تنظیم قرارداد مشارکت پوشاک برای راه‌اندازی تولیدی

تنظیم قرارداد مشارکت پوشاک برای راه‌اندازی تولیدی

برای راه اندازی یک کارگاه تولیدی پوشاک آشنا شوید ممکن است به این نتیجه برسید که با وجود داشتن سرمایه، تخصص کافی در این زمینه ندارید و یا اینکه با وجود داشتن تخصص مورد نظر، سرمایه‌ کافی در اختیار ندارید. در این حالت بهترین گزینه، یافتن شریک مناسب و انعقاد

برای راه اندازی یک کارگاه تولیدی پوشاک آشنا شوید ممکن است به این نتیجه برسید که با وجود داشتن سرمایه، تخصص کافی در این زمینه ندارید و یا اینکه با وجود داشتن تخصص مورد نظر، سرمایه‌ کافی در اختیار ندارید. در این حالت بهترین گزینه، یافتن شریک مناسب و انعقاد قرارداد مشارکت پوشاک است که در ادامه با آن و مجوزها و مراحل لازم برای شروع کار آشنا می‌شویم.

نکات مهم قبل از راه اندازی یک کارگاه تولیدی پوشاک

راه اندازی هر کسب و کاری چه تولید پوشاک باشد چه مشارکت استخراج معدن باید نکات زیر را بدانید و پیش از شروع کار با قرارداد مشارکت تولیدی باید مراحل شروع کسب و کار را طی کنید. به منظور راه‌اندازی تولیدی پوشاک مراحل مختلفی نیز باید طی شوند که در اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تحقیق و جست‌وجو در بازار کسب‌وکار

اولین قدم برای قدم گذاشتن در مسیر راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی پوشاک، تحقیق و جست‌وجو در بازار کسب‌وکار است. ابتدا باید مشخص کنید که دقیقا قصد شما از راه اندازی یک کارگاه پوشاک، تولید چه نوع پوشاک و در چه سطحی است. بر مبنای این تصمیم سپس باید چند کارگاه تولیدی پوشاک مرتبط را ببینید و تمامی مراحل راه‌اندازی آن را از مسئولین مربوطه سوال کنید. در این مرحله می‌توانید به تعدادی از برندهای معتبر پوشاک در ایران نیز رجوع کنید و رمز موفقیت و هم‌چنین تفاوت کار آن‌ها با رقبایشان را بسنجید. بسیاری از این برندها حتی در قالب مصاحبه‌هایی با نشریات مختلف، صفر تا صد کار خود و چالش‌های مسیر موفقیتشان را به اشتراک گذاشته‌اند.

بحث تامین سرمایه‌ لازم برای راه اندازی تولیدی پوشاک

دومین و مهم‌ترین موضوع بحث تامین سرمایه‌ لازم برای راه اندازی تولیدی پوشاک است. هزینه‌های بسیار راه اندازی این کسب‌وکار شامل تامین محل مناسب، ماشین‌آلات، نیروی انسانی و مواد اولیه و غیره است. برای تامین سرمایه بهترین گزینه شروع شراکت در تولیدی پوشاک و سپس عقد قرارداد مشارکت پوشاک است.

به موجب آن شریکان متعدد در سود و زیان کارگاه تولیدی با یکدیگر شریک شده و میزان مشارکت، نوع مسئولیت هر یک از شرکا و حدود اختیارات آن‌ها به طور دقیق در مفاد قرارداد مشخص می‌شود. برای تامین سایر هزینه‌های خرد می‌توانید از کمک دوست و آشنا و یا گرفتن وام بانکی نیز استفاده کنید.

کارشناسان حقوقی وینداد آماده هستند تا به محض ثبت درخواست تنظیم قرارداد آنلاین شما نمونه قرارداد مشارکت در تولید پوشاک را مطابق با نیازهای شما تدوین کنند.

شناسایی تامین‌کننده مواد اولیه و فروشندگان

مرحله‌ بعد شناسایی گزینه‌های همکاری مطمئن است. در این مرحله باید لیستی از فروشندگان مواد اولیه‌ مورد نیاز تولیدی خود و خریداران پوشاک تولیدی را تهیه کرده و آن‌ها را بر اساس کیفیت کار، قیمت و غیره مرتب کنید.

