نمونه قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری + قرارداد سرامیک کاری

نمونه قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری + قرارداد سرامیک کاری

کاشی در حقیقت پنجمین شیوه اساسی و بنیادی در تزئینات ساختمان است و استفاده از این شیوه در کشور ایران به جهت تمایل به معماری اسلامی بسیار رایج است. انجام کاشی‌کاری مهارت خاص خود را نیاز دارد و کارفرمایان برای انجام این کار، از پیمانکاران با تجربه در این حوزه استفاده می‌نماید. از این رو […]

کاشی در حقیقت پنجمین شیوه اساسی و بنیادی در تزئینات ساختمان است و استفاده از این شیوه در کشور ایران به جهت تمایل به معماری اسلامی بسیار رایج است. انجام کاشی‌کاری مهارت خاص خود را نیاز دارد و کارفرمایان برای انجام این کار، از پیمانکاران با تجربه در این حوزه استفاده می‌نماید. از این رو قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری یکی از قراردادهای رایج در این زمینه است.

ما در این مطلب برانیم تا به بیان مفاد، نکات حقوقی قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری و… بپردازیم.

مفاد قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری

عنوان قرارداد

ماده ۱- طرفین قرارداد

ماده ۲- موضوع قرارداد

ماده ۳- مشخصات فنی قرارداد

ماده ۴- مدت قرارداد

ماده ۵- تعهدات پیمانکار

ماده ۶- تعهدات کارفرما

ماده ۷- مبلغ قرارداد

ماده ۸- نحوه پرداخت

ماده ۹- تغییر و اصلاح قرارداد

ماده ۱۰- حل اختلاف

ماده ۱۱- فسخ قرارداد

ماده ۱۲- جریمه تأخیر

ماده ۱۳- دوره تضمین کارها

ماده ۱۴-نسخ قرارداد

بخاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری ، قراردادی مختص خودتان داشته باشید.

نکات قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری

۱-پیمانکار باید پیش از انجام و امضا قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری، وضعیت دیوارها و تیغه‌ها را از لحاظ تراز بودن کنترل نماید تا اگر نواقصی در نوع چینش آجرها وجود دارد با نظارت و تأیید کارفرما و مهندس ناظر نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.

۲-پیمانکار در کاشی‌کاری باید که محل کلید پریز برق و لوله‌های آب را مطابق با دستورالعمل و نقشه‌هایی که در اختیارش قرار گرفته، برش دهد و محفظه‌ای مناسب بدون هر گونه ضایعه ایجاد نماید.

۳-پیمانکار می‌بایست ابزار کار خویش از جمله تراز، شاقول، ریسمان، دستکش لاستیکی، سنگ فرز، ملاقه و …… را فراهم نماید.

به یاد داشته باشید که کارفرما در قبال حفظ و نگهداری وسایل هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

۴-پیمانکار موظف است تا در پایان اجرا، مصالح باقیمانده را به نحو مرتبی دسته بندی نماید و تحویل کارفرما دهد.

۵-اگر در دوره تضمین، معایب و نقایصی در کار مشاهده گردد که ناشی از عدم رعایت مشخصات فنی و ویژگی‌های سازه باشد، پیمانکار مسئول می‌باشد.

۶-اصولاً در قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری به جهت اهمیت انجام توسط شخص پیمانکار، اجرای قرارداد قائم به شخص بوده، و حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر وجود نخواهد داشت.

۷-پیمانکار باید تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی را به حداقل برسد و معقول باشد.

در غیر اینصورت هزینه هدر رفت بیش از حد متعارف، از حساب بستانکاری پیمانکار کسر خواهد شد.

۸-پیمانکار می‌بایست با علم و اطلاع کافی نسبت به تمام اسناد پروژه از جمله نقشه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه و… عمل نماید.

۹-پیمانکار باید موارد حفاظتی و ایمنی کار را انجام دهد.

در صورت قصور از جانب پرسنل ایشان، پیمانکار به همراه کارکنانش مسئول می‌باشد و کلیه عواقب مالی، حقوقی و جزایی بعهده پیمانکار می‌باشد و کارفرما هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت.

۱۰-مسئولیت هر گونه سوء رفتار، کشف فساد، فحشاء در محل انجام کار یا کارگاه، کلاهبرداری، درگیری و این قسم موارد از سوی پرسنل پیمانکار در طول مدت اجرای پروژه، متوجه پیمانکار می‌باشد.

۱۱-در قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری باید درج گردد که در صورت وجود نواقص و اشکالات فنی که منجر به حکم تخریب شود یا اصلاح سازه گردد، متوجه پیمانکار بوده و او موظف به جبران قصور خویش می‌باشد.

۱۲-به خاطر داشته باشید که هزینه‌های مربوط به تجهیز و برچیدن کارگاه بر عهده پیمانکار می‌باشد.

۱۳-پیمانکار می‌بایست کلیه مقررات قانون کار و سایر قوانین موضوعه کشور را رعایت نماید.

۱۴-جابه جایی و انتقال مصالح خریداری شده تا محل کارگاه بر عهده کارفرما و از محل کارگاه تا بخش‌های متفاوت ساختمان، بر عهده پیمانکار می‌باشد.

مسئولیت هر گونه قصور در جابه جایی و اتلاف آن مصالح بر عهده پیمانکار است.

۱۵-نظارت در حسن اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک مربوطه پذیرفته، بر عهده کارفرما و یا دستگاه نظارت می‌باشد.

۱۶-کارفرما ملزم است تا کارگاه را درمقابل حوادث ناشی از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

۱۷-کارفرما موظف است مطابق با قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری، در پایان انجام کامل کاشی‌کاری، پرداختی‌های مندرج را با پیمانکار تسویه نماید.

سخن آخر

در نهایت باید بیان نمود که یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های پوشش کف و دیوار ساختمان، کاشی‌کاری است. کاشی نوعی از مصالح