قرارداد بازسازی ساختمان چه نکات حقوقی دارد؟

قرارداد بازسازی ساختمان چه نکات حقوقی دارد؟

یکی از راه‌های زیباسازی فضایی که زندگی می‌کنیم، تغییر دکوراسیون و یا بازسازی است. البته باید در نظر داشت که همیشه بازسازی انجام نمی‌شود و بعضاً نوسازی صورت می‌گیرد و افراد در فضای محل سکونتشان تغییراتی را اعمال می‌کنند. در حقیقت بازسازی ساختمان گاها به پیمانکاران متخصص در این حوزه سپرده می‌شود و از این […]

یکی از راه‌های زیباسازی فضایی که زندگی می‌کنیم، تغییر دکوراسیون و یا بازسازی است. البته باید در نظر داشت که همیشه بازسازی انجام نمی‌شود و بعضاً نوسازی صورت می‌گیرد و افراد در فضای محل سکونتشان تغییراتی را اعمال می‌کنند. در حقیقت بازسازی ساختمان گاها به پیمانکاران متخصص در این حوزه سپرده می‌شود و از این رو، بازسازی ساختمان نیز مانند بسیاری از امور نیازمند انعقاد قرارداد بازسازی ساختمان بوده که در زمره قرارداد پیمانکاری ساختمان قرار گرفته و به جهت نکات حقوقی متعددی که در آن وجود دارد، در این مطلب برانیم تا به بیان نمونه قرارداد بازسازی ساختمان بپردازیم و همچنین نکات حقوقی مهم آن را مطرح نماییم.

مهم‌ترین مفاد یک نمونه قرارداد بازسازی ساختمان:

ماده ۱) طرفین قرارداد

ماده ۲) موضوع قرارداد

ماده ۳) مدت قرارداد

ماده ۴) مبلغ قرارداد

ماده ۵) نحوه پرداخت مبلغ قرارداد

ماده ۶) وظایف و تعهدات پیمانکار

ماده ۷) تعهدات کارفرما

ماده ۸) مالیات پروژه

ماده ۹) نظارت

ماده ۱۰) دستگاه نظارت

ماده ۱۱) ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار

ماده ۱۲) حل اختلاف

ماده ۱۳) موارد متفرقه

ماده ۱۴) نسخ قرارداد.

چنانچه نیاز به این قرارداد دارید پیشنهاد می‌کنیم درخواست تنظیم قرارداد بازسازی ساختمان را ثبت کنید و سوالات خود را با کارشناسان حقوقی امور قرارداد درمیان بگذارید.

نکات قرارداد بازسازی ساختمان

در ابتدا به یاد داشته باشید که شما پیش از انعقاد قرارداد بازسازی ساختمان باید تعیین نمایید که کدام پیمانکار و یا شرکت بازسازی ساختمان قرار است که این امر بازسازی را برعهده بگیرد. در صورت انتخاب پیمانکار حتماً پیش از قرارداد مشخص کنید که مسئول خرید اجناس بازسازی شما هستید و یا پیمانکار. به یاد داشته باشید که پس از انجام توافقات لازم و پیش از انعقاد قرارداد بازسازی ساختمان، حتماً از پیمانکار بخواهید که طراحی سه بعدی از بازسازی مورد نظر را در اختیار شما قرار دهند تا شما بتوانید به راحتی تصمیم گیری نمایید.

از مهمترین نکات حقوقی قرارداد بازسازی ساختمان عبارت است از اینکه:

۱- در این قرارداد پیمانکار باید تمامی کارکنان مورد نیاز خود را در حالت آماده به کار در ساختمان محل پروژه در طول مدت اجرای کامل قرارداد داشته باشد؛ در غیر اینصورت و به وجود آمدن وقفه یا نقص و عیب در کیفیت کار، شخص پیمانکار مسئول است.

۲- عموماً پیمانکار مسئول تهیه ابزارآلات و ملزومات تخصصی در امر بازسازی ساختمان می‌باشد و اگر می‌خواهید خلاف این امر توافقی نمایید باید که در قرارداد بازسازی ساختمان صراحتاً درج نمایید.

۳- در صورت بروز هر گونه تغییر در اندازه و مشخصات فنی که از پیش تعیین شده، پیمانکار مکلف است مراتب را بلافاصله به اطلاع کارفرما برساند.

۴-مطابق با توافق فی مابین کارفرما و پیمانکار، اجرای قرارداد قائم به شخص ایشان می‌باشد، و حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر ندارد.

۵- پیمانکار موظف به رعایت موارد حفاظتی و ایمنی کار و به طور کلی رعایت مقررات ملّی ساختمانی ایران در کارگاه می‌باشد و نسبت به اجباری بودن استفاده از وسایل ایمنی آگاه است. هر گونه عملی خلاف مقتضای عبارت مقرر شده، در وهله نخست پیمانکار مسئول و در صورت قصور از جانب پرسنل ایشان، پیمانکار به همراه کارکنانش مسئول می‌باشد و کلیه عواقب مالی، حقوقی و جزایی بعهده پیمانکار می‌باشد و کارفرما هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت. وسایل ایمنی، شامل کلاه چانه دار، کفش ایمنی، کمربند ایمنی، لباس ضخیم کار، دستکش مناسب، ماسک و عینک و …. می‌باشد.

۶- کارفرما نیز موظف است کلیه مشخصات و دستورات لازم جهت اجرای عملیات این قرارداد را به موقع در اختیار پیمانکار قرار دهد.

۷- کارفرما موظف است مطابق با قرارداد کلیه پرداخت‌های لازم را به صورت مرحله‌ای برای کاشی کار، لوله کشی، نقاشی و …. با پیمانکار تسویه نماید.

۸-هزینه و تهیه آب، برق و گاز مورد نیاز مصرفی پیمانکار جهت اجرای عملیات در محل کارگاه بر عهده کارفرما می‌باشد.

سخن آخر:

در نهایت باید بیان نمود که قرارداد بازسازی ساختمان نیز از قراردادهای بسیار مهم است که نکات حقوقی بسیار زیادی در آن وجود دارد و پیش از انعقاد قرارداد مذکور، باید که نسبت به آن‌ها اطلاعات دقیق پیدا نمود و با آشنایی نسبت به نکات حقوقی فوق، از مشکلات و اختلافات و همچنین ضررهای آینده جلوگیری نمود.

شما می‌توانید سوالات خود را از کارشناسان حقوقی وینداد بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از