partnership-contract

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر و نکات مهم تنظیم قرارداد

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر همان قرارداد مشارکت مدنی است که در فضای کسب‌وکار کاربرد زیادی دارد. برای مثال ممکن است شما سرمایه‌ای داشته باشید و بخواهید از ایده یک فرد استفاده کنید یا بالعکس ایده‌ای دارید ولی سرمایه‌ای برای پیش بردن ایده‌تان ندارید، در این موقع می توانید از قرارداد مشارکت کاری استفاده […]

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر همان قرارداد مشارکت مدنی است که در فضای کسب‌وکار کاربرد زیادی دارد. برای مثال ممکن است شما سرمایه‌ای داشته باشید و بخواهید از ایده یک فرد استفاده کنید یا بالعکس ایده‌ای دارید ولی سرمایه‌ای برای پیش بردن ایده‌تان ندارید، در این موقع می توانید از قرارداد مشارکت کاری استفاده کنید.

اما قرارداد شراکت محدود به این موارد نمی‌شود در موضوعات گسترده‌ای مثل مشارکت در ساخت، مشارکت در خرید و فروش و مشارکت در تولید و غیره را شامل می‌شود. در این مقاله ضمن بررسی نمونه قرارداد کاری بین دو نفر، انواع قرارداد مشارکت و نحوه تنظیم آن را به همراه نکات کاربردی بیان کرده‌ایم.

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر چیست؟

قرارداد شراکت عبارت است از تعهدی که دو یا چند نفر برای همکاری در ارتباط با یک موضوع کاری مثل ساخت و ساز، تولید، خرید و فروش و غیره با یکدیگر دارند و مشخص‌کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. در واقع این شراکت‌نامه می‌تواند میان افراد حقیقی، حقوقی، شرکت‌ها، ادارات دولتی و خصوصی بسته شود که با توجه به موضوع آن نحوه تنظیم قراردادها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

هدف عمده و اصلی شراکت یا توافقنامه بین دو نفر تعیین وظایف طرفین در برابر کار یا هر موضوعی که برای آن قرارداد بسته شده، مشخص کردن میزان سهم هر فرد در دریافت سود و زیان و موارد متعددی که مد نظر دو طرف است.

انواع قرارداد مشارکت و کاربردهای آن 

معروف‌ترین شکل قراردادهای مشارکت مدنی در سه شکل تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت، مشارکت مدنی با بانک و مشارکت مدنی خصوصی تنظیم می‌شوند. 

اگر بخواهیم به طور کلی کاربردهای قرارداد شراکت کاری بین دو نفر یا نمونه قرارداد همکاری بین دو نفر را نام ببریم، می‌توان به قرارداد مشارکت صادرات کالا، قرارداد مشارکت در خدمات، مشارکت در خرید و فروش ملک و زمین، قرارداد مشارکت در خرید و فروش محصول، مشارکت در واردات کالا به قصد فروش، بازرگانی داخلی و غیره اشاره کرد. 

پرکاربردترین قراردادهای شراکت بین دو نفر

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر یا بیشتر شامل تعهداتی ‌است که طرفین قرارداد در ارتباط با یک موضوع کاری، ساخت و ساز، خرید و فروش و غیره با یکدیگر دارند. این تعهدات مشخص‌کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است. در ادامه پرکاربردترین انواع قرارداد مشارکت را به شما معرفی می‌کنیم:

قرارداد مشارکت مدنی چیست؟

مشارکت یکی از عقودی است که به طور خاص در قانون مدنی مشخص شده است. با توجه به ماده ۵۷۱ قانون مدنی و مواد بعد از آن می‌توان گفت شرکت عبارت است از:

”درآمیختن سهم‌‎الشرکه نقدی یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، به‌نحو مشاع، به‌منظور انتفاع، طبق قرارداد.”

