قرارداد تشریفات برگزاری عروسی

قرارداد تشریفات برگزاری عروسی و نکات حقوقی آن

برگزاری مراسم عروسی، هر چند برای بسیاری از افراد یادآور خاطرات خوش است، اما ممکن است مشغله‌های فراوان برگزاری آن، برای عده‌ای مطلوب نباشد. به همین خاطر برای برگزاری این مراسم، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با استفاده از خدمات مختلف مجریان عروسی، بخش‌هایی از از برگزاری مراسم را به متخصصان آن بسپارند. برای […]

برگزاری مراسم عروسی، هر چند برای بسیاری از افراد یادآور خاطرات خوش است، اما ممکن است مشغله‌های فراوان برگزاری آن، برای عده‌ای مطلوب نباشد. به همین خاطر برای برگزاری این مراسم، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با استفاده از خدمات مختلف مجریان عروسی، بخش‌هایی از از برگزاری مراسم را به متخصصان آن بسپارند. برای تامین این هدف، استفاده از ظرفیت قراردادهای حقوقی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
در این مطلب وینداد قصد داریم تا به قرارداد تشریفات برگزاری عروسی بپردازیم و مهم‌ترین نکات حقوقی این قرارداد را بررسی کنیم.
با ما همراه باشید.

مجریان تشریفات برگزاری عروسی، چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

برگزاری یک مراسم عروسی نیازمند دریافت خدمات مختلفی است. تامین غذا، میوه، شیرینی و نوشیدنی، گل‌آرایی، شمع‌آرایی و دکوراسیون، آتش‌بازی، موسیقی، فیلمبرداری و تصویربرداری بخشی از خدماتی هستند که در بسیاری از عروسی‌ها مورد استفاده قرار ‌‌می‌گیرند. اما دسترسی کامل به این خدمات تا حد زیادی برای افراد ممکن نیست و به همین خاطر میزبان‌ها از طریق همکاری با تالارها و مجریان تشریفات برگزاری عروسی یا یک برنامه‌ریز عروسی (Wedding Planner)، این خدمات را به طور تخصصی دریافت می‌کنند.

استفاده از این خدمات از طریق تنظیم یک قرارداد دقیق تشریفات برگزاری عروسی تسهیل می‌شود که در آن طرفی که خواستار برگزاری عروسی است (میزبان) با یکی از ارائه‌دهندگان تشریفات عروسی (مجری) توافق می‌کند که خدمات مور نظر وی در روز عروسی اجرایی شود.

در بخش بعد به نکات مهم قرارداد تشریفات برگزاری عروسی اشاره می‌کنیم.

قرارداد تشریفات برگزاری عروسی چه نکاتی دارد؟

باید توجه داشت که در قرارداد تشریفات برگزاری عروسی بسیاری از بندهای قراردادهای حقوقی مانند کسورات قراردادی (بیمه و مالیات و…) و یا محرمانگی اطلاعات وجود ندارند و اصولا این قرارداد توافقی نسبتا ساده‌تر در قیاس با اکثر قراردادهای حقوقی است. به همین خاطر صرفا در ادامه نکات مهمی که از نظر حقوقی ارزشمند هستند بیان می‌شود.

– تاریخ قرارداد به همراه مشخصات کامل طرفین آن بایستی در ابتدای قرارداد ذکر شود.

– لازم است تا تاریخ شروع مراسم به همراه ساعت دقیق شروع و پایان آن تصریح شود چرا که پس از ساعت مورد توافق، مجری تعهدی بر ادامه خدمات‌رسانی نخواهد داشت.

– میزبان بایستی جدولی از خدمات مورد نظر خود را با لحاظ قیمت آنها در قرارداد اصلی یا در قالب ضمیمه قرارداد بگنجاند. مثلا تصریح شود که منوی غذا و نوشیدنی، نورپردازی، گل‌آرایی، موسیقی و… چه ویژگی‌هایی دارند. در واقع پیشنهاد می‌شود پکیج انتخابی میزبان با جزئیات آن در قرارداد درج شود.

