قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت ؛ مورد نیاز سازمان‌ها

قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت : قراردادی مورد نیاز سازمان‌ها!

یکی از مهم‌ترین قراردادهایی که ممکن است اشخاص اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی به آن احتیاج پیدا کند، عبارت است از قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت. این قرارداد بیشتر مورد نیاز سازمان‌هاست چرا که عموماً نیروهایی در مجموعه حضور دارند که نیاز است به مأموریت روند و از این رو تأمین اتومبیل مناسب […]

یکی از مهم‌ترین قراردادهایی که ممکن است اشخاص اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی به آن احتیاج پیدا کند، عبارت است از قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت.

این قرارداد بیشتر مورد نیاز سازمان‌هاست چرا که عموماً نیروهایی در مجموعه حضور دارند که نیاز است به مأموریت روند و از این رو تأمین اتومبیل مناسب برای آن‌ها از موارد ضروری است. غالباً قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت از قرارداد استخدامی پیروی نمی‌کند و قالب پیمانکاری داشته و پیمانکاری خود شخصاً و یا دیگری را برای تحویل خوردو (با راننده و یا بدون راننده) می‌گمارد.

در این مطلب برانیم تا به مهم‌ترین نکات حقوقی این قرارداد و همچنین بیان نمونه قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت و نکات تنظیم قرارداد بپردازیم.

مفاد قرارداد قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت

ماده ۱-مشخصات طرفین قرارداد

ماده ۲-مشخصات اتومبیل

ماده ۳- موضوع قرارداد

ماده ۴- مدت قرارداد

ماده ۵-مبلغ قرارداد

ماده ۶-سایر شرایط و تعهدات

ماده ۷-یک پارچگی قرارداد

ماده ۸-تفکیک پذیری

ماده ۹-تغییر و اصلاح

ماده ۱۰-فورس ماژور

ماده ۱۱-تغییر نشانی طرفین قرارداد

ماده ۱۲-حل اختلاف

ماده ۱۳-نسخ قرارداد

امضای طرف اول

امضای طرف دوم

شما نیز می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت، قراردادی مختص خود و با لحاظ تمامی شرایطتان داشته باشید.

مهم‌ترین نکات حقوقی قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت

۱- پیمانکار باید در صورت بروز اشکال و عیب فنی برای خودرو، سریعاً نسبت به تعمیر آن  اقدام نماید و در صورت عدم فرصت زمانی مناسب خودرو مناسب دیگری را به منظور جلوگیری از اخلال در قرارداد معرفی کند.

۲-کلیه هزینه‌های خودرو از قبیل استهلاک لاستیک و لوازم یدکی، خسارات ناشی از تصادفات، بنزین، تعمیرات اعم از موتوری و بدنه، جرائم ناشی از تخلفات رانندگی و بر عهده پیمانکار بوده و کارفرما در این خصوص هیچگونه مسئولیتی ندارد

۳- خودرو موضوع قرارداد بایستی در طول مدت قرارداد دارای بیمه شخص ثالث باشد.

۴-در قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت عموماً طرفین هیچگونه ارتباط حقوقی و استخدامی با یکدیگر نداشته و پیمانکار از ابتدا تا انقضای قرارداد به جهت تأمین اتومبیل برای مأموریت صرفاً مبلغی را در یافت می‌دارد.

۵- پیمانکار در زمان انجام مأموریت حق واگذاری موضوع قرارداد را کلاً یا جزئا تحت هر شرایطی به غیر نخواهد داشت.

۶- کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری ناشی از اجرای قرارداد و خسارات وارده به سر نشینان خودرو بر عهده پیمانکار بوده و صاحب اتومبیل در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

۷-پیمانکار متعهد می‌گردد خودرو بکارگرفته شده جهت انجام موضوع قرارداد را از لحاظ نظافت، وسایل رفاهی، بخاری، درب‌ها، پنجره‌ها، صندلی‌ها و سالم بودن شیشه‌ها هیچگونه نقصی نداشته باشد.

در صورت بروز هر گونه نقصان برای خودرو مذکور سریعاً و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت نسبت به تعمیر و رفع عیب آن اقدان نماید و در این فاصله  نیز جهت جلوگیری از رکود امور محوله خودروی مشابه و مناسب دیگری جایگزین نماید.

۸-پیمانکار موظف است که یک فقره تضمین معتبر  به مبلغ  ۱۰۰ درصد کل قرارداد  بعنوان  تضمین حسن انجام کارنزد کارفرما قرارداد دهد.

۹-عموماً در قرارداد این موضوع درج می‌گردد که پیمانکار خود و یا راننده‌ای را که به کار می‌گمارد متأهل، دارای کارت پایان خدمت و دارای سلامت کامل جسمی و روانی و مورد تأیید کارفرما باشد.

۱۰-پیمانکار باید از ابتدای قرارداد با بغل نویسی یا نصب تابلویی که نشان دهنده اتومبیل در خدمت کارفرما می‌باشد اقدام نماید وهزینه این عمل بر عهده پیمانکار خواهد بود.

سخن آخر

در نهایت باید بیان داشت که قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت یکی از مهمترین قراردادهایی که ممکن است اشخاص اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی به آن احتیاج پیدا کنند.

عموماً این قرارداد در غالب قرارداد پیمانکاری منعقد می‌گردد و طرفی مسئول است تا اتومبیل مورد نیاز اداره و یا سازمان را فراهم آورد و در صورت لزوم راننده‌ای متعهد تحویل نماید و دیگری که کارفرما نامیده می‌شود موظف به پرداخت هزینه‌های مندرج در قرارداد می‌باشد.

علاوه بر این باید در نظر داشت که قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت، اکثراً مورد نیاز سازمان‌هاست چرا که عموماً نیروهایی در مجموعه حضور دارند که نیاز است به مأموریت روند و از این رو تأمین اتومبیل مناسب برای آن‌ها از موارد ضروری است.

فلذا توصیه می‌گردد که پیش از شروع امر، از نکات حقوقی قرارداد تأمین اتومبیل برای مأموریت اطلاع یابید و قراردادی متناسب با شرایطتان منعقد سازید تا در آینده دچار اختلاف و مشکلات نگردید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از