قرارداد مشارکت مدنی قراردادی است که از طریق آن اشخاص حقیقی یا حقوقی سرمایه (مادی یا معنوی) خود را به صورت سهم الشرکه نقدی یا غیرنقدی تقویم کرده و به صورت مشاع و برای انجام کار معین در زمینه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی برای مدت محدود و به قصد انتفاع به کار می‌گیرند. 

به عبارتی ساده‌تر قرارداد مشارکت مدنی همان شکل مرسوم نمونه قرارداد مشارکت در کار و سرمایه است که به وسیله آن، اشخاص سرمایه‌های خود را با هم تجمیع کرده و کسب‌وکاری راه می‌اندازند حال این سرمایه می‌تواند مادی یا به صورت ایده باشد.

تفاوت مشارکت مدنی و شراکت تجاری

از آنجایی که کسب‌وکارهای نوپا و تازه تاسیس برای ادامه راه و ماندن در بازار جهت توسعه کار خود نیاز به تأمین مالی و تخصصی دارند. یکی از راه‌های تزریق کمک به این کسب‌وکارها مشارکت مدنی است. با این حال این نوع از مشارکت و نمونه قرارداد همکاری بین دو نفر را نباید با شرکت‌های تجاری یکی دانست.
اولین تفاوت‌ مشارکت مدنی و شراکت تجاری در شخصیت حقوقی آن‌ها است. شرکت تجاری، از لحظه ثبت دارای شخصیت حقوقی است و از قانون تجارت تبعیت می‌کند. مشارکت مدنی فاقد شخصیت حقوقی و تابع قانون مدنی است. 

همچنین در شرکت تجاری سهامی عام مسئولیت سهام‌داران محدود به ضوابط و مقرراتی است که در اداره شرکت‌‏های سهامی در نظر گرفته می‏‌شود اما در مشارکت مدنی مسئولیت نسبت به عملیات شرکت و سرمایه‌گذاری‌ها بر عهده کلیه شرکا است.

در نهایت باید گفت نمونه قرارداد شراکت کاری بین دو نفر یا همان قرارداد شراکت به افراد این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ثبت شرکت و پرداخت مالیات، بتوانند فعالیت‌هایی شبیه به فعالیت‌های تجاری اما در قالب حقوقی انجام دهند.

قرارداد مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت قراردادی است که بین یک یا چند مالک و یک یا چند سازنده منعقد می‌شود و به واسطه آن برای احداث ساختمانی با مشخصات معین توافق می‌کنند. در این قرارداد آورده یا همان سرمایه مالک، زمینی است که ساختمان در آن ساخته می‌شود و سرمایه سازنده نیز هزینه‌هایی است که در حین عملیات ساخت متحمل می‌شود. در واقع تعهدات سازنده در قرارداد مشارکت ساخت در رابطه با تحویل ساختمان با مشخصات مورد توافق طرفین است. نهایتا هر کدام از طرفین مطابق توافق اولیه از سهمی در ساختمان احداث شده، بهر‌ه‌مند می‌شوند. نمونه قرارداد مشارکت در خرید ملک و زمین از جمله این قراردادها به‌شمار می‌رود.

نکته‌ای که در تنظیم متن قرارداد مشارکت در ساختمان اهمیت بسیاری دارد پیش‌بینی ضمانت اجرای موثر در قرارداد و ذکر دقیقِ شروط قرارداد است. هرچه این شرایط به طور دقیق‌تر و شفاف‌تر بیان شود از بروز اختلافات در آینده جلوگیری می‌شود.

قرارداد مشارکت با بانک

قرارداد مشارکت با بانک زمانی تنظیم می‌شود که شخصی می‌خواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد و به تبع آن با دریافت تسهیلات، بانک را نیز در سرمایه‌گذاری خود شریک کند. برای تنظیم این قرارداد به اطلاعات هویتی، موضوع مشارکت، میزان سرمایه مورد نیاز، حداکثر مدت مشارکت، پیش‌بینی خرید، هزینه و فروش، سهم سود پیشنهادی متقاضی و وثیقه‌هایی که برای ضمانت حسن انجام کار باید به بانک سپرده شود نیاز خواهید داشت.

بانک یا سایر موسسات مالی می‌توانند تا ۸۰ درصد کل سرمایه را در یک شرکت مدنی در اختیار بگیرند و همچنین فروش اقساطی سهم‌الشرکه نیز در این حالت امکان‌پذیر است.

نحوه تنظیم متن قرارداد کاری بین دو نفر

هنگام نوشتن قرارداد شراکت کاری بین دو نفر یا همان تنظیم قرارداد مشارکت چندین نکته باید در متن قرارداد شراکت ذکر گردد که عبارتند از:

  • عنوان قرارداد
  • مشخصات طرفین قرارداد
  • موضوع قرارداد به‌صورت دقیق و جزئی
  • مبلغ سرمایه گذاری
  • سهم طرفین در سرمایه گذاری
  • سهم طرفین در سود و زیان (اگر تعیین نشود، میزان سرمایه هر دو طرف به‌صورت مساوی خواهد بود)
  • وظایف و تعهدات هر یک طرفین
  • حقوق طرفین
  • مدت زمان قرارداد
  • مکان اجرای قرارداد
  • تعیین جریمه در صورت عدم پایبندی به تعهدات از سوی هر یک از طرفین
  • تضمین‌ها (مثل چک تضمینی یا ضمانت نامه بانکی)
  • حل و فصل اختلافات و روش‌های آن
  • اصلاح قرارداد
  • محرمانگی
  • خاتمه قرارداد
  • تعداد صفحات، نسخه‌ها و ضمائم و پیوست‌ها

نحوه شکایت از شریک کاری در قرارداد مشارکت

در صورتی که در متن قرارداد کاری بین دو نفر اختلافی به وجود آید، می‌توانید به عنوان یکی از طرفین قرارداد از طرف مقابل شکایت کنید. در عین حال برای شکایت از شریک کاری خود توصیه می‌کنیم که:
۱- در زمان تنظیم قرارداد، مرجع حل اختلاف را داوری انتخاب کنید و بهتر است که داور، یک شخص مورد اعتماد دو طرف باشد و داوری را قبول کند.
۲- در صورتی که قبلا قرارداد تنظیم کرده‌اید و حالا قصد شکایت از شریک کاری خود را دارید، حل و فصل اختلاف خود را از طریق سازش قرار دهید. در صورتی که امکان سازش وجود ندارد دادخواست الزام به انجام تعهد تنظیم و به دادگاه تقدیم کنید.

در صورتی که پس از صدور حکم به نفع شما، شریک مجدداً از انجام وظایف موجود در متن قرارداد خودداری کرد، فسخ شراکت مغازه، فسخ قرارداد مشارکت در ساخت یا هر قرارداد شراکت دیگری که دارید، راه دوم شما است. در این صورت باید دادخواست فسخ قرارداد را به دادگاه تقدیم کنید. 

برای طرح دعاوی تخصصی خود می‌توانید با وکلای متخصص وینداد تماس بگیرید تا فرایند شکایت و رفتن به دادگاه را بی‌دردسر طی کنید.

تاثیر فوت شریک بر قرارداد 

از لحاظ حقوقی، مشارکت مدنی یک عقد جایز است یعنی طرفین قرارداد (البته در صورتی که به گونه‌ای دیگر توافق نکرده باشند) می‌توانند بدون نیاز به طی فرایند خاصی هر زمانی که بخواهند قراردادشان را خاتمه بدهند یا به اصطلاح فسخ کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های عقود جایز این است که فوت شریک، باعث از بین رفتن قرارداد شراکت آن‌ها می‌شود.

جمع‌بندی

اگر برای شروع کسب‌وکاری قصد مشارکت دارید حتما قبل از امضای شراکت نامه یا همان قرارداد شراکت کاری بین دو نفر با یک مشاور حقوقی متخصص آن را بررسی و از منافع و سود خود اطمینان حاصل کنید.