افزایش بازدهی کارگاه تولید پوشاک

به چگونگی افزایش بازده کارگاه تولیدی توجه کنید. می‌توانید از شرکت تولید‌کننده‌ ماشین‌آلات موردنیاز خود، نحوه‌ استفاده‌ درست و بهینه از آن‌ها را یاد بگیرید. سپس میزان تولید کارگاه را در یک بازه‌ زمانی تخمین بزنید تا در نهایت بتوانید حجم کاری خود را مدیریت کنید.

مرحله‌ بعدی برای راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک، کسب مجوزهای قانونی لازم است.

جواز تاسیس کارگاه تولیدی پوشاک

اولین مجوز قانونی لازم برای شراکت در کارگاه تولیدی پوشاک، جواز تاسیس است. جواز تاسیس، مجوزی است که افراد حقیقی یا حقوقی برای انجام یک فعالیت تولیدی، اقتصادی اخذ می‌کنند. اگر قصد دارید تولیدی خود را تحت شرکت خاصی راه‌اندازی کنید، باید جواز را به صورت حقوقی و در غیر این صورت، به شکل حقیقی اخذ کنید. به‌طور متوسط جواز تاسیس در یک بازه دو هفته‌ای آماده می‌شود.

این جواز از تاریخ صدور آن، یک سال اعتبار دارد که پس از آن با توجه به میزان پیشرفت، قابل تمدید است. با داشتن این مجوز می‌توانید کارگاه خود را تاسیس کنید و با قرارداد مشارکت پوشاک کار تولید خود را آغاز نمایید.

مرجع صادرکننده‌ جواز تاسیس برای راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک، وزارت صنعت و معادن است.

اگر صاحب جواز تاسیس قصد انتقال زمین یا واحد تولیدی خود را داشته باشد، می‌تواند جواز تاسیس را نیز همراه آن به غیر انتقال دهد.

پروانه‌ بهره‌برداری

دومین مجوزی که به منظور راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک باید دریافت کنید، پروانه بهره‌برداری است. افرادی که فعالیت خود را در یک کارگاه تولیدی با استفاده از نیروی انسانی و و دستگاه‌های تولیدی شروع می‌کنند، مستلزم اخذ پروانه‌ بهره‌برداری هستند که برای دریافت آن، داشتن تجربه و تحصیلات مربوطه ضروری است. به منظور اخذ این مجوز، متقاضی باید فرم‌های مربوط به پروانه‌ بهره‌برداری موجود در وزارت صنایع را تکمیل کند. پس از اینکه کارشناسان مربوطه از واحد تولیدی بازدید کردند، پروانه‌ بهره‌برداری صادر می‌شود.

مدت اعتبار این نوع پروانه دو سال است. برای تمدید آن باید تقاضانامه‌ای را تکمیل کنید و آن را به سازمان مربوطه تحویل دهید. کارشناسان با بازدید از محل مربوطه و تایید آن، مجددا پروانه را تمدید می‌کنند.

اهمیت قرارداد مشارکت مدنی

قرارداد مشارکت مدنی بین دو نفر یک قرارداد بسیار کاربردی است برای افرادی که سرمایه‌ای دارند و قصد دارند با استفاده از ایده یا تخصص یک فرد دیگر، کسب و کاری راه‌اندازی کنند یا افرادی که در حوزه‌ای خاص ایده و یا تخصص داشته ولی برای شروع کسب و کار خود با مشکل مالی روبرو بوده و به دنبال فردی هستند که با تامین سرمایه‌ی مورد نیاز، شریک آن‌ها شود. هم‌چنین ممکن است تعدادی دوست و آشنا با تخصص و سرمایه‌های مختلف قصد داشته باشند در کسب و کار انتخابی خود سرمایه‌گذاری کنند و دارایی خود را افزایش داده و تخصص خود را به‌کار گیرند.

قرارداد مشارکت مدنی چیست؟

ماده ۵۷۱ قانون مدنی ایران شرکت را اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیئی واحد به نحو اشاعه تعریف کرده‌است. مشارکت مدنی به معنی درآمیختن سرمایه و دارایی‌های نقدی یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد به منظور انتفاع و تقسیم سود است. برای انعقاد یک قرارداد مشارکت باید موضوع مشارکت، نحوه‌ی مشارکت، مشخصات شرکا، آورده‌ی هر یک از طرفین، میزان سرمایه و سود هر یک از طرفین، نحوه‌ی پرداخت و تقسیم سود و زیان و تاریخ شروع و پایان همکاری در این قرارداد به صورت دقیق مشخص شوند.

