قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته

قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته و نکات آن + 7 سوال مهم

نصب دوربین مداربسته یکی از ملزومات امنیتی بسیاری از اماکن و ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری است. برای انجام این امر، تنظیم قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته با پیمانکار این حوزه ضروری است. قراردادهای پیمانکاری و به خصوص پیمانکاری ساختمان نکات متعددی دارد که باید به آن توجه

نصب دوربین مداربسته یکی از ملزومات امنیتی بسیاری از اماکن و ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری است. برای انجام این امر، تنظیم قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته با پیمانکار این حوزه ضروری است. قراردادهای پیمانکاری و به خصوص پیمانکاری ساختمان نکات متعددی دارد که باید به آن توجه داشت.

ما در این مطلب به سراغ نکات تنظیم قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته رفته‌ایم و به سوالات مهمی در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

با ما همراه باشید.

۱. پیمانکار در قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته چه تعهداتی دارد؟

در قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته، پیمانکار همان فروشنده تجهیزات دوربین مداربسته است که وظایفی را بر عهده دارد.

پیمانکار در این قرارداد چند وظیفه عمده بر عهده دارد:

– وظیفه اولیه پیمانکار طراحی نقشه قرارگیری دوربین‌ها از منظر امنیتی و نحوه جای‌گیری استاندارد سیم‌ها، کابل‌کشی‌ها و سوییچ‌های مرتبط با دوربین در محل مورد نظر است.

– همچنین پیمانکار بایستی به طور صحیح و دقیق از نظر فنی، دوربین‌های مداربسته را جایگذاری کند و اگر اشکالات فنی یا امنیتی مرتبط با برق، نحوه نصب و… وجود دارد، کارفرما را از آن آگاه کند.

– پیمانکار وظیفه دارد به کارفرما یا اشخاصی که وی معرفی می‌کند، آموزش‌های لازم برای استفاده کامل و جامع از امکانات دوربین مداربسته ارائه کند. همچنین دفترچه راهنما نیز بایستی به خریدار تحویل داده شود.

– پرداخت کسورات قانونی نیز بر عهده پیمانکار است.

۲. کارفرما در قرارد‌اد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته چه وظایفی دارد؟

از سوی دیگر، کارفرما نیز تعهداتی در قرار‌داد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته بر عهده دارد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

– اعطای مجوز به پیمانکار و افراد مورد تایید وی برای ورود به نواحی امنیتی ساختمان

– انجام هماهنگی‌های لازم با کارکنان و مستخدمین ساختمان

– پرداخت به موقع مبلغ قرارداد و مطابق با نحوه پرداخت (پیش‌پرداخت و اقساط)

۳. گارانتی، پشتیبانی و نگهداری دوربین‌های مداربسته چگونه است؟

یکی از مواد مهم قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته، مربوط به پشتیبانی و گارانتی است. تقریبا در همه موارد، پیمانکار به مدت خاصی تعهد به پشتیبانی از تجهیزات دوربین مداربسته دارد و مسئولیت گارانتی را برای مدت مشخصی برعهده دارد.

به طور مثال در قرارداد قید می‌شود پشتیبانی فنی و خدمات نگهداری منظم و دوره‌ای به مدت سه سال بر عهده فروشنده است.

همچنین رفع ایرادات در اسرع وقت (مثلا ۲۴ ساعت پس از اعلام خریدار) نیز بر عهده پیمانکار است.

با این حال نباید فراموش کرد که اصولا گارانتی شامل ایرادات ناشی از صدمات فیزیکی و ضربه، آتش‌سوزی، تماس با مواد شیمیایی، نوسانات برقی، رطوبت، استفاده نادرست و نامتعارف و… نمی‌شود.

۴. محرمانگی اطلاعات در قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته چه نقشی دارد؟

همانطور که مشخص است، نصب تجهیزات دوربین مداربسته به منظور افزایش سطح امنیت اماکن مختلف  است. به همین خاطر در قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته خریدار یا کارفرما بایستی به موضوع محرمانگی اطلاعات توجه زیادی داشته باشد.

فراموش نکنید که پیمانکار یا فروشنده در این قرارداد، به نقشه‌ ساختمان، سیم‌کشی‌ها، تجهیزات برقی، محل جایگیری دوربین‌ها، اتاق کنترل و… دسترسی دارد و از این جهت بایستی در قرارداد تعهد به حفظ اسرار و محرمانگی اطلاعات را تصریح کنید.

۵. حل اختلافات پیمانکار و کارفرما چه مراحلی دارد؟

بروز اختلافات حقوقی و قنی در قراردادهای پیمانکاری ساختمان موضوعی است که ممکن است برای هر پیمانکار و کارفرمایی اتفاق بیافتد.

برای حل اختلافات پیمانکار و کارفرما راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. اما رایج‌ترین شیوه حل اختلاف در قرارد‌اد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته، ابتدا توسل به مذاکره برای حل اختلاف است. در صورت عدم حصول نتیجه مناسب، می‌توان اختلاف را به داور متخصص در امور فنی نصب دوربین مداربسته و یا دادگاه صالح نیز ارجاع داد.

۶. فسخ قرارداد خر‌ید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته چه شرایطی دارد؟

به طور کلی برای فسخ و انحلال قراردادهای پیمانکاری ساختمان، دلایل و حالات مختلفی قابل تصور است.

– عدم توانایی پیمانکار برای انجام موضوع قرارداد و نصب تجهیزات دوربین مداربسته

– ورشکستگی پیمانکاری را کارفرما

– عدم انجام تعهدات مالی و فنی طرفین قرارداد

– تاخیر نامتعارف پیمانکار در شروع یا به پایان رساندن پروژه نصب دوربین‌‌های مداربسته

‌-‌ هر مورد دیگری که در قرارداد به عنوان اسباب فسخ قید شده باشد.

۷. امکان دریافت چه تضمیناتی در قرار‌داد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته است؟

عموما در قراردادهای پیمانکاری ساختمان از جمله قرار‌داد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته امکان دریافت دو نوع تضمین وجود دارد.

اولین تضمین، حالتی است که پیمانکار ضمانتی معادل ارزش پیش‌پرداخت به کارفرما می‌دهد. در صورت شروع پروژه و پیشبرد آن تا مرحله‌ای خاص، ضمانت مذکور بی‌اعتبار می‌شود.

دومین تضمین نیز زمانی است که برای حسن انجام تعهدات پیمانکار در نصب دوربین‌های مداربسته، پیمانکار چک، سفته یا ضمانت‌نامه بانکی به کارفرما می‌دهد. در صورت تکمیل موضوع قرارداد و نصب تجهیزات دوربین مداربسته، کارفرما بایستی ضمانت‌های دریافت شده را به پیمانکار پس بدهد.

درباره قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته سوالی دارید؟

در این مطلب کوشش شد تا به مهم‌ترین سوالات حوزه قرارداد خرید و نصب تجهیزات دوربین مداربسته پاسخ داده شوید. فراموش نکنید که قراردادهای پیمانکاری ساختمان از هر نوع که باشد دارای نکات حقوقی متعدد و ظریفی است که نیاز است به آن توجه شود.

در نهایت، شما می‌توانید در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره درباره پیمانکاری ساختمان دارید و یا می‌خواهید تنظیم یا بررسی قراردادهای پیمانکاری ساختمان را انجام دهید، به تیم حقوقی وینداد اعتماد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
تصویر هومن گل‌محمد

هومن گل‌محمد

هومن گل محمد از نویسندگان خلاق و حرفه‌ای وینداد است که دارای کارشناسی حقوق از دانشگاه علم و فرهنگ، کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل از دانشگاه شهید بهشتی و همچنین کارشناسی ارشد حقوق مهاجرت از کانادا است. هومن اطلاعات تخصصی در بخش‌های مختلف حقوق دارد و محتواهای کاربردی در زمینه امور ثبتی، حقوقی و مالکیت فکری را به زبان کاملا ساده در مجله وینداد نوشته که در ادامه می‌توانید تعدادی از این محتواها را بخوانید.
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

انواع قرارداد پیمانکاری
مقالات انواع قراردادهای پیمانکاری

آشنایی با انواع قراردادهای پیمانکاری + ۲۰ نمونه قرارداد پیمانکاری

قراردادهای پیمانکاری از ابزارهای حقوقی اساسی در مدیریت و اجرای پروژه‌های مختلف هستند. این قراردادها به‌واسطه مشخص کردن وظایف، تعهدات و حقوق پیمانکار و کارفرما، نقش مهمی در تضمین موفقیت پروژه‌ها دارند. انواع مختلفی از قراردادهای پیمانکاری هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. این مطلب به شما کمک می‌کند تا با اصول و نکات مهم در تنظیم انواع قراردادهای پیمانکاری آشنا شوید و بهترین روش‌ها را برای استفاده در کسب و کار خود بیابید.

قوانین و نکات حقوقی قرارداد پیمانکاری
مقالات قرارداد پیمانکاری

۱۳ قانون کاربردی از قوانین و نکات حقوقی قرارداد پیمانکاری

قراردادهای پیمانکاری یکی از مهم‌ترین قراردادها برای اجرای پروژه‌های ساختمانی و سایر پروژه‌ها در قالب ارائه خدمات در مشاغل مختلف هستند که نقش مهمی در تعیین حقوق و تعهدات طرفین ایفا می‌کنند. این نوع قراردادها با توجه به پیچیدگی و اهمیت‌شان، نیازمند شناخت دقیق قوانین و مقررات مربوطه هستند تا از بروز اختلافات و مشکلات حقوقی در طول پروژه جلوگیری کنند. آگاهی از این قوانین به پیمانکاران و کارفرمایان کمک کند تا با دید بازتری به تنظیم و امضای قراردادها بپردازند.

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله