قرارداد اجاره تالار پذیرایی چه نکاتی دارد؟

قرارداد اجاره تالار پذیرایی چه نکاتی دارد؟

  اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که برای برگزاری مراسمتان نیاز به تالار پذیرایی دارید، این متن را از دست ندهید. امروزه تالار‌های پذیرایی بسیاری در سطح شهر‌ها برای برگزاری هر چه بهتر مراسم‌های مردم فعالیت می‌کنند. افراد تالارها را برای جشن‌ها، عزاداری‌ها، مهمانی‌ها و تجمعات خود اجاره می‌کنند و قرارداد اجاره […]

 

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که برای برگزاری مراسمتان نیاز به تالار پذیرایی دارید، این متن را از دست ندهید. امروزه تالار‌های پذیرایی بسیاری در سطح شهر‌ها برای برگزاری هر چه بهتر مراسم‌های مردم فعالیت می‌کنند. افراد تالارها را برای جشن‌ها، عزاداری‌ها، مهمانی‌ها و تجمعات خود اجاره می‌کنند و قرارداد اجاره تالار پذیرایی در همه زمان‌ها کاربرد دارد. در این نوشته به طور جزئی‌تر به بررسی این قرارداد اجاره می‌پردازیم و نکات آن را توضیح می‌دهیم. چنانچه نیاز به راهنمایی داشتید مشاوران متخصص ما در این زمینه شما را همراهی می‌کنند.

برای خواندن سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید

این قرارداد چه کاربردی دارد؟

همانطور که گفتیم در این سالها افراد علاوه بر، برگزاری عروسی از تالار‌ها برای سایر مراسمات خود نیز استفاده می‌کنند. در بسیاری موارد اجاره تالار پذیرایی تنها در مورد اجاره سالن نیست بلکه افراد برگذاری مراسم را به طور کامل برعهده مدیریت تالار می‌گذارند. بنابراین قرارداد اجاره تالار پذیرایی با توجه به نوع مراسمی که در آن برگزار می‌شود متفاوت است.

قرارداد اجاره تالار پذیرایی به افراد این امکان را می‌دهد که برای برگزاری مراسم‌ها دغدغه وسایل و تجهیزات در داخل سالن و امکانات خارج از آن را نداشته باشند. آنها با خیال راحت انوع مراسم‌های خود را به این تالار‌های پذیرایی می‌سپارند و مدیریت این تالار‌ها با تجربه‌ای که از برگزاری مراسم دارند آن را اجرا می‌کنند.

نکات مهم قرارداد اجاره تالار پذیرایی چیست؟

قراداد اجاره تالار پذیرایی نوعی قرارداد اجاره محسوب می‌شود.  براساس ماده 466 قانون مدنی، اجاره توافقی است که به واسطه آن، مستاجر (شخصی که تقاضا دارد تالار پذیرایی را اجاره کند) می‌تواند از منافع مال اجاره (تالار) استفاده کند. این قرارداد طبق قانون مدنی معتبر است و یک سند قانونی محسوب می‌شود. بنابراین مهم است که در نگارش آن دقت لازم را داشته باشید.

مشخصات طرفین قرارداد

در این بند باید مشخصات صاحب تالار یا کسی که از طرف مالک اجازه اجاره دادن دارد و مستاجر این قرارداد باید به طور مشخص ذکر شود.در برخی موارد افراد با مدیر برگزاری مراسم‌های تالار قرارداد تنظیم می‌کنند و برگزاری مراسم خود را به یک تیم مشخص محول می‌کنند.در این موارد اگر اشخاص حقوقی بودند، نام شرکت و نمایندگان یا وکلای آنها نیز باید درج شود.

همچنین اهمیت دارد که مشخصات کامل تالار پذیرایی و آنچه مورد اجاره طرفین است در این بند یا بندی جداگانه درج شود. برای مثال؛ متراژ سالنی که اجاره شده، نشانی، با پارکینگ یا بدون آن و … به طور مفصل درج شود. اگر مستاجر نیاز به اجاره بخش یا قسمتی از مجموعه تالار پذیرایی را ندارد، باید به صورت دقیق و بدون ابهام توضیح داده‌شود.

موضوع قرارداد

هرچند موضوع این قرارداد به طور کلی قرارداد اجاره تالار پذیرایی است، اما از آنجایی که تالار‌ها استفاده‌های متفاوتی دارند به نسبت نوع اجاره تالار امکانات متفاوتی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.

