قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور و راه‌اندازی آن

قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور و راه‌اندازی آن

قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور از قراردادهای جدید و مهم در عرصه پیمانکاری ساختمان است. اهمیت آن از این جهت است که از جمله لوازمی که در ساختمان‌ها مختلف نصب می‌گردد و نیاز افراد را برای بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها رفع می‌نماید آسانسور است. سابقاً با توجه به معماری‌های سنتی در خانه‌های قدیمی […]

قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور از قراردادهای جدید و مهم در عرصه پیمانکاری ساختمان است. اهمیت آن از این جهت است که از جمله لوازمی که در ساختمان‌ها مختلف نصب می‌گردد و نیاز افراد را برای بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها رفع می‌نماید آسانسور است. سابقاً با توجه به معماری‌های سنتی در خانه‌های قدیمی از آسانسور استفاده نمی‌شد لیکن امروزه حتی در ساختمان‌های سه طبقه نیز از این وسیله کاربردی استفاده می‌شود. از بعد فنی و مهندسی، آسانسور دارای انواع مختلفی از جمله آسانسور هیدرولیکی، کارگاهی، شیشه‌ای و کششی است که حسب مورد ممکن است متناسب با درخواست کارفرما نصب شود. این وسیله ضروری باید بر اساس استانداردهای لازم خریداری شود زیرا در صورت انتخاب یک آسانسور نامناسب ممکن است ساکنین با خرابی آن مواجهه شوند و یا گیر افتادن در کابین برای آن‌ها مشکل ساز شود. پس از نصب آسانسور به جهت صرف هزینه‌های بسیار، مسئله‌ای که اهمیت دارد نگهداری آن است. آسانسور سرمایه‌گذاری بزرگی است که سبب بالاتر رفتن ارزش ساختمان می‌شود.

قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور چیست؟

از حیث حقوقی به منظور نصب یا نگهداری آسانسور ضرورت دارد حسب مورد قراردادی تحت عنوان قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور یا نگهداری آن میان کارفرما و پیمانکار منعقد شود. با این توضیح ضرورت دارد در قرارداد نگهداری و تعمیر آسانسور موارد ذیل لحاظ شود:

  • عملکرد مطابق با قوانین موجود
  • نظارت‌های مداوم بر آن
  • امن نگه داشتن مسافرین
  • اجتناب از تعمیرات گران قیمت

در صورتی که به دنبال قرارداد مناسب جهت نگهداری از آسانسور هستید، گزینه‌های شما احتمالاً شامل دو مورد خواهند بود: نگهداری کامل یا بررسی و روغن کاری. قرارداد نگهداری کامل یک برنامه مداوم نگهداری را فراهم خواهد کرد و هر گونه مشکل به وجود آمده را برطرف خواهد کرد. از جمله مزایای این نوع این است که مالک این امکان را دارد که از قیمت ثابتی برای این نگهداری‌ها استفاده کند. از طرف دیگر قرارداد بررسی و روغن کاری شامل نگهداری می‌شود اما هرگونه موارد اضافی برای برطرف کردن مشکلات هزینه‌های بیشتری را در پی خواهد داشت. قیمت اولیه قرارداد نگهداری کمتر است، اما مالک ساختمان ریسک مالی هر گونه تعمیر اضافی را نیز قبول می‌کند. علاوه بر این هر یک از شرکت‌هایی که نگهداری آسانسور را انجام می‌دهد ممکن است موارد خاصی را در این قراردادها لحاظ نمایند.

شما می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور را همین الان ثبت کنید.

بخشی از مفاد قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور

این قرارداد مابین شرکت……. به شماره ثبت………به نمایندگی آقایان ………به عنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره…….. که از این پس «کارفرما» نامیده می‌شوند از یک سو و شرکت آسانسور ………با شماره ثبت….. به نمایندگی آقای…….. به عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره که از این پس «پیمانکار» نامیده می‌شود از سوی دیگر، طبق مقررات و شرایطی که در اسناد و مدارک این قرارداد درج شده است، منعقد می‌گردد.

ماده ۱. موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از نصب و راه اندازی قطعات آسانسور به شرح اجزاء زیر بر روی ………دستگاه آسانسورهای منصوبه در ساختمان………. واقع در…….

  • تعویض ……. دستگاه تابلو فرمان فول میکروپروسسور آسانسورهای………
  • تعویض سیم بکسل های …….. دستگاه آسانسور
  • نصب……………دستگاه گاورنرهای آسانسورها
  • نصب…………. دستگاه فتومگنت های آسانسورها
  • نصب……….. دستگاه فتوسل پرده‌ای
  • نصب …………دستگاه درب طبقات آسانسورها
  • اخذ تائیدیه استاندارد برای انجام موضوع قرارداد فیمابین و غیره

ماده ۲. مبلغ قرارداد

ماده ۳. مدت قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور

ماده ۴. نحوه پرداخت

تبصره ۱. پیمانکار متعهد است همزمان با انعقاد قرارداد ضمانت نامه بانکی معادل ده درصد کل مبلغ قرارداد در اختیار کارفرما قرار دهد که این ضمانت نامه پس از اتمام دوره ضمانت و تائید ناظر منصوب از سوی کارفرما قابل استرداد خواهد بود.

ماده ۵. محل اجرای موضوع قرارداد

ماده ۶. دوره ضمانت (گارانتی)

پیمانکار موضوع قرارداد را به مدت…….. از تاریخ تحویل قطعی گارانتی می‌نماید ودر صورت هر گونه عیب و نقصی به طور رایگان (بدون دریافت هیچ نوع هزینه‌ای) اصلاح نموده و به تائید ناظر خریدار برساند.

ماده ۷. سایر تعهدات طرفین

ماده ۸. نشانی

  1. نشانی کارفرما………….. پلاک……………..
  2. نشانی پیمانکار: تهران، خیابان………………….، مقابل……………. شماره……. به شماره تلفن تماس……………

تبصره. هرگاه یکی از دوطرف قرارداد نشانی خود را تغییر دهد، باید………. روز قبل از تاریخ تغییر، نشانی جدید خود را به طرف دیگر اعلام کند تا وقتی که نشانی جدید به طرف دیگر اعلام نشده است، مکاتبات به نشانی قبلی ارسال می‌شود و دریافت شده تلقی می‌گردد.

ماده ۹. حل اختلاف

در صورتی که هر کدام از طرفین مطابق قرارداد عمل ننماید ویا اینکه نسبت به اقدامات انجام شده توسط طرف قرارداد اعتراضی داشته باشند در مرحله اول تشخیص با داور مرضی الطرفین در غیر این صورت با مراجع ذی صلاح قانونی خواهد بود که نظریه اعلام شده برای طرفین قابل اجرا می‌باشد.

ماده ۱۰. نسخ قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور

این قرارداد در……. ماده و در………نسخه که کلیه نسخ دارای حکم واحدی می‌باشند تنظیم، امضا و مبادله گردیده است.

بیمه مربوط به قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور

حق بیمه‌ای که نسبت به قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور وجود دارد مشمول حکم مقرر در ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی می‌باشد. وفق ماده مذکور در مواردی که انجام کار به طور مقاطعه به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار می‌شود کارفرما باید در قراردادی ‌که منعقد می‌کند مقاطعه‌کار را متعهد نماید کل حق بیمه را به ترتیب مقرر در قانون بپردازد. البته لازم به ذکر است که به جهت اینکه قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور در زمره قراردادهای پیمانکاری قرار می‌گیرد که فقط نصب تجهیزات با پیمانکار است، در نتیجه به منظور احتساب حق بیمه باید توجه داشت که در قرارداد نصب تجهیزات فقط اجرت نصب جز مبلغ قرارداد است و قیمت تجهیزاتی که باید نصب شود جز مبلغ قرارداد محسوب نمی‌شود. در نتیجه در تعیین حق بیمه این قبیل قراردادها به ارزش تجهیزاتی که باید نصب شود توجهی نمی‌شود.

سخن آخر

به صورت کلی به جهت آنکه آسانسور دریان تجهیزات ساختمانی ساختار پیچیده‌ای دارد و هزینه بسیاری برای نصب و راه اندازی آن صورت می‌گیرد ضرورت دارد به منظور جلوگیری از بروز اختلافات حقوقی آتی از قراردادهای مشخص و دقیقی تحت عنوان قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور استفاده نمود.

قرارداد پیمانکاری نصب آسانسور از جمله قراردادهای پیمانکاری ساختمان می‌باشد که در روند ساخت و ساز در روابط میان کارفرما و پیمانکار منعقد می‌شود. با انعقاد این قرارداد به دست افراد خبره و متخصص امور قراردادها دیگر هیچ نگرانی بابت آینده حقوقی تعهدات خود نخواهید داشت. با وینداد همراه بمانید.

4.3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از