

اولین ویژگی مشخص کردن موضوع قرارداد است. موضوع قرارداد یا همان پروژه مورد نظر کارفرما از جنبه حل اختلاف و نظارت بر روند انجام کار اهمیت زیادی دارد. شما با مشخص کردن چارچوب های پروژه هم می‌توانید روند پیشرفت کار را زیر نظر داشته باشید، هم در صورت بروز اختلاف به آن چارچوب‌ها مراجعه کنید.

دومین ویژگی مشخص کردن ساز و کار نظارت است. کارفرما باید شخصی را به عنوان نماینده خود به پیمانکار معرفی کرده تا آن شخص بر روند پیشرفت پروژه نظارت کند بدین صورت از بروز اختلافات جلوگیری می‌شود.

سومین ویژگی قرارداد پیمانکاری این است که این نوع از قرارداد در جایی کاربرد دارد که همکاری بین طرفین قرارداد مقطعی یا غیر استمراری باشد و پس از پایان پروژه قرارداد خود به خود خاتمه یابد.

این قرارداد در حوزه کسب و کار با موضوعات مختلفی تنظیم می‌شود که یکی از پرکاربردترین آن‌ها را می‌توان قرارداد طراحی سایت دانست.

مزایای قرارداد طراحی سایت برای فریلنسرها

به طور کلی انعقاد قرارداد بهترین راه شروع همکاری بین طرفین است. شما می‌توانید با تنظیم قراردادی استاندارد و مشخص کردن جزئیات مختلف مورد نظرتان حقوق و تکالیف دو طرف را معین کنید. همچنین در صورت بروز اختلاف بهترین سند و مدرک، قرارداد است.

قرارداد پیمانکاری نیز فواید زیادی برای طرفین دارد مثلا تصور کنید کارفرما صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی‌ست و برای افزایش فروش و پیشرفت کارش قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارد.

برای انجام این کار او باید شخصی را برای طراحی وبسایت و انجام کارهای مورد نیاز برای راه‌اندازی فروشگاه پیدا کند. به همین منظور به یک فریلنسر یا شرکت معتبر طراحی وبسایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کند و بعد از انجام مذاکرات و توافقات لازم برای همکاری با شخص یا شرکت مذکور مطمئن می‌شود. در این مرحله بهترین و رایج ترین روش، اقدام به انعقاد قرارداد است. قراردادی که با این شخص یا شرکت تنظیم می‌شود، در قالب قرارداد پیمانکار‌ی‌ست و شرکت موظف است در قبال دستمزدی معین اقدام به انجام پروژه در چارچوب موضوع قرارداد کند.

قرارداد طراحی سایت

به طور کلی مزایای قرارداد طراحی سایت برای طرفین به ویژه طراحان سایت را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

۱. جلوگیری از بروز اختلاف

۲. جلوگیری از طولانی شدن دعوا و هزینه های اضافی

۳. اجرای به موقع و دقیق تعهدات و به پایان رساندن کار

۴. کاهش ریسک‌هایی مثل تورم های ناگهانی

۵. جلوگیری از ایجاد اختلاف نظر در مراجع قضایی

بسیاری از افراد پس از طراحی سایت برای توسعه وب سایت یا طراحی اپلیکیشن و نرم‌افزارهای مختلف از قرارداد برنامه نویسی استفاده می‌کنند.

نحوه تنظیم قرارداد

در تنظیم قراردادهای پیمانکاری موارد کلی به عنوان بندهای قراردادی ذکر می‌شوند که شامل موارد زیر است. طرفین همچنین می‌توانند بندهای اختصاصی را بنا به توافق و بر اساس اصول قانونی در قرارداد درج کنند.

  • موضوع قرارداد
  • مدارک و اسناد پیوست
  • موارد فنی
  • مبلغ قرارداد
  • تضمینات
  • تأیید فازهای نهایی پروژه
  • تعهدات طرفین
  • حسن نیت و رفتار عادلانه
  • محرمانگی
  • بند مربوط به منع انتقال به غیر
  • روش حاکم و حل وفصل اختلاف
  • فسخ قرارداد
  • خاتمه قرارداد
  • تعداد نسخ قراردادی

جمع‌بندی

قرارداد طراحی وب سایت یک نمونه قرارداد پیمانکاری است که بین طراح سایت (شخص حقیقی به عنوان فریلنسر یا شخص حقوقی به عنوان شرکت) تنظیم می‌شود.

در صورتی که قصد طراحی سایت برای کسب‌وکار خود دارید و می‌توانید آن را برون‌سپاری کرده و از قرارداد طراحی وب سایت استفاده کنید. در عین حال اگر به عنوان فریلنسر فعالیت می‌کنید یا شرکتی دارید که پروژه‌های مختلف مثل طراحی سایت را برای سایر شرکت‌ها و اشخاص انجام می‌دهد، بهترین روش همکاری تنظیم قرارداد است.

چرا که می‌توانید تمامی توافقات خود مثل نحوه انجام کاری، زمانبندی و نحوه پرداخت‌ها و سایر شرایط همکاری را مکتوب کنید.

با توجه به اینکه تنظیم قرارداد یک امر تخصصی است تا بتواند تمامی امور فنی و حقوقی را در اختیار شما قرار دهد، در این زمینه می‌توانید از کارشناسان حقوقی و قراردادی کمک بگیرد.

سوالات متداول

آیا قرارداد طراحی سایت برای استخدام کارمند مناسب است؟

خیر، برای استخدام کارمند تمام وقت یا پاره‌وقت باید از قرارداد کار استفاده کنید. قرارداد طراحی سایت برای فریلنسر و آزادکارها مناسب است.

آیا بر اساس قرارداد طراحی سایت، کارفرما ملزم به بیمه کردن طراح سایت است؟

خیر، از نظر قانونی الزامی برای بیمه کردن طراح سایت توسط کارفرما وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از