قرارداد پیمانکاری ساخت استخر و نکات تنظیم آن

نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت استخر + نکات تنظیم قرارداد پیمانکاری

شاید شما نیز با این موضوع مواجه شده باشید که اشخاص برای ساخت استخر در باغ، ویلا، منزل و …قرارداد پیمانکاری ساخت استخر را با پیمانکاران متبحر و متخصص منعقد می‌سازند. قرارداد پیمانکاری ساخت استخر در حقیقت یک قرارداد پیمانکاری ساختمان است که در آن ساخت و احداث استخر به پیمانکار سپرده می‌شود. انواع قرارداد […]

شاید شما نیز با این موضوع مواجه شده باشید که اشخاص برای ساخت استخر در باغ، ویلا، منزل و …قرارداد پیمانکاری ساخت استخر را با پیمانکاران متبحر و متخصص منعقد می‌سازند.

قرارداد پیمانکاری ساخت استخر در حقیقت یک قرارداد پیمانکاری ساختمان است که در آن ساخت و احداث استخر به پیمانکار سپرده می‌شود.

انواع قرارداد پیمانکاری کدام است؟

۱- قرارداد پیمانکاری مقطوع

۲- قرارداد پیمانکاری امانی

۳- قرارداد پیمانکاری بر اساس مواد و دستمزد

مفاد قرارداد پیمانکاری ساخت استخر

ماده ۱-مشخصات طرفین در قرارداد

ماده ۲-موضوع قرارداد

ماده ۳- تاریخ انعقاد قرارداد پیمانکاری ساخت استخر

مده ۴-مدت قرارداد

ماده ۵-محل ساخت استخر

ماده ۶-مشخصات فنی استخر مورد نظر

ماده ۷-مبلغ قرارداد قرارداد

ماده ۸-نحوه پرداخت مبالغ

ماده ۹-تعهدات پیمانکار در قرارداد

ماده ۱۰-تعهدات کارفرما درقرارداد

ماده ۱۱-اسناد و مدارک قرارداد

ماده ۱۲-موارد فسخ قرارداد

ماده ۱۳-نسخ قرارداد پیمانکاری ساخت استخر

 

بخاطر داشته باشید که اگر شما نیز در پی انعقاد قرارداد فوق هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد ، قراردادی مختص خودتان و با در نظر گرفتن جمیع شرایط داشته باشید.

نکات حقوقی قرارداد پیمانکاری ساخت استخر

نکته ۱-در قرارداد پیمانکاری ساخت استخر همچو سایر قراردادها، کارفرما موظف است که مبلغ انجام کار را در موعد مقرر به پیمانکار پرداخت نماید.

نکته ۲-پیمانکار باید برای حفظ اسرار و منافع مادی و معنوی موضوع قرارداد مذکور ، با نظر مستقیم کارفرما نسبت به گزینش پرسنل خویش اهتمام ورزد.

نکته ۳-پیمانکار باید که پیش از نصب تجهیزات کارگاه، آن‌ها را به تأیید کارفرما/ مهندس ناظر برساند و گواهی‌های مربوطه را دریافت نماید.

نکته ۴-پیمانکار در مقابل کارفرما به ازای هر پیامد ناشی از تأخیر، ضعف عملکرد، سستی و بی مبالاتی، نقض قرارداد و …مسئول است.

نکته ۵-پیمانکار در مقابل هر گونه قصور، بی مبالاتی، بی توجهی به نکات ایمنی از سوی پرسنل خویش نیز در مقابل کارفرما مسئول است.

نکته ۶-در صورت نیاز، پیمانکار باید که در غیاب خویش، فردی متخصص و مسئول را (به عنوان نماینده خود و مدیر پروژه) تعیین نماید.

نکته ۷-پیمانکار باید مطابق با مدت زمان‌های مشخص شده، نقشه‌ها، اطلاعات فنی و دستورالعمل‌های مربوط به کل کارها را طبق برنامه زمانبندی جهت بررسی در اختیار کارفرما قرار دهد.

نکته ۸-پیمانکار نسبت به حراست از اطلاعات و اسناد مربوطه که در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، مسئول است و ملزم است تحت هیچ شرایطی اطلاعات، مدارک و دانش فنی‌ای که توسط کارفرما در اختیار ایشان گذاشته می‌شود را فاش ننماید.

نکته ۹- کارفرما ملزم است تا کارگاه را درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

نکته ۱۰- پیمانکار حق واگذاری کار به غیر را ندارد.

در صورت اثبات واگذاری، کارفرما حق هرگونه اقدام را به هر شکل و بصورت تام الاختیار خواهد داشت.

نکته ۱۱-پیمانکار باید که برنحوه انجام کار توسط کارکنان خود نظارت لازم و کافی را داشته باشد و آموزش های ایمنی لازم رابه آنان ارائه بدهد.

نکته ۱۲- پیمانکار موظف است وسایل حفاظت فردی مناسب با نوع کار کارگران را در اختیار آنان قرار دهد.

همچنین پیمانکار باید کاربرد آن وسایل را به کارگران آموزش دهد.

نکته ۱۳- پیمانکار می‌بایست ماشین آلات و ابزار کار مناسب با نوع کار را به صورت استاندارد و سالم در اختیار کارکنان خود قرار دهد.

به یاد داشته باشید که مسئولیت بروز حوادث درصورت عمل غیر ایمن کارکنان وپرسنل پیمانکار برعهده پیمانکار می‌باشد.

نکته ۱۴-یکی از مهم ترین نکاتی که باید در قرارداد پیمانکاری ساخت استخر ذکر گردد آن است که درصورت وجود چندین پیمانکار در کارگاه یا محل پروژه، مسئولیت هماهنگی بین آنان (جهت پیشگیری از بروز حوادث بدلیل همزمانی کارآنان) برعهده کارفرما می‌باشد.

سخن آخر

در نهایت باید بیان نمود که ساخت استخر از مواردی است که پس از تهیه طرح معماری و سازه استخر و تائید نقشه‌های مجموعه استخر توسط سازمان مربوطه و دریافت مجوزهای ساخت استخر افراد برای مکان‌های متعدد آن را در نظر می‌گیرند. ساخت استخر دارای نکات تخصصی است و از این رو عموماً اشخاص آن را به افراد خبره و باتجربه در این زمینه می‌سپارند.

قرارداد پیمانکاری ساخت استخر یکی از مهم ترین قراردادهایی است که میان کارفرما و پیمانکاران با هدف ساخت استخر طبق سلیقهٔ کارفرما منعقد می‌گردد.

باید به یاد داشت که قرارداد فوق همچون دیگر قراردادها دارای نکات حقوقی بسیار است و از این همواره توصیه می‌گردد برای جلوگیری از ایجاد اختلافات و مشکلات میان کارفرمایان و پیمانکاران، پیش از انعقاد قرارداد از مفاد، جزییات و نکات حقوقی قرارداد فوق آگاهی یابید و با افراد متخصص مشورت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

2 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
ali
ali
3 سال پیش

مرسی عالی بود.

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  ali
3 سال پیش

خواهش میکنم، خوشحالیم که مطالب برای شما مفید بوده است.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از