برگزاری جشنواره

تنظیم قرارداد برگزاری جشنواره را به متخصص آن بسپارید!

برگزاری جشنواره در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی ممکن است به فکر هر مدیر یا سرپرستی برای اشاعه فرهنگ، برگزاری مسابقه و یا تبلیغ شرکت برسد. جشنواره یکی از راه های مناسب برای جذب مخاطبان و ایجاد سرگرمی و رقابت است به همین دلیل برگزاری آن با وجود دردسرهای اداری و قانونی گاهی […]

برگزاری جشنواره در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی ممکن است به فکر هر مدیر یا سرپرستی برای اشاعه فرهنگ، برگزاری مسابقه و یا تبلیغ شرکت برسد.

جشنواره یکی از راه های مناسب برای جذب مخاطبان و ایجاد سرگرمی و رقابت است به همین دلیل برگزاری آن با وجود دردسرهای اداری و قانونی گاهی به ذهن مدیران فرهنگی و حتی غیر فرهنگی می­‌رسد اما همان­طور که اشاره کردیم نکته مهمی که در برگزاری جشنواره وجود دارد مسائل قانونی و حقوقی آن است. مسائلی مانند عقد قرارداد، دریافت مجوز، تصویب اساسنامه و غیره.

به همین دلیل افرادی که می‌­خواهند جشنواره‌ای با موضوعی معین برگزار کنند تمایل دارند برگزاری آن را به پیمانکاری که در این حوزه تخصص لازم دارد بسپارند و پیمانکار نیز موظف است برگزاری جشنواره را مرحله به مرحله از دریافت مجوز تا تعیین مکان و انتشار فراخوان و مشخص کردن جوایز بر عهده گیرد. اولین و به نوعی مهم‌ترین کار شما به عنوان کارفرما عقد قراردادی اصولی حاوی تمام بندهای مورد نیاز با پیمانکار است. در ادامه در مورد مجوزهای برگزاری جشنواره و سپس قرارداد آن توضیح می‌­دهیم.

برگزاری جشنواره و مجوزهای آن

از آن جایی که جشنواره معمولا موضوعات فرهنگی-هنری را دربرمی‌­گیرد، صدور مجوز آن نیز بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، البته طبق بیانیه وزارت فرهنگ، صدور مجوز جشنواره‌های سینمایی بر عهده سازمان سینمایی کشور است.

جشنواره بر مبنای تعریف وزارت فرهنگ، «همایشی است که در مدتی معین و به صورت دوره‌ای در مکانی مشخص در کشور برای کشف استعدادهای جوان و ایجاد رقابت برای ارتقای کیفیت و معرفی آثار برتر هنرمندان و اهدا جوایز به برجسته‌ترین اثر، برگزار می‌­گردد.»

جشنواره می­‌تواند در سطوح مختلف بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی برگزار شود. بالاترین مقام اجرایی جشنواره دبیر جشنواره است که دارای سابقه و تخصص مرتبط با موضوع جشنواره است.

شرایط صدور مجوز برگزاری جشنواره

طبق اعلام وزارت ارشاد رعایت شرایط زیر برای برگزاری جشنواره الزامی است:

  • پرهیز از اشاعه فرهنگ خرافات و موهومات،
  • پرهیز از برنامه‌های مبتذل و مغایر با هنجارهای اجتماعی،
  • پرهیز از مباحث سیاسی و مخرب افکار عمومی که موجب متشنج شدن فضای جشنواره شود،
  • رعایت ادب و اخلاق اسلامی، توهین نکردن به اعتقادات، دیدگاه‌ها آیین‌ها و خرده فرهنگ‌ها به صورت تصویری؛ صوتی؛ نقاشی؛ کاریکاتور؛ گرافیکی و غیره،
  • پرهیز از هر گونه تغییر و دخل و تصرفی برخلاف تعهدات،
  • تجربه تخصصی و سابقه روشن در فعالیت‌های اجرایی و فرهنگ موفق.

پس از احراز شرایط بالا شما ملزم به تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز هستید این مدارک شامل موارد زیر است:

  • درخواست کتبی
  • تحویل اساسنامه، تصویر روزنامه رسمی، پروانه تأسیس و آگهی ثبت شرکت‌های موسسه
  • طرح تفصیلی برنامه
  • ارائه گزارش عملکرد اقدامات قبلی در صورت وجود سابقه

به عنوان برگزار کننده جشنواره موظف هستید، طرح تفصیلی و جزئی برگزاری جشنواره که شامل اهداف جشنواره، تعیین سطح آن، میزان بودجه مورد نیاز و جذب اسپانسرها، تعیین تقویم اجرایی، نوع فعالیت، اشخاص حقیقی و حقوقی شرکت کننده در جشنواره، فراخوان جشنواره و غیره است را در دست داشته باشید و در صورت نیاز به پیمانکار ارائه دهید.

برگزاری جشنواره مزایای متعددی دارد مثلا شما با برگزاری جشنواره می‌­توانید کسب‌وکارتان را معرفی و تبلیغ کنید، در طول جشنواره محصولات و فعالیت‌هایتان را به شرکت‌کنندگان ارائه دهید، حتی ممکن است با جذب اسپانسرها و ارائه محصولات حین جشنواره نیز کسب درآمد کنید، پس اگر به دنبال راهی جذاب برای انجام کار فرهنگی و از طرفی معرفی کسب‌وکار خودتان هستید، می­‌توانید روی برگزاری جشنواره حساب کنید.

قرارداد برگزاری جشنواره و نکات مهم آن

حالا پس از کسب اطلاعات کافی در مورد جشنواره، تصمیم به برگزاری آن گرفتید اما فکر کردن به مراحل مختلف قانونی آن از کسب مجوز تا تعیین محل جشنواره، انتخاب داوران و تعیین شرکت کنندگان ممکن است شما را از این کار پشیمان کند. در این جا بهترین کار بستن قرارداد با پیمانکار برگزاری جشنواره است. پیمانکار چه شخص حقوقی باشد چه شخص حقیقی به طور قطع قبلا مراحل مختلف برگزاری جشنواره را طی کرده و می‌تواند مسیر این کار را برای شما هموار کند. اما فراموش نکنید برای این که همکاری خوب و رضایت‌بخشی با پیمانکار داشته باشید و دچار اختلاف و سوءتفاهم نشوید باید قراردادی استاندارد، حاوی تمام بندها و جزئیات مورد نظر با او منعقد کنید. در زیر به مهم‌ترین بندهای قرارداد برگزاری جشنواره اشاره می­‌کنیم:

  • موضوع قرارداد: موضوع جشنواره و هدفتان از برگزاری جشنواره را به طور تفصیلی با پیمانکار در میان گذارید.
  • مراحل اجرای جشنواره: در مورد مراحل مورد نیاز برای شروع تا خاتمه جشنواره را بیان کنید.
  • مدت قرارداد: مدت قرارداد از زمان اقدام به کسب مجوز تا خاتمه جشنواره.
  • مبلغ قرارداد: دستمزد پیمانکار و هزینه‌هایی که قرار است پیمانکار بر عهده بگیرد را تعیین کنید، اکثر اختلافات قراردادی بر سر موضوعات مالی و دستمزد پیمانکاران است.
  • تضمین: برای درست برگزار شدن جشنواره می‌توانید از پیمانکار، تضمینی به شکل وثیقه یا سفته دریافت کنید.
  • تعهدات طرفین: باید در مورد وظیفه خود و پیمانکار در طول برگزاری جشنواره به توافق رسیده و به آن‌ها عمل کنید.
  • جبران خسارت: به هر دلیلی ممکن است پیمانکار در برگزاری جشنواره اختلالی ایجاد کند یا خسارتی بزند حتی کارفرما نیز ممکن است با تاخیر در پرداخت‌ها یا عدم انجام تعهداتش خساراتی را وارد کند، در این صورت جبران خسارت الزامی ا­ست.
  • شرایط فسخ یا تعلیق قرارداد
  • تعیین نحوه حل و فصل اختلافات
  • موارد فورس ماژور: حوادث یا مواردی که ممکن است در اجرای برنامه اخلال ایجاد کند که در صورت بروز آن‌ها طبق قوانین عمل می‌شود.

نوشتن قرارداد را به متخصص آن بسپارید

شما چه کارفرما باشید چه پیمانکار، ممکن است دانش حقوقی کافی برای نوشتن قراردادی اصولی و استاندارد نداشته باشید زیرا نوشتن قرارداد کاری تخصصی است که از عهده هر کسی برنمی‌­آید. وینداد با در اختیار داشتن متخصصان و کارشناسان حقوقی مجرب، قراردادی اصولی با تمام نکات مورد نیاز را تهیه کرده، اگر می­‌خواهید قرارداد برگزاری جشنواره را در اختیار داشته باشید به بانک قرارداد وینداد سری بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از