قرارداد مشارکت پوشاک نیز یکی از پرکاربردترین قراردادهای مشارکت مدنی است که از تمامی قواعد عام این نوع از قراردادها پیروی می‌کند. این قواعد عام بر انواع قراردادهای مشارکت مثل قرارداد مشارکت نفتی، قرارداد مشارکت صنعتی، قرارداد مشارکت پرورش ماهی، قرارداد شراکت مرغداری نیز حاکم است. با دانلود نمونه قرارداد مشارکت مدنی قرارداد مورد نیاز خود را برای شروع همکاری دریافت کنید.

در صورتی که برای شراکت در تولید پوشاک نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید همین الان برای دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان ما جهت تنظیم قرارداد مشارکت پوشاک اقدام کنید.

سخن پایانی

در صورتی که شما فرد صاحب سرمایه بدون تجربه در این زمینه یا فرد متخصص بدون سرمایه مورد نیاز هستید، می­‌توانید با شراکت در این زمینه درآمد خوبی را بدست آورید اما یکی از مهم‌ترین مسائل در این حوزه نوشتن قرارداد مشارکت مدنی است. برای این که در نوشتن قرارداد مشارکت پوشاک دچار مشکل نشوید می‌­توانید با مشاوران حقوقی ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

کدام مراجع صلاحیت صدور جواز برای تاسیس کارگاه تولیدی را دارند؟

صدور جواز تاسیس برای راه اندازی یک کارگاه تولیدی پوشاک، در صلاحیت وزارت صنعت و معادن است. در نتیجه برای دریافت این جواز، باید به وزارت صنعت و معادن مراجعه کنید.

چرا تنظیم قرارداد مشارکت پوشاک اهمیت دارد؟

با توجه به هزینه‌های بسیار راه‌اندازی این کسب‌وکار شامل تامین محل مناسب، ماشین‌آلات، نیروی انسانی و مواد اولیه با استفاده از قرارداد مشارکت در سرمایه لازم برای هزینه‌های اولیه را تامین کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

2 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
احمدی
احمدی
3 سال پیش

باتشکر از توضیحات واطلاعات مفیدشما ولی مشاوره با کارشناس و وکیل رو هزینه زیادی براش گذاشتین ،کاش یکربع ابتدایی رو رایگان میکردین و اگه مشکل حل نشد هزینه تعیین میکردین و نیم ساعت ۷۰ تومن هم خیلی زیاده

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  احمدی
3 سال پیش

جناب احمدی
باسلام و احترام؛

ما به تمام مخاطبین عزیز وینداد راهنمایی های لازم به شکل رایگان تا حد امکان را دارا هستیم.
لطفا با شماره تلفن ۰۲۱۲۸۴۲۷۸۴۶ تماس بگیرید تا همکاران من شما را راهنمایی کنند.

پیروز باشید

تصویر مهرنوش امیدوار

مهرنوش امیدوار

مهرنوش امیدوار از نویسندگان کاربلد وینداد است که کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و اطلاعات بسیار تخصصی حقوقی دارد و مقاله‌های زیادی را برای مجله وینداد نوشته که در ادامه این مقالات را مشاهده می‌کنید.
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

قوانین و نکات حقوقی قرارداد مشارکت
مقالات قرارداد مشارکت

۷ نکته کاربردی از قوانین و نکات حقوقی قرارداد مشارکت

قرارداد مشارکت یکی از مهم‌ترین ابزارهای حقوقی است که افراد و شرکت‌ها برای همکاری و دستیابی به اهداف مشترک از آن استفاده می‌کنند. این قراردادها به دلیل پیچیدگی‌های حقوقی و مالی که دارند، نیازمند دقت و آگاهی از قوانین و مقررات مربوطه هستند. با مطالعه کاربردی از قوانین و نکات حقوقی قرارداد مشارکت شما می‌توانید با اطمینان بیشتری به تنظیم این نوع قراردادها بپردازید.