قرارداد برگزاری کنسرت را برای اجرایی باکیفیت و بی‌دردسر تنظیم کنید!

قرارداد برگزاری کنسرت را برای اجرایی باکیفیت و بی‌دردسر تنظیم کنید!

برگزاری کنسرت با توجه به افزایش شمار خوانندگان و شرکت کنندگان در کنسرت یکی از رویدادهایی است که چالش‌های بسیاری را در پی دارد که متضمن صرف هزینه و وقت بسیاری می‌باشد. به منظور برگزار کردن یک کنسرت خوب و با کیفیت انتخاب سالن و تجهیزات مناسب برای برگزاری کنسرت از جمله مهم‌ترین موارد است […]

برگزاری کنسرت با توجه به افزایش شمار خوانندگان و شرکت کنندگان در کنسرت یکی از رویدادهایی است که چالش‌های بسیاری را در پی دارد که متضمن صرف هزینه و وقت بسیاری می‌باشد. به منظور برگزار کردن یک کنسرت خوب و با کیفیت انتخاب سالن و تجهیزات مناسب برای برگزاری کنسرت از جمله مهم‌ترین موارد است و علاوه بر این توجه داشتن به مواردی چون سیستم صوتی تصویری و نورپردازی و همچنین استیج مناسب، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
اگر قصد برگزاری کنسرت را دارید حتماً توجه داشته باشید که این قرارداد مورد نیاز شما قرار خواهد گرفت و با تهیه چنین قراردادی و با استفاده از راهکارهای مذکور در قرارداد، جلوی هرگونه خسارات بعدی مانند عدم انجام تعهدات و یا تخطی از استانداردهای شما و … را بگیرید. بر همین اساس کارشناسان حقوقی وینداد بر مبنای دانش و تجارب خود امادگی دارند تا نمونه قرارداد برگزاری کنسرت را به صورت اصولی و استاندارد و متناسب با اهداف شما تهیه کرده تا بتوانید بهترین و درست‌ترین شکل فرایند اجرا را انجام دهید.

چرا تنظیم قرارداد برگزاری کنسرت؟

برگزاری کنسرت یکی از پراسترس‌ترین کارهایی است که بسیاری از هنرمندان در طول عمر حرفه‌ای خود با آن مواجه هستند. برای رسیدن به موفقیت،حتماً توجه داشته باشید که وجود یک برنامه‌ریزی مدون ضرورت بسزایی دارد اما به جهت وجود مشغله‌های متعدد و نکات ظریف و مهمی که برگزاری چنین وقایعی دارد، بهتر است که برای مشخص کردن تعهدات و مسئولیت‌های طرفین حتما قرارداد برگزاری کنسرت میان آنها منعقد شود.

نکتهٔ دیگری که بایستی ابتدا به ساکن در اجرای کنسرت‌های موسیقی در نظر گرفت، آن است که یک خواننده یا آهنگساز در صورتی می‌تواند در یک کنسرت به اجرای قطعاتش بپردازد که  آثارش دارای مجوز رسمی برای اجرا در کنسرت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارا بوده باشد. با این توضیح مسئله‌ای که باید توجه داشتان است که مدت زمانی که بایستی برای اخذ مجوز و همچنین نوع مجوز سپری شود از جمله ویژگی‌ها و نکات مثبتی است که یک برگزارکننده خوب و با تجربه دارا است.

مراحل برگزاری اجرای صحنه‌ای موسیقی (کنسرت)

الف) ارائه فرم تقاضای کتبی اجرای کنسرت موسیقی با ظرفیت بیش از ۵۰۰ نفر از طریق اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها به معاونت هنری.

ب) پس از تقدیم تقاضای کتبی بایستی در خواست در دبیرخانه ثبت شده و سپس مراحل زیر انجام شود:

۱) بازبینی و بازشنوی اجرای زندهٔ گروه و بررسی توان یکایک اعضای گروه موسیقی به وسیلهٔ شورای فنی موسیقی

۲) تحویل نوار و یا CD با کیفیت مطلوب به ادارهٔ امور موسیقی یا به شورای کارشناسی حاوی کلیهٔ قطعاتی که قصد اجرای آن را دارند.

۳) تحویل اشعار تایپ شده‌ای که به تصویب شورای شعر رسیده باشد، با ذکر نام شاعر.

۴) ارائهٔ بیوگرافی هر یک از اعضاء گروه به صورت تایپ شده

۵) ارائهٔ عکس دسته جمعی از گروه با سازهای مربوط.

ج) پس از تأیید شورای کارشناسی موسیقی مراحل زیر برای صدور مجوز اجرای موسیقی صحنه‌ای (کنسرت) انجام می‌شود:

۱) ارائهٔ فرم تکمیل شدهٔ پرسشنامه و اطلاعات مربوط به برگزاری کنسرت موسیقی به وسیلهٔ متقاضی به معاونت هنری و ادارهٔ امور موسیقی یا اداره شهرستان.

۲) معرفی متقاضی به فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جهت ایجاد هماهنگی و استعلام نظر آن نیرو.

۳) چنانچه سالن اجرای کنسرت بیش از پانصد نفر ظرفیت داشته باشد استعلام از مرکز موسیقی کشور الزامی خواهد بود. در این بخش متقاضی بایستی یکی از شرکت‌ها و موسسه‌های فرهنگی وهنری باشد که فعالیت موسیقی در اساسنامهٔ شرکت و یا موسسهٔ مذکور به ثبت رسیده باشد و یا نمایندگی شرکت و یا موسسه‌ای را با شرایط ذکر شده داشته باشد.

۴) درصورت مثبت بودن همهٔ استعلام‌ها و موافقت شورای کارشناسی و ادارهٔ امور موسیقی مجوز اولیه ازسوی معاونت هنری صادر خواهد شد.

۵) صدور نامهٔ نهایی به عنوان فرماندار شهرستان به وسیلهٔ ادارهٔ کل فرهنگ وارشاد اسلامی به منظور اعلام قطعیت اجرای کنسرت در زمان و مکان مشخص و درخواست تأمین نظم و امنیت مکان برگزاری.

۶) همهٔ دریافت کنندگان مجوز موظفند به ازای هر اجرا با احتساب ۲ درصد از ظرفیت سالن بلیط لازم برای امکان نظارت در اختیار ادارهٔ امور موسیقی قرار دهند.

مفاد قرارداد برگزاری کنسرت

قبل از پرداختن به مفاد این قرارداد پیشنهاد می‌کنیم حتما تنظیم قرارداد برگزاری کنسرت را زیر نظر کارشناسان حقوقی انجام دهید.

ماده یک: طرفین قرارداد برگزاری کنسرت

ماده دو: موضوع قرارداد

عبارت است از همکاری فرهنگی و هنری طرفین قرارداد به منظور ایجاد امکان سرمایه گذاری طرف دوم و بهره‌گیری از خدمات مدیریتی و عملیاتی، اجرائی ایشان در زمینه برگزاری کنسرت موسیقی مجاز مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به شرح مواد قرارداد با رعایت مصالح و پرهیز از هرگونه خدشه به اعتبار طرف اول

تبصره: زمان و مکان همکاری

این قرارداد جهت برگزاری کنسرت موسیقی مجاز ……….. در………… فی مابین طرفین انعقاد یافته است.

ماده سه: مبلغ قرارداد

ماده چهار: حقوق وتعهدات طرف اول

  1. طرف اول متعهد است بر مبنای رویه معموله مراحل اداری و پیگیری‌های کاری جهت صدور مجوز برگزاری کنسرت موسیقی مجاز مذکور را عهده دار باشد بر این مبنا پس از تنظیم قرارداد مطابق شرایط مقرره طرف اول اقدامات خود را درجهت اخذ مجوزات مذکور عهده دار خواهد گردید لکن متذکر می‌سازد مرجع تصمیم گیری و صدور وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی وسایر مراجع ذی‌صلاح می‌باشد که با توجه به کیفیت و کمیت درخواستی و مطابق بخشنامه‌ها و مقررات روز اقدام خواهد نمود بدیهی است تطبیق کامل درخواست با مقررات و رفع نواقص تماماً برعهده طرف دوم خواهد بود لذا بدین منظور با تذکرشرائط غیر قابل پیش بینی و سلسله مراتب اداری انجام وتاریخ آن قابل پیش بینی نمی‌باشد.
  2. طرف اول مجاز به تغییرات احتمالی در قرارداد و شرایط و کیفیت و کمیت موضوع قرار بوده و حق هرگونه نظارت و راهبری و مداخله در اجرای موضوع قرارداد را در هر زمینه‌ای دارد.

