از مزایای مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی خبر دارید؟

از مزایای مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی خبر دارید؟

راه اندازی یک کسب و کار در خارج از فضای اینترنت از زمان آغاز آن تا زمان رسیدن به اهداف و درآمدزایی مسیر طولانی ای برای طی کردن دارد. جذب سرمایه، همکاری با افراد متخصص و غیر متخصص، اجاره یا خرید مکانی برای کسب و کار، کارهای اداری مختلف برای دریافت پروانه ها و تاییدیه […]

راه اندازی یک کسب و کار در خارج از فضای اینترنت از زمان آغاز آن تا زمان رسیدن به اهداف و درآمدزایی مسیر طولانی ای برای طی کردن دارد. جذب سرمایه، همکاری با افراد متخصص و غیر متخصص، اجاره یا خرید مکانی برای کسب و کار، کارهای اداری مختلف برای دریافت پروانه ها و تاییدیه های مورد نیاز و غیره از جمله اقداماتی‌ست که فرد در مسیر راه اندازی کسب و کار با آن ها مواجه خواهد شد. به همین دلیل معمولا این افراد برای تسهیل و تسریع فعالیت‌هایشان به یک مشاور حقوقی نیاز پیدا می‌­کنند تا اقدامات سنجیده تری انجام داده و در نوشتن قراردادها، کسب پروانه‌ها و کارهای اداری به مشکل برنخورند و به‌خوبی از مزایای مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی باخبر شده‌اند.

جدید بودن این موضوع و پیچیدگی‌های آن ممکن است باعث سردرگمی این افراد و سخت شدن مسیرشان شود؛ به همین دلیل کمک گرفتن از یک مشاور حقوقی متخصص در این موضوع می‌­تواند هم از هزینه های جانبی شما بکاهد هم مسیر شما را در این راه هموارتر کند.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی ابتدا باید ببینیم این سبک از کسب و کار چیست؟‌کسب و کار اینترنتی، به معنی انجام فعالیت‌های درآمدزایی در بستر اینترنت است، زمانی که شما یک کسب و کار اینترنتی راه می‌اندازید می­‌توانید اکثر فعالیت‌هایتان از طریق اینترنت انجام دهید مثل خرید کالا، ارتباط با مشتریان، نظارت بر فعالیت رقبا، تبلیغات، جذب سرمایه، ارتباط با کارمندان، استفاده از خدمات مشاوره و غیره.

تجربه جهانی ثابت کرده است که استفاده از اینترنت برای انجام فعالیت ها هم باعث راحت‌تر شدن کارها می‌­شود و هم کیفیت را بالا می‌­برد. تصور کنید اگر شما می­‌توانستید تمام کارهای بانکی خود را در خانه در حالی که روی تخت دراز کشیده‌اید انجام دهید واقعا همه چیز خیلی زیباتر می‌­شد، علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های غیر ضروری و کاغذ بازی در وقت خود نیز می‌­توانستید صرفه جویی کنید.

۴ ویژگی مهم کسب وکارهای اینترنتی

  1. صرفه جویی در هزینه ها: شما با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی از هزینه هایی مثل اجاره مکان، استخدام کارمندان اضافی، تجهیزات فروشگاهی، تبلیغات وغیره یا صرفه نظر کنید یا حداقل این هزینه ها را کاهش دهید.
  2. در دسترس بودن: وبسایت مانند مغازه نیست که مجبور باشید پس از ساعت مشخص کرکره ی آن را پایین بکشید! کسب و کار اینترنتی شما در تمام ساعات شبانه روز و همه ی روز های هفته در دسترس مخاطبان اینترنت است.
  3. منعطف شدن زمان و مکان: هرچند برای راه اندازی و پیشرفت یک کسب و کار اینترنتی نیاز به یک برنامه زمانی دقیق برای خودتان و کارمندانتان دارید؛ اما به هر حال اینترنت این امکان را ه شما میدهد که در هر جا و هر زمانی بتوانید کارتان را مدیریت کنید حقوق کارمندانتان را بپردازید، رقبایتان را زیر نظر بگیرید و از کار کردنتان لذت ببرید.
  4. گسترش بازار ها و مشتریان: اینترنت فضایی گسترده ست که تقریبا هیچ محدودیتی ندارید هر فردی در هر جای دنیا که وبسایتی راه بیاندازد همه می­توانند از آن بازدید کنند همین باعث می­شود که شما بتوانید در صورت تمایل بازار جهانی را نیز در اختیار داشته باشید و مشتریانی از هر شهر و کشور داشته باشید.

در کنار این چهار ویژگی، کسب و کار اینترنتی فواید دیگری نیز دارد مثل لذت بردن بیشتر از کار، افزایش رقبا و بهبود کسب و کار، در اختیار داشتن تمام زمانتان، وجود فضاهای متنوع تبلیغاتی و … چنانچه در راه‌اندازی کسب و کار جدید خود نیاز به مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی داشتید می‌توانید از کارشناسان حقوقی استارتاپ‌های ما بهره‌مند شوید.

مراحل قانونی راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی چه هستند؟

طبق آیین نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه ای مصوب ۱۳۹۵ “کسب و کار مجازی واحد صنفی ست که توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی برای ارائه محصول به طور مستقیم و یا غیر مستقیم و به صورت کلی یا جزئی به عمده فروشان، خرده فروشان و مصرف کنندگان از طریق ابزارهای ارتباط از راه دور از قبیل وب سایت و نرم افزار های تجاری دایر شده باشد.”

مهم‌ترین مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی و اولین قدم برای راه اندازی این کسب و کار، دریافت مجوز از مرکز توسعه تجارت الکترونیک و اتحادیه صنفی کسب و کار مجازی است. طبق ماده ۳ این آیین نامه مراحل صدور پروانه کسب به شرح زیر است.

۱.راه اندازی کسب وکار مجازی توسط متقاضی مطابق چک لیست های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی.
۲. ثبت تقاضا توسط متقاضی در سامانه اینماد (ارجاع تقاضای کسب و کار مشمول قانون نظام صنفی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بلافاصله پس از ارزیابی و براساس فهرست مرکز اصناف و بازرگانان ایران به سامانه اصناف)
۳. بارگذاری مدارك مندرج در ماده ۴ این آیین نامه توسط متقاضی در سامانه اصناف حداكثر ظرف
مدت سه ماه پس از قبول تقاضا.
۴. تکمیل پرونده مطابق ماده ۴ این آیین نامه توسط اتحادیه.
تبصره- اتحادیه موظف است به طور همزمان از دستگاه های طرف استعلام مندرج در ماده ۴ این آیین نامه استعلام‏ نماید.
۵. صدور و تسلیم پروانه كسب (پس از تطبیق مدارک بارگذاری شده با اصل آن) به متقاضی حداكثر ظرف پانزده روز و ارسال مشخصات پروانه کسب به سامانه اینماد.
۶. اعطای نماد اعتماد الکترونیکی همزمان با صدور پروانه کسب.

با مراجعه به سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی و یا سامانه www.enamad.ir می‌توانید در مورد مدارک مورد نیاز اطلاعات لازم را کسب کنید.

اگر نیاز به قرارداد مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی دارید همین الان با کارشناسان حقوقی ما تماس بگیرید.

لزوم نیاز به مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی همان طور که تا الان متوجه شدید فعالیتی نوین است که قوانین مربوط به خود را دارد، شما برای طی کردن مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی تا زمان کسب سود در مراحل مختلف از صدور مجوز گرفته تا تبلیغات و رساندن کالا به دست مشتری باید دقیق و سنجیده عمل کنید تا دچار مشکل نشوید بهترین راه برای شما کمک گرفتن از یک مشاور حقوقی ست که به حوزه ی کسب و کار های اینترنتی نیز مسلط باشد است. با انعقاد قرارداد با مشاور حقوقی او ملزم می­‌شود شما را در تمام مسیر کسب و کارتان راهنمایی کرده و از ایجاد هرگونه دردسر حقوقی جلوگیری کند.

مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی می‌­تواند در زمینه‌های مختلفی به شما کمک کند مانند تکمیل پرونده شما و کسب مجوز از اتحادیه، انعقاد قرارداد با کارمندان و کسانی که برای شما کار می­‌کنند، مدیریت مالی فروشگاه، پیگیری شکایات یا درخواست ها، برآورد هزینه‌ها و واریز حقوق کارمندان، جذب سرمایه در صورت نیاز و غیره.

نیاز به مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی دارید؟

همان طور که دیدید حضور یک مشاور و بهره‌مندی از مشاوره حقوقی کسب و کارهای اینترنتی و نوپا ضروری به نظر می‌رسد و قطعا از هزینه‌هایی که ممکن است در صورت نداشتن اطلاعات حقوقی کافی برایتان ایجاد شود جلوگیری می‌کند.

اولین قدم برای همکاری با یک مشاور حقوقی انعقاد قرارداد مشاوره است. شما احتمالا دانش حقوقی کافی برای انعقاد یک قرارداد مناسب با جزئیات کافی را ندارید به همین دلیل کارشناسان حقوقی ویندادبرای شما قراردادی اصولی و استاندارد تهیه کرده تا بتوانید بهترین و درست ترین شکل رابطه را با مشاور حقوقی­تان داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط