قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات + نکات تنظیم قرارداد

قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات + نکات تنظیم قرارداد

قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات از جمله قراردادهای مهمی است که در زمره قراردادهای پیمانکاری قرار می‌گیرد. این قرارداد مشمول قواعد و مقررات کلی مربوط به قراردادهای پیمانکاری است. در این راستا در صورتی که قصد انعقاد چنین قراردادی را دارید در این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن بیان نکات مهم آن، نمونه‌ای […]

قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات از جمله قراردادهای مهمی است که در زمره قراردادهای پیمانکاری قرار می‌گیرد.

این قرارداد مشمول قواعد و مقررات کلی مربوط به قراردادهای پیمانکاری است.

در این راستا در صورتی که قصد انعقاد چنین قراردادی را دارید در این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن بیان نکات مهم آن، نمونه‌ای از آن را مورد توجهتان قرار دهیم.

نمونه قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات

  1. مشخصات طرفین قرارداد
  2. 1 مشخصات کارفرما
  3. 2 مشخصات پیمانکار
  4. موضوع قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات و محل انجام آن
  5. محاسبات و مشخصات فنی پروژه
  6. هزینه قرارداد (به تفکیک و کلی)
  7. شرایط پرداخت
  8. اسناد و مدارک پیمان
  9. مدت انجام موضوع قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات
  10. ضمانت اجرای دیرکرد طرفین در انجام تعهدات
  11. ترتیبات نظارت بر عملکرد پیمانکار
  12. تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه
  13. نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار
  14. تعهدات پیمانکار
  15. تعهدات کارفرما
  16. ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار
  17. دستگاه نظارت
  18. مالیات پروژه
  19. موارد فسخ قرارداد
  20. اختلافات ناشی از قرارداد
  21. موارد متفرقه
  22. نُسخ قرارداد

امضاء و اثرانگشت کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان

امضاء و اثرانگشت پیمانکار/ یا نماینده قانونی ایشان

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد فوق هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری ابنیه ، اجرای تاسیسات، قراردادی مختص خودتان را با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

مهم‌ترین نکات حقوقی تنظیم قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات

نکته اول – اولین نکته‌ای که در تمامی قراردادهای پیمانکاری ساختمان و علی الخصوص قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات رعایت آن مهم است توجه به این نکته است که پیمانکار موظف است به طریقی عمل نماید تا هدر رفت مواد اولیه و مصالح در حد مناسب و معقول بوده، در غیر این صورت هزینه پرت بیش از حد متعارف مصالح به حساب بدهکاری پیمانکار منظور خواهد شد.

نکته دوم – دومین نکته قابل توجه در نگارش قرارداد فوق آنست که ترتیباتی برای شرایط بروز فورس ماژور پیش بینی شود. به عنوان نمونه می‌توان در قرارداد درج نمود که اگر به علت بروز حوادث غیر مترقبه یا سرقت و غیره خسارتی به کارفرما در حین انجام قرارداد وارد شود یا پیمانکار از انجام تعهدات قراردادی خویش ناتوان باشد، در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی متوجه پیمانکار نخواهد بود، تأمین امنیت کارگاه یا محل انجام پروژه به عهده کارفرما می‌باشد.

نکته سوم- در این قرارداد عرفا شرط می‌شود که هزینه‌های جاری کارگاه برعهده پیمانکار باشد. به عنوان مثال در قرارداد شرط می‌شود که آب و برق و هرگونه تجهیزات لازم مورد نیاز پیمانکار جهت اجرای عملیات در محل کارگاه با کارفرما می‌باشد.

نکته چهارم – توجه داشته باشید که پیمانکار در برابر حقوق و سنوات، پاداش و عیدی کارگران خویش وفق قانون کار متعهد بوده و از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نمی‌باشد.

نکته پنجم – وفق قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات اگر نواقص و اشکالات فنی در ابنیه یا تاسیسات احداثی ایجاد شود که سبب صدور حکم تخریب شود، خسارات متوجه پیمانکار بوده و وی مکلف به جبران تقصیر و خسارات وارده می‌باشد.

نکته ششم – بدیهی است که قراردادهای منعقده در ایران تابع مقررات محل تنظیم آن هستند لیکن به منظور اطمینان از حکومت قوانین و مقررات ایران در قرارداد درج نمایید که این قرارداد از هر حیث تابع قوانین دولت جمهوری اسلامی می‌باشد.

نکته هفتم – در این قرارداد ممکن است حسب تراضی طرفین تهیه مصالح و ابزارآلات مورد نیاز به پیمانکار واگذار شده یا برعهده کارفرما باشد. در هر یک از این موارد توصیه می‌شود حتماً این مورد را در قرارداد پیش بینی نموده و درج نمایید که مسئولیت تهیه و تأمین مصالح مورد نیاز پروژه به عهده کارفرما یا پیمانکار می‌باشد.

سخن آخر

قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات از جمله قراردادهای مهمی است که  وفق قانون کار منعقد شده و بر مبنای آن احداث ابنیه یا اجرای تاسیسات به شخص یا اشخاص متبحر و متخصصی واگذار می‌شود.

در این قرارداد که از جمله قراردادهای پیمانکاری است، طرفین آن با عنوان پیمانکار و کارفرما شناخته می‌شوند. رعایت نکات فوق در حن نگارش و تنظیم قرارداد فوق می‌تواند مانع از بروز مشکلات و اختلافات حقوقی برای شما شود.

در این راستا چرا با یک قرارداد پیمانکاری ابنیه، اجرای تاسیسات حرفه‌ای، خیال راحت و مشارکت بی‌دغدغه را تجربه نکنید؟ همین الان آن را از بانک نمونه قرارداد دریافت کنید.

علاوه بر این در صورتی که خواستار قرارداد منحصر به فردی هستید کارشناسان حقوقی در وینداد برای کمک و راهنمایی هر چه بیشتر شما در زمینه تنظیم قرارداد فوق این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که تنظیم قرارداد مورد نیازتان را از این بخش درخواست کنید تا به طور فنی و حقوقی تنظیم کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از