قرارداد اجاره غرفه نمایشگاهی به چه صورت است؟

قرارداد اجاره غرفه نمایشگاهی به چه صورت است؟

  اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهند قرارداد اجاره غرفه نمایشگاهی تنظیم کنند ولی با جزئیات آن آشنایی ندارد، این متن را تا انتها دنبال کنید. به دنبال رشد کسب وکارها و ایجاد فضای رقابتی بین آنها، چگونگی معرفی محصولات اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌است. به همین جهت تولیدکنندگان همواره در فکر ارائه جذاب […]

 

اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهند قرارداد اجاره غرفه نمایشگاهی تنظیم کنند ولی با جزئیات آن آشنایی ندارد، این متن را تا انتها دنبال کنید. به دنبال رشد کسب وکارها و ایجاد فضای رقابتی بین آنها، چگونگی معرفی محصولات اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌است. به همین جهت تولیدکنندگان همواره در فکر ارائه جذاب و اثرگذار محصولات خود به مشتریان هستند.

یکی از متداول‌ترین روش‌های جذب مشتری و معرفی کامل محصول گرفتن غرفه در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها است. کسب‌وکارها می‌توانند از طریق اجاره غرفه در این نمایشگاه‌ها با دیگر شرکت‌ها و کارخانه‌ها نیز ارتباط برقرار کنند و محصولات و خدماتشان را به‌روز کنند. این نمایشگاه‌ها همچنین به ایجاد بازارهای رقابتی بین کسب‌وکارها بسیار کمک می‌کنند و این برای مصرف‌کننده حائز اهمیت است.

در این مطلب به موضوع اجاره غرفه نمایشگاهی می‌پردازیم و موارد مهم این قرارداد را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

برای خواندن سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید

منظور از اجاره غرفه نمایشگاهی چیست؟

معمولا زیاد پیش می‌آید که نمایشگاه‌هایی با موضوعات مشخص در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این نمایشگاه‌ها فروشندگان و صاحبان کسب‌وکار‌ها تولیدات خود را برای شرکت‌های دیگر یا اشخاص به نمایش می‌گذارند. آنها غرفه نمایشگاه را برای چند روز محدود یا چند هفته از مجری نمایشگاه اجاره می‌کنند. در این حالت طرفین بیشتر مجری و متقاضی هستند تا موجر و مستاجر. وجود این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی است که کسب‌وکارهای کوچک خود را به بقیه معرفی کنند و کسب‌وکارهای بزرگ با جدید‌ترین متد از تولیدات آشنا شوند.

بنابراین در این نمایشگاه‌ها کسب‌وکارها فقط کالاهایی را عرضه می‌کنند که متناسب با موضوع نمایشگاه باشد. فروشندگان در روزهای محدود نمایشگاه سعی می‌کنند کالا‌ها و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند و بازاریابی محصولات را به نحو احسن انجام دهند.

بند‌های مهم قرارداد اجاره غرفه نمایشگاهی چیست؟

همانطور که پیش از این ذکر شد، قرارداد اجاره غرفه نمایشگاهی همانند سایر قراردادهای اجاره نیست که طرفین آن را موجر به عنوان مالک و مستاجر تشکیل دهد. این قرارداد از دو طرف مجری نمایشگاه و متقاضی یا مشارکت‌کننده تشکیل شده است.

طرفین قرارداد

طرف اول در این قرارداد، مجری نمایشگاه است که می تواند موسسسه یا سازمان ویژه ای باشد. طرف دیگر قرارداد متقاضی یا مشارکت‌کننده است که در این بند باید تمامی اطلاعاتش با جزئیات ذکر شود.

موضوع قرارداد

موضوع این قرارداد، واگزاری فضای نمایشگاهی در جهت ارائه خدمات و تولیدات شرکت‌کننده، در محل مشخص به گروه شرکت‌کننده است.

مدت قرارداد

از نکات مهم این قرارداد مدت آن است که باید مورد توجه قرار گیرد. مدت زمان شروع این قرارداد از زمان تحولیل غرفه می‌باشد. از آنجایی که نمایشگاه به صورت موقتی برگزار می‌شود پس مدت زمان اجاره غرفه نیز محدود است. مدت زمان این قرارداد اغلب به صورت روزانه یا هفتگی است. بنابراین این مدت زمان باید به صورت دقیق ذکر شود و چنانچه زمان مشخصی برای تخلیه غرفه در نظر گرفته شده باید به اطلاع مشارکت‌کننده برسد.

مبلغ قرارداد

هزینه اجاره غرفه با توجه به اندازه، فضا و موقعیت آن می‌تواند متفاوت باشد. علاوه بر این هزینه اجاره غرفه به نوع نمایشگاه، مجری آن و همچنین مدت زمان اجاره نیز بستگی دارد. در این بند بهتر است چگونگی پرداخت مبلغ قرارداد نیز ذکر شود.در برخی موارد بخشی از مبلغ به صورت پیش پرداخت و نقدی گرفته می‌شود و الباقی به صورت اقساط یا در مدت نمایشگاه از متقاضی اخد می‌شود.

تعهدات مجری نمایشگاه
  • یکی از اساسی‌ترین تعهدات برگزارکننده نمایشگاه این است که در زمان مشخص نمایشگاه و غرفه‌ها راه‌اندازی و برپا شوند و در زمان تعیین شده پایان یابند.
  • اجرای برنامه‌هایی که در جهت نمایشگاه در نظر گرفته شده، برگزار شود.
  • تعداد پرسنل مشخصی جهت برگزاری، اداره و برنامه‌ریزی امور در نظر گرفته‌شود.
  • مجری نمایشگاه در جهت اطلاع‌رسانی به دیگران برای شرکت در نمایشگاه به نحو احسن عمل کند.
  • مسئولیت تعمیرات کلی و اساسی غرفه با مجری نمایشگاه است.
تعهدات مشارکت‌کننده
  • یکی از تعهدات شرکت‌کننده درنمایشگاه این است که غرفه را به شخص دیگری واگذار نکند و اجاره ندهد.
  • مشارکت‌کننده باید شیوه پرداختی مورد توافق در قرارداد را مد نظر داشته باشد (مثلا پرداخت نقدی، اقساط، ماهانه، هفتگی و…) و در فواصل زمانی معین آن را پرداخت کند.
  • شرکت‌کننده در این قرارداد همچون امین و امانت‌دار است. او باید در استفاده از غرفه روش عرفی را رعایت کند.

برای تنظیم قرارداد اجاره غرفه نمایشگاهی نیاز به راهنمایی دارید؟

در این نوشته سعی کردیم شما را با جزئیات و نکات حقوقی قرارداد اجاره غرفه نمایشگاهی آشنا کنیم. با این حال نباید فراموش کرد که اصولا تنظیم قراردادهای حقوقی امری تخصصی است و نیازمند داشتن دانش، مهارت و تجربه کافی در حوزه قراردادها است.

به همین خاطر توصیه می‌شود پیش از تنظیم قرارداد اجار‌ه غرفه که دارای ویژگی‌های قراردادهای اجاره است ، از دانش متخصصان حقوق بهره‌مند شوید.

ما در وینداد با داشتن تیمی از وکلای دادگستری و کارشناسان حقوق قراردادها و مشاوران قراردادهای اجاره، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای متنوع و همچنین خدمات متنوع را ارائه دهیم.

 

 

3/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد اجاره آموزشگاه
مقالات قرارداد اجاره

نحوه تنظیم قرارداد اجاره آموزشگاه

یکی از قراردادهایی که بین افراد رواج زیادی دارد قرارداد اجاره آموزشگاه است به این خاطر که افرادی که یک تخصص خاصی دارند سعی می‌کنند