قرارداد استخدام عکاس

قرارداد استخدام عکاس یک اقدام ضروری برای همکاری در پروژه‌ها!

امروزه عکاسی به یکی از بهترین و جذاب‌ترین شغل‌ها در سراسر دنیا تبدیل شده است و علت این امر و گسترش آتلیه‌ها، تمایل افراد جامعه به داشتن عکس‌های زیبا از خود، مراسمات، کودک و ‫… می‌باشد. در حقیقت گسترش آتلیه‌ها لازمهٔ ایجاد فضایی جهت یک رابطه استخدامی میان عکاس و شخص صاحب آتلیه و یا […]

امروزه عکاسی به یکی از بهترین و جذاب‌ترین شغل‌ها در سراسر دنیا تبدیل شده است و علت این امر و گسترش آتلیه‌ها، تمایل افراد جامعه به داشتن عکس‌های زیبا از خود، مراسمات، کودک و ‫… می‌باشد. در حقیقت گسترش آتلیه‌ها لازمهٔ ایجاد فضایی جهت یک رابطه استخدامی میان عکاس و شخص صاحب آتلیه و یا شرکت می‌باشد. به یاد داشته باشید که برای حضور در یک آتلیه و یا هر شرکتی و یا حتی انجام عکاسی تبلیغاتی در رستوران، کافه، ورزشگاه و… انعقاد قرارداد استخدامی ضروری است و توصیه می‌شود که حتی یک ساعت بدون قرارداد استخدامی در مکانی فعالیت ننمایید زیرا امکان متضرر شدن شما بسیار بالا می‌رود. در این مطلب قصد داریم تا به مفاد قرارداد استخدام عکاس که در زمره قرارداد پیمانکاری خدمات قرار می‌گیرد و همچنین بیان نکات حقوقی آن بپردازیم و از بسیاری از مشکلات میان اشخاص حقیقی و یا حقوقی با عکاسان جلوگیری شود.

اصلی‌ترین نکات قرارداد استخدامی عکاس کدام است؟

  • عکس‌برداری از مراسمات و مجالسات به انتخاب کارفرما است و در مقابل عکاس متعهد به انجام وظایفی به شرح ذیل می‌باشد:
  • عکاس وفق قرارداد استخدام عکاس متعهد می‌گردد در صورت دریافت کلیه داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز نسبت به سوژه‌های عکاسی، امانتدار باشد و محرمانگی را حفظ نماید.
  • عکاس باید که موضوع قرارداد را در مدت زمان مقرر در قرارداد از جمله تصویربرداری، روتوش، و اصطلاحات مورد نیاز را انجام داده و کار را تحویل کارفرما دهد.
  • تمام ابزارها و امکاناتی که در اختیار عکاس قرار داده و شرح آن در قرارداد ذکر شده است، بعنوان امانت درید ایشان می‌باشد و ایشان می‌بایست نهایت کوشش را در حفظ و نگهداری از آن ابزارها و امکانات انجام نماید.
  • عکاس بر مبنای قرارداد استخدام عکاس در زمان انجام امور محوله حق هیچ گونه اخذ انعام، پاداش و … را ندارد و در صورت مشاهده ایشان به صلاحدید کارفرما توبیخ می‌گردد.
  • آراستگی ظاهری و نظافت شخصی می‌بایست به صورت کامل در هر مراسم از سوی عکاس رعایت گردد.
  • حسن رفتار و معاشرت از وظایف ابتدایی عکاس می‌باشد و به هنگام حضور در مراسمات به هیچ وجه حق مشاجره به سایرین را ندارد.

قرارداد استخدام عکاس یک اقدام ضروری برای همکاری در پروژه‌ها!

نمونه قرارداد استخدامی عکاس

ماده ۱- مشخصات طرفین

ماده ۲- نوع قرارداد استخدام عکاس

ماده ۳- تعهدات کارفرما و عکاس

ماده ۴- محل انجام کار

ماده ۵- تاریخ انعقاد قرارداد استخدام عکاس

ماده ۶- مدت قرارداد

ماده ۷- ساعات کار: (میزان ساعات کار و زمان شروع و خاتمه آن صرفاً با رضایت طرفین تعیین می‌گردد. ساعات کار نمی‌تواند بیش از میزان مندرج در قانون کار تعیین شود اما کم‌تر از آن مجاز است).

ماده ۸- حق السعی

ماده ۹- حقوق و مزایا

ماده ۱۰- بیمه

توجه نمایید که به موجب ماده ۱۴۸ قانون کار، کارفرما مکلف است کارگر را نزد سازمان تأمین اجتماعی و یا سایر دستگاه‌های بیمه گذار بیمه نماید.

ماده ۱۱- عیدی و پاداش سالانه:

ماده ۱۲- حق سنوات یا مزایای پایان کار

ماده ۱۳- شرایط فسخ یا خاتمه قرارداد استخدام عکاس

ماده ۱۴- این قرارداد در ….. نسخه و ….. صفحه تنظیم می‌شود که یک نسخه نزد کارفرما، یک نسخه نزد کارگر، و نسخه‌های دیگر در اختیار ….. قرار خواهد گرفت.

چنانچه نیاز به نمونه قرارداد استخدام عکاس دارید می‌توانید آن را از بانک قرارداد وینداد دریافت کنید و یا درخواست تنظیم قرارداد را ثبت کنید تا کارشناسان ما قراردادی اصولی را برای شما تهیه کنند.

قراردادهای پیمانکاری طیف وسیعی از خدمات را در بر می‌گیرند و به شما کمک می‌کنند برای همکاری با هر پیمانکاری سند قانونی داشته باشید بخشی از مهمترین قراردادهای در این زمینه شامل موارد زیر می‌شوند:

قرارداد سرویس ایاب و ذهاب، قرارداد باربری، قرارداد نجاری، قرارداد دکوراسیون داخلی، قرارداد پیک موتوری، قرارداد انبار گردانی، قرارداد نگهبانی و قرارداد خدمات نظافتی

سخن آخر:

در نهایت باید بیان نمود که عکاسی هنری است بسیار جذاب و تخصصی که برخی افراد ترجیح می‌دهند به طور تمام وقت و یا پاره وقت به آن مشغول شوند. به یاد داشته باشید که فعالیت در هر زمینه‌ای، حتی هنری نیازمند انعقاد قرارداد است. زیرا در ذیل قرارداد استخدام عکاس است که تمامی مطالب اعم از نوع قرارداد، مدت قرارداد، تعهدات طرفین و … صراحتاً درج می‌شود و برای عدم انجام تعهدات قراردادی ضمانت اجرا تعیین می‌گردد. از این رو پیش از شروع فعالیت جهت عکاسی به مفاد قرارداد استخدام عکاس تسلط کامل پیدا کنید و همچنین به نکات حقوقی آن دقت فرمایید.
شما همچنین می‌توانید از مشاوره حقوقی کارشناسان وینداد در زمینه تنظیم قراردادهایتان بهره‌مند شوید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از