ماده پنج: حقوق و تعهدات طرف دوم

  1. طرف دوم و کارکنانش مکلف به رعایت مقررات ایمنی و انتظامی می‌باشند و چنانچه در حین انجام عملیات موضوع قرارداد بدلیل قصور و تخلف خسارت و آسیبی به اموال و تاسیسات یا اشخاص ثالث و بطور کلی هرگونه خسارتی طرف دوم مسئول جبران خواهد بود.

تبصره- طرف دوم و کارکنانش ملزم به اجرا هر دستورالعمل مقطعی از سوی مقامات صالحه می‌باشد ودر هر صورتی که موضوع قرارداد برگزار نگردد هیچگونه مسئولیتی بر عهده طرف اول نبوده و هرگونه ادعای من جمله ادعای خسارت از طرف اول ساقط است.

  1. طرف دوم با لحاظ آنکه بعنوان سرمایه‌گذار و مجری اصلی موضوع قرارداد می‌باشد موظف است کلیه استانداردهای لازم در زمینه تبلیغات؛ فروش بلیط؛ ایاب ذهاب گروه؛ عوامل و مشتریان؛ امنیت خارج سالن؛ امنیت داخل سالن علی‌الخصوص شرایط خروج اضطراری و هماهنگی لازم با سازمانهای آتش نشانی و هلال احمر و نیروی انتظامی و… را طبق ضوابط رعایت نماید.
  2. طرف دوم مستقلاً با گروه ارکستر؛ سالن؛ کانون تبلیغات؛ نور؛ صدا؛ نیروی انتظامی؛ سالن؛ هتل؛ آژانس هواپیمائی؛ آژانس درون شهری و دیگر عوامل مورد نیازطی قرارداد جداگانه ای مستقلاً عمل خواهد نمود و پرداخت کلیه مبالغ مربوطه تماماً بر عهده طرف دوم است و طرف اول هیچگونه پرداختی را اعم از درصد و کسر و تناسب و…را عهده دار نخواهد بود.
  3. در صورتی که به هر دلیلی اشخاص مذکور موجب ورود خسارتی به طرف دوم یا ثالث به هر نحوی گردند هیچ ارتباطی با طرف اول نداشته و تماماً بر عهده طرف دوم است. بدیهی است پرداخت حقوق و بیمه و مطالبات کارکنان طرف دوم بر عهده خود وی بوده و به طرف اول هیچگونه ارتباطی ندارد.
  4. طرف دوم متعهد است مدیریت مستمر دائم خود را حفظ نموده و با بررسی دقیق ظرفیت‌های اعلام شده از طرف مدیریت سالن را رعایت نماید این ظرفیت تعداد…….. نفر است.

تبصره 1- از آنجائی که فروش بلیط و حضور اشخاص بیشتر از ظرفیت‌های مجاز مشمول جرائم و مسئولیت‌های خاصی می‌باشد در صورت وقوع هر گونه معضلی طرف دوم پاسخگو بوده و مسئولیت‌های متواتره را عهده دار خواهد بود.

تبصره 2- فروش بلیط؛ چاپ بلیط جعلی؛ تبلیغات خارج از توافقات ویا چهارچوبه ضوابط ومقررات وزارت ارشاد؛ تأخیر در برگزاری؛ کنسلی و هرگونه پیامد و معضلی که باعث از هم گسیختگی روال کار ویا منجر به پرداخت دیون وخسارات باشد بر عهده طرف دوم خواهد بود.

نیاز به قرارداد برگزاری کنسرت دارید؟

همانطور که بیان شد برگزاری کنسرت پیچیدگی‌ها و مراحل اداری مختص به خود را دارد که بهتر است انجام آن را به شرکت‌ها یا افرادی واگذار نمایید که دارای تجربه بسیاری بوده و اعتبار قابل قبولی در این زمینه دارند. بنابراین برای واگذار نمودن این کار باید قراردادی را با رعایت نکات فوق با برگزارکننده منعقد کنید. بر همین اساس کارشناسان حقوقی وینداد بر مبنای دانش و تجارب خود امادگی دارند تا قرارداد برگزاری کنسرت را به صورت اصولی و استاندارد و متناسب با اهداف شما تهیه کرده تا بتوانید بهترین و درست‌ترین شکل فرایند برگزاری کنسرت مورد نظرتان را انجام دهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از