– علاوه بر نکته پیشین و تصریح جزء به جزء خدمات و هزینه‌های آن، مبلغ کل قرارداد و نجوه پرداخت آن نیز باید تصریح شود. به طور معمول نیمی از مبلغ کل قرارداد پیش از مراسم پرداخت می‌شود و نیمی دیگر از پرداخت، پس از اتمام مراسم انجام می‌گیرد. هر چند با توافق میان مجری و میزبان نحوه پرداخت می‌تواند متفاوت باشد.

– غالبا موضوع فیلمبرداری و تصویربرداری از مراسم به طور جداگانه‌ای تعیین تکلیف می‌شود. چرا که گاهی میزبان ترجیح می‌دهد از عکاس و فیلمبردار شخصی مورد نظر خود بجای استفاده از پکیج مجری استفاده کند که در این صورت باید این موضوع مشخص شود.

– مجری باید محدودیت‌های حقوقی انجام تشریفات عروسی را ذکر کند. به طور مثال عدم سرو مشروبات الکلی یکی از این موارد محسوب می‌شود. همچنین مجری باید تصریح کند که مسئولیت تخطی میزبان از موارد قانونی بر عهده وی خواهد بود.

– ایراد خسارت به تجهیزات، ظروف، دکوراسیون و دیگر اموال مجری توسط میزبان یا مهمان‌های او، برای میزبان مسئولیت جبران خسارت به همراه خواهد داشت.

– پیشنهاد می‌شود میزبان پیش از تنظیم قرارداد، یکبار به صورت حضوری در یکی از مراسم‌های برگزار شده توسط مجری حضور یابد و کیفیت خدمات را به عنوان نمونه کار مشاهده کند. در این صورت می‌توان در قرارداد ذکر کرد که مجری تعهد دارد مطابق استانداردهای نشان داده شده، مراسم را برگزار کند و در صورت افت کیفیت به نسبت نمونه کار، مسئولیت جبران خسارت بر عهده مجری خواهد بود.

همچنین می‌توان در ذیل این بند به موضوع فورس ماژور نیز پرداخت و عدم انجام تعهدات قراردادی مجری را تعیین تکلیف کرد.

– مسئولیت پذیرایی از عکاس و فیلمبردار، خواننده و گروه موسیقی و نورپرداز، بر عهده میزبان خواهد بود و وی باید برای سفارش تعداد غذا این افراد را نیز در نظر بگیرد.

– اصولا مجری تعهدی در مورد پذیرایی از تعداد مهمان‌های بیشتر از مقدار مورد توافق ندارد و اگر میزبان احتمال می‌دهد افرادی بیشتری به مراسم عروسی اضافه خواهند شد، باید مجری را حداقل ۴۸ ساعت قبل از تاریخ مراسم مطلع کند و همچنین مابه‌التفاوت مالی را بپردازد.

درباره قرارداد تشریفات برگزاری عروسی سوالی دارید؟

جشن عروسی هر چند خاطره خوش مشترک بسیاری از افراد محسوب می شود، اما عدم توجه به جزئیات برگزاری می‌تواند کیفیت مراسم را تا حد زیادی کاهش دهد. به همین دلیل استفاده از خدمات مجریان تشریفات برگزاری عروسی گزینه‌ای است که برخی افراد آن را انتخاب می‌کنند. در این مطلب به قرارداد مخصوص این موضوع، یعنی قرارداد تشریفات برگزاری عروسی پرداختیم و برخی نکات این قرارداد را مرور کردیم.

اگر برای تنظیم یا بررسی قرارداد تشریفات برگزاری عروسی و یا دریافت مشاوره حقوقی در زمینه قرارداد مذکور، نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به خدمات متنوع وینداد در زمینه حقوق قراردادها اعتماد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از