قرارداد پیمانکاری جوشکاری

قرارداد پیمانکاری جوشکاری ساختمان چیست؟ و چه مفادی دارد؟

پس از گذراندن مراحل اولیه ساختمان سازی، مراحل جوشکاری فرا می‌رسد. در این مرحله نیاز است که مواردی چون درب و پنجره، نما، لوله و … جوشکاری شوند و از این رو نیاز به پیمانکارانی با قرارداد پیمانکاری مناسب برای انجام این امر وجود دارد. پیمانکاری جوشکاری ساختمان، عموماً در پروژه‌های ساختمانی با اسکلت فلزی […]

پس از گذراندن مراحل اولیه ساختمان سازی، مراحل جوشکاری فرا می‌رسد. در این مرحله نیاز است که مواردی چون درب و پنجره، نما، لوله و … جوشکاری شوند و از این رو نیاز به پیمانکارانی با قرارداد پیمانکاری مناسب برای انجام این امر وجود دارد.

پیمانکاری جوشکاری ساختمان، عموماً در پروژه‌های ساختمانی با اسکلت فلزی انجام می‌شود. پیمانکاران جوشکاری با استفاده از دستگاه‌ها، ابزارهای دستی، اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و… به انجام پروژه در محل اجرای پروژه و یا در کارگاه می‌پردازند و نهایتاً کار را به محل پروژه انتقال می‌دهند. ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات یک قرارداد پیمانکاری جوشکاری ساختمان:

۱-پیمانکار موظف است پیش از آغاز عملیات جوشکاری، کلیه ابزارهای اندازه گیری فشار، شدت جریان و … و همچنین شیلنگ‌های گاز و هوا را باید کنترل نماید.

۲-کارگران بایست به هنگام فعالیت در کارگاه، لباس مناسب جوشکاری که در مقابل آتش مقاوم است بر تن داشته باشد و همچنین مجهز به سایر وسایل حفاظت فردی از جمله عینک، نقاب، دستکش ساقه دار حفاظتی باشند.

۳-پیمانکار بایست اطمینان پیدا نماید که در نزدیکی مواد قابل احتراق و اشتعال اکیداً مواد یا دستگاه‌هایی که گرد و غبار، بخار یا گازهای قابل اشتعال و قابل انفجار نگهداری نشود.

۴- پیمانکار می‌بایست از افراد خبره در حرفه جوشکاری بهره گیرد و تمامی آموزش‌ها و توصیه‌های ایمنی را پیش از آغاز فعالیت کاری بازگو کند.

۵- به هنگام انجام عملیات جوشکاری برقی در فضاهای مسدود و مرطوب، دستگاه جوشکاری باید در خارج از محیط بسته قرار گیرد.

۶- پیمانکار موظف است به منظور تأمین امنیت جانی کارگران خویش که در ارتفاع بیش از ۳/۵ متر مشغول به فعالیت یا جوشکاری هستند، کمربند ایمنی و طناب مهار به نسبت تعداد نفرات تهیه و در اختیارشان قرار دهد.

۷- به تعداد کارگران و جوشکاران پیمانکار موظف است که عینک و نقاب مخصوص جوشکاری، کلاه ایمنی، کفش و پوتین ایمنی و سایر وسایل ایمنی در کار تهیه کند.

۸-در شرایط نامساعد جوی از قبیل باد، طوفان و بارندگی شدید و یا در صورت ناکافی بودن روشنایی و محدود بودن میدان دید، باید از ادامه کار جوشکاری جلوگیری بعمل آید.

۹- پیمانکار متعهد می‌گردد که با علم و اطلاع کافی نسبت به تمام اسناد پروژه از جمله نقشه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه عمل می‌نماید و به هنگام عقد قرارداد پیمانکاری جوشکاری نکته و مسئله‌ای نامفهوم برای ایشان باقی نمانده است.

۱۰-پیمانکار موظف است پیش از نصب و مونتاژ مصالح و مواد ساختمانی، اصالت و مشخصات فنی آن‌ها را به تأیید کارفرما یا مهندس ناظر برساند.

۱۱-تهیه، پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب، مسکن، بیمه و غذای افراد مشغول در کارگاه برعهده پیمانکار می‌باشد.

۱۲-کارفرما ملزم است وسایل اطفای حریق از جمله آب و ماسه و کپسول‌های خاموش کننده و سایر وسائل قابل حمل را در قسمت‌های مختلف کارگاه ساختمانی به نحوی که در معرض دید و دسترس باشند، نصب و آماده استفاده باشند.

۱۳-کارفرما موظف است با نصب تابلوها و علائم ایمنی و هشداردهنده از جمله پرتاب اشیاء، به عابرین به نحیو اطلاع رسانی نماید، هر چند که در صورت بروز حادثه این نوع اطلاع رسانی فعالیت کارگاهی رافع مسئولیت پیمانکار نمی‌شود.

۱۴-هزینه و تهیه آب، برق و گاز مورد نیاز مصرفی پیمانکار جهت اجرای عملیات در محل کارگاه و هر طبقه به طور مجزا بر عهده کارفرما می‌باشد.

۱۵- ابزار و وسایل ذیل توسط کارفرما تهیه و در اختیار پیمانکار قرار داده می‌شود و پیمانکار می‌بایست در پایان پروژه همانطور که سالم و تمیز تحویل گرفته است، همانطور سالم و تمیز تحویل دهد: نردبان، طناب، تخت زیرپایی برای کار، برخی از وسایل ایمنی و حفاظتی، شیلنگ آب، گونی به مقدار لازم.

نمونه قرارداد پیمانکاری جوشکاری ساختمان:

۱. مشخصات طرفین قرارداد

۲. موضوع قرارداد پیمانکاری جوشکاری و محل انجام آن

۳. محاسبات و مشخصات فنی پروژه

مشخصات فنی و تکنیکال پروژه بر مبنای نقشه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی کارفرمای پروژه و مهندس ناظر خواهد بود، که وظیفه اخذ کنترل و تأیید کیفیت مصالح و پیشرفت فیزیکی آن را مطابق با برنامه زمان بندی شده انجام خواهد گرفت.

۴. هزینه قرارداد

هزینه جزء به جزء به شرح ذیل می‌باشد:

هزینه نصب، مونتاژ و جوشکاری مصالح (فولاد، تیرآهن)

هزینه‌های تهیه ابزار و ملزومات از جمله پین‌ها، مهره‌ها، آنکربولت ها و الکترودها

حضور نیروی متخصص جوشکار به منظور جوشکاری تیرآهن سقف و ستون‌ها

۵. شرایط پرداخت

۶. اسناد و مدارک پیمان

۷. مدت انجام موضوع قرارداد پیمانکاری جوشکاری

۸. دیرکرد طرفین در انجام پروژه

چنانچه پیمانکار، بدون مجوز تمدید تاریخ قرارداد از سوی کارفرما، مبادرت به تأخیر اجراء کار نماید برای هر روز تأخیر پس از اتمام تاریخ قرارداد روزانه باید مبلغی به عنوان جریمه تأخیر از مطالبات پیمانکار کسر می‌گردد. در مقابل هرگاه کارفرما به نحوی موجب تأخیر عملیات اجرایی پروژه شود با تأیید سرپرست کارگاه به همان نسبت به مدت اجرای قرارداد افزوده خواهد شد.

۹. نظارت

۱۰. تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه

۱۱. نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار

پیمانکار موظف است از درصد پیشرفت پروژه و همچنین مصالحی که در صورت وضعیت منظور می‌شود اعم از آنچه که در کارگاه و یا در خارج از آن در انبارها و غیره باشد متعلق به کارفرما بوده به نحو مقتضی نگهداری نماید و در صورت فقدان خسارت وارده را جبران نماید .

۱۲. تعهدات کارفرما

۱۳. تعهدات پیمانکار

۱۴. ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار

۱۵. دستگاه نظارت

۱۶. مالیات پروژه

۱۷. موارد فسخ قرارداد پیمانکاری جوشکاری

۱۸. اختلافات ناشی از قرارداد

سخن آخر:

در نهایت باید بیان داشت که از جوشکاری برای پروژه‌هایی مانند ساخت انواع مخازن، لوله‌های صنعتی و اتصالات، ساخت سازه‌های زینتی ساختمان‌ها مانند انواع نرده‌ها، پله‌ها، نمای استیل و فلزی، انواع قفسه‌ها و ویترین‌ها و … و بسیاری از امور دیگر در ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

در نتیجه جوشکاری امری بسیار تخصصی و علمی است و نیازمند تجهیزات گوناگونی است و اگر توسط افرادی که تخصص ندارند و یا حتی اگر به وسیله افراد متبحر ولیکن بدون انعقاد قرارداد انجام شود، تبعات بسیار شدیدی به دنبال خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم تنظیم نمونه قرارداد پیمانکاری جوشکاری را از متخصصان امور قراردادهای وینداد درخواست کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از