صندلی‌ها، میکروفن، دکور و… تمامی مواردی که در تالار موجود است باید صورت برداری شود و در مورد وضعیت آنها در زمان شروع اجاره توضیح داده شود.

مدت قرارداد

مدت در قرارداد‌های اجاره همواره موضوع مهمی بوده‌است. باید تعیین شود که مستاجر تا چه مدت تصمیم دارد از تالار استفاده ‌کند. آیا تالار را به صورت ساعتی اجاره می‌کند یا برای چند روز یا حتی چند ماه، در هر کدام از این موارد مدت اجاره باید در قرارداد ذکر شود. در متن قرارداد باید تاریخ دقیق شروع و پایان اجاره مشخص شود و طرفین نسبت به آن متعهد باشند. موجر تا پایان مدت اجاره نمی‌تواند مزاحم مستاجر شود و به او رجوع کند و مالک تالار باید تمامی مقدمات لازم جهت استفاده هرچه بهتر مستاجر را فراهم کند.

مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد اجاره تالار پذیرایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. متراژ تالار، امکانات آن، موقعیت مکانی تالار، موردی که برای آن تالار اجاره می‌شود و… مبلغ این قرارداد را تعیین می‌کند. بهتر است در این بند نحوه پرداخت مبلغ را نیز ذکر کنید. اینکه چه مقدار مبلغ به عنوان ودیعه و چه مقدار از آن ماهانه پرداخت می‌شود از موارد مهم این بند است.

تعهدات مستاجر

مستاجر یا شخصی که تالار پذیرایی را اجاره می‌کند باید از سالن تنها برای موارد تعیین شده استفاده کند. چنانچه در موردی غیر از آنچه در قرارداد آمده بهره ببرد باید خسارت قراردادی بپردازد. در مواردی نیز این نقض یکی از موارد فسخ قرارداد است.

حل‌وفصل اختلافات

در نهایت باید طرفین قرارداد نحوه حل اختلافات قراردادی خود را تعیین کنند. مذاکره و یا استفاده از یک فرد باتجربه به عنوان داور یا میانجی می‌تواند روش‌های حل اختلاف قرارداد اجاره تالار پذیرایی می‌باشد.

نیاز به تنظیم قرارد‌اد اجاره تالار پذیرایی دارید؟

اجاره تالار‌های پذیرایی به امری رایج برای برگزاری مراسم‌ها تبدیل شده‌است. اغلب مردم ترجیح می‌دهند در جشن‌ها و مهمانی‌های خود افراد زیادی  را دعوت کنند ولی به دلیل کمبود فضای خانه‌ها این امکان را ندارند. به همین منظور تالار‌های پذیرایی بهترین گزینه این افراد است.  این سالن‌ها جهت برگزاری مراسم عروسی،جشن‌های مذهبی، عزاداری‌ها و … جهت استفاده،اجاره داده‌می‌شوند . به همین دلیل این قرارداد امروزه بسیار کاربرد دارد.

نباید فراموش کرد که هر زمانی که نیاز به ورود نهاد حقوق به روابط کاری وجود دارد، باید حساسیت و دقت زیادی به خرج داد. بنابراین هرگز استفاده از دانش حقوقی کارشناسان تنظیم قراردا‌د را در این مسیر دست‌کم نگیرید.

وینداد با داشتن گروهی از مشاوران حقوقی مطلع و وکلای امور قراردادها، آماده ارائه مشاوره و سایر خدمات مرتبط با تنظیم قرارداد اجاره در خدمت  شما است.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد اجاره آموزشگاه
مقالات قرارداد اجاره

نحوه تنظیم قرارداد اجاره آموزشگاه

یکی از قراردادهایی که بین افراد رواج زیادی دارد قرارداد اجاره آموزشگاه است به این خاطر که افرادی که یک تخصص خاصی دارند سعی می‌کنند

قرارداد اجاره باشگاه ورزشی + نکات مهم آن
مقالات قرارداد اجاره

قرارداد اجاره باشگاه ورزشی + نکات مهم آن

مربیان و ورزشکاران زیادی در سطح شهر‌ها هستند که امکان خرید یا راه‌اندازی سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی را ندارند. آنها ترجیح می‌دهند با تنظیم یک