تعهدات و وظایف شرکا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در متن قرارداد شراکت آن را دربربگیرد، این تعهدات باید به نحوی باشد که شرایط تنظیم یک قرارداد را متعادل کند، یعنی شرایط یک طرفه نباشد و شراکت نامه به سمتی نرود که شریک دغدغه این را داشته باشد که سهم او تضییع شده یا اینکه فضا برای سوءاستفاده یکی از طرفین فراهم شود.
اگر این قرارداد را از قبل در اختیار دارید و از نکات و بار حقوقی آن نیز اطلاعات کافی در اختیار ندارید بدین منظور می‌توانید از بخش تنظیم و بررسی قرارداد وینداد این بررسی را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید از امکان مشاوره‌ تلفنی وینداد برای تنظیم قرارداد مشارکت و رعایت اصول قانونی در نحوه نوشتن قرارداد بین دو نفر هم استفاده کنید. 

سوالات متداول

سود و سهام طرفین در قرارداد مشارکت چگونه تعیین می‌شود؟

اصل بر این خواهد بود که میزان سرمایه هر دو طرف به‌صورت مساوی است اما نهایتا تعیین میزان سود توسط حسابرس مالی انجام می‌شود.

پرکاربردترین قراردادهای مشارکت چه مواردی هستند؟

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت، نمونه قرارداد شراکت کاری بین دو نفر، قرارداد مشارکت در خدمات، قرارداد مشارکت در تولید، قرارداد مشارکت در سرمایه‌گذاری از جمله نمونه‌های پرکاربرد قرارداد مشارکت هستند.

4.5/5 - (46 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

78 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
امیر کرابی
امیر کرابی
5 ماه پیش

سلام. من قصد خرید این نمونه قرارداد شما رو داشتم، سایت لاگین نشد. قصد تماس با شما رو هم داشتم و باز پاسخ ندادین. اگر ممکنه با من تماس بگیرید. من امشب منتظرم. قراردادم هم کمی ویرایش داره که هزینه اش رو پرداخت خواهیم کرد. ممنون میشم اگر با من در تماس باشین امشب

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  امیر کرابی
5 ماه پیش

سلام
وقتتون بخیر
در صورتی که مشکلی برای ثبت درخواست دارید، میتونید از طریق شماره تماس ۰۲۱۲۸۴۲۷۸۴۶ یا شماره واتساپ 09035941408 درخواست خود را برای همکاران ما بفرستید.

سمیه زمانی
سمیه زمانی
7 ماه پیش

با سلام. من یک دفتر طراحی دارم که چند سالی هست راه اندازی کردم الان یکسری مشتری ثابت دارم و در آمد خالص حدود ۸ تا ۱۲ تومان در ماه دارم. الان قصد دارم یک دفتر فنی تایپ و تکثیر که اون هم چند سالی هست مشغول به کاره رو با خواهر زاده م بخرم البته فقط دستگاه ها و امتیاز دفتر رو ‌ . سعی داریم مبلغ یکسان سرمایه بگذاریم که برای تقسیم سود و زیان مشکلی پیش نیاد . مسأله اینجاست که من تجربه کاری دارم و اینکه مشتری خاص خودم رو هم دارم میخواستم بدونم این مسأله رو چطور حل کنیم آیا باید سودی ک از مشتری های خودم دارم رو تقسیم کنیم یا خیر

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  سمیه زمانی
6 ماه پیش

با سلام و وقت بخیر
شما می توانید با ایشان قرارداد مشارکت منعقد کرده و جزئیات مربوط به موارد مذکور را در آن ذکر کنید. جهت ثبت درخواست تنظیم تخصصی قرارداد می توانید از سایت وینداد اقدام کنید.
با تشکر
مجموعه حقوقی وینداد

مریم توکلی
مریم توکلی
8 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر ، اگه دو نفر با هم برای راه انداختن مغازه شراکت کنن که طرف اول کل سرمایه کار از اون باشه و طرف دوم کل کارهای مغازه ام از خرید و فروش و تهیه مواد لازم و … با اون باشه سود حاصل از مغازه چطوری بین طرفین باید انجام بشه ؟ ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ داده بشه

الهام
الهام
10 ماه پیش

با سلام ممنون میشم راهنمایی کنید فرم قرارداد شراکت فرد صاحب زمین با شخص دارای مجوز تجاری ، کدام فرم و قرارداد میباشد.
ممنون

یاسر فلاح
یاسر فلاح
1 سال پیش

سلام.من کارم نصب ورق فلزی هست.با دوستم ۵۰۰۰ متر سالن گرفتیم برای پوشش دستمزد شراکتی.چطوز بایو قرار داد تنطیم کتم‌با تشکر

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  یاسر فلاح
1 سال پیش

با سلام و احترام
با توجه به اینکه تنظیم این قرارداد برای شما دارای پیچیدگی‌های حقوقی فراوانی و هم‌چنین نیازمند کسب اطلاعات بیشتری می‌باشد، بنابراین به قسمت درخواست تنظیم قرارداد سایت وینداد به لینک زیر مراجعه نمایید.
با تشکر
کارشناس حقوقی وینداد
https://vindad.com/demand/add/

علی
علی
2 سال پیش

لطفا در صورت تمایل پاسخ دهید؟
موسسه «الف» با انستیتو پاستور قراردادی منعقد می کند که این مرکز تحقیقاتی واکسن بیماری «کرونا « را کشف و تولید نماید و در قبال این عمل موسسه «الف» متعهد می شود در صورت انجام تعهد از سوی انستیتو پاستور مبلغ 100 میلیارد تومان به این موسسه بپردازد؛
عامل تقاضا می کند که شخصی ضمانت موسسه الف در قبال مبلغ مذکور را بنماید. حال با توجه به توصیف واقعه فوق به سوالات زیر پاسخ دهید:
الف- بیان کنید قرارداد بین این دو موسسه چه قراردادی است؟
ب- آیا ضمان از این دین صحیح است؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، چرا و بر اساس کدام ماده قانونی؟
ج- در صورتی که شرکت «ج» ضامن گردد و انستیتو موفق به انجام تعهد خویش شود ولی وجه مذکور از سوی موسسه «الف» پرداخت نشود، انستیتو چه اقدامی باید نماید؟

فاطمه حسین‌قلی‌ لو
فاطمه حسین‌قلی‌ لو
در پاسخ به  علی
1 سال پیش

با سلام و احترام
دویت عزیز این کیس از حالت سوال خارج ایت و پیشنهاد میشود که با یک وکیل در تماس باشید.

عباس حقانی
عباس حقانی
2 سال پیش

با سلام بنده صاحب دفتر املاک با جواز و کلیه تجهیزات می‌باشم و فقط در خصوص کاری مقرر شده با شخصی شراکت کاری داشته باشم از چه نوع قرارداد استفاده نمایم که موجب موارد الزام به پرداخت بیمه نباشد ….و یا اینکه همان قراردادهای مدت سه ماه کفایت میکند

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  عباس حقانی
2 سال پیش

با سلام
قراردادهای مشارکت(شراکت کاری) مشمول پرداخت بیمه نمی باشند.
با احترام
تیم حقوقی وینداد

پرهام
پرهام
2 سال پیش

با سلام و احترام
برای شراکت در یک آزمایشگاه تشخیص طبی چه نوع قردادی باید تنظیم شود؟

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  پرهام
2 سال پیش

با سلام
قرارداد مناسب برای کسب وکار شما، قرارداد مشارکت مدنی است. که می توانید از طریق سایت وینداد از مشاورین حقوقی در این زمینه برای تنظیم قرارداد خود کمک بگیرید.
با احترام
تیم حقوقی وینداد

هادی
هادی
2 سال پیش

سلام ما یه گروهی داریم که میخایم چنتا کار راه بندازیم توی همه شون باهم باشیم مثل مرغداری و کارگاه و از این قبیل. بخایم ثبت شرکت کنیم و قراردادی بین خودمون تنظیم کنیم که مالکیت دارایی ها و تایین مسئولیت ها دست کی باشه و به چه صورت تقسیم بشه و وظایف مشخص بشه چه نوع قراردادی مناسب ماست؟؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  هادی
1 سال پیش

با سلام و احترام
قرارداد مشارکت مدنی مناسب فعالیت های شماست و وینداد می تواند در کل مسیر کسب و کار شما، همراهتان باشد.
مجموعه حقوقی وینداد

حسین
حسین
2 سال پیش

سلام بنده مبلغی در بانک داشتم و بصورت قرارداد درازمدت و یکساله گذاشته بودم و هر ماه سود ان دریافت می کردم تا اینکه یکی از دوستان گفت مگر بانک بشما چقدر می دهد بیا من می خواهم مغازه فروش کارت شارژ ایرانسل و همراه اول بزنم و در سطح مغازه های شهر توزیع نمایم لذا مبلغ شما در سرمایه مغازه شریک باشید که اتفاقا نمونه قرارداد شراکت بین دو نفر تهیه کردیم و حتی مشخص کردیم پس از کسر هزینه ها و کارکرد ان دوست سود حاصله نسبت به سرمایه گذاری بنده بمن پرداخت کند و قرارداد هم یکساله بود و ایشان طبق مفاد قرارداد هر ماه سود مربوطه با اختلاف مبالغی نسبت به ماههای قبل و بعد به ما می داد پایان قرارداد دوباره ما مبلغی به سرمایه اولیه خود اضافه کردیم و قرارداد دیگری با همان شرائط نوشتیم و سود حاصله دریافت می کردیم و 5 سال طول کشید و هر ساله قرارداد تمدید می کردیم و یک چک هم ضمانت می گرفتم تا اینکه در سال 94 با فروش طلای همسرم مبلغ 20 میلیون تومان قرارداد جدید بستیم و از قرارداد یک ساله ما 4ماه دیگر مانده بود.که بمن گفت من پول شما و خودم و خانواده ام و دوستانم دادم به یک شرکتی تا سود بیشتری نصیبمان شود و اکنون پول برده اند . بنده معترض شدم چرا بدون اجازه من چنین کاری کردید من پولم در مغازه شما سرمایه گذاری کرده بودم . ( توضیحا اینکه افرادی که پول بهش داده بودند شکایت کرده و او در زندان بود .از من هم خواست شما چند ماه صبر کنید و شکایتم نکنید ولی 2 سال طول کشید و سرمایه ما نداد من چک را فرم کردم و محکوم شد بابت چک اما یه اشنا در دادگاه داشت که قاضی و مسئول پرونده بود وقتی ما جریان گفتیم ایشان می گوید نه شما بقصد نزول داده اید و حالا ان مغازه دار شاکی ما شده که از ابتدا که پول سود بشما دادم 3 میلیون بیشتر از اصل پول بوده و لذا دیگه من پول نمی دهم و نظر قاضی مورد نظر هم همین بود . قاضی عوض شده و اخیرا به بنده زنگ زدم تا پایان فروردین برم دادگاه و در جلسه شرکت کنم . چنانکه عرض کردم بنده طبق قرارداد سود مشارکت دریافت می کردم و همچنین 4 قرارداد مابین ما تمام شده و تسویه گردیه است . و فقط قرارداد اخری که انهم در حال اتمام بود و ایشان بدون اجازه من جای دیگر و به شخص دیگری داده است ایا چنین قانونی وجود دارد که سود قراردهای تسویه شده دوباره محاسبه و جای اصل مبلغ سرمایه گذاری بزنند ؟؟ ممنون

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  حسین
1 سال پیش

با سلام و احترام
با توجه به پیچیدگی جریان، خواهشمند است به سایت وینداد مراجعه کرده و درخواست مشاوره تلفنی ثبت نمایید تا کارشناسان حقوقی ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به شما راه حل حقوقی ارائه نمایند.
با تشکر
مجموعه حقوقی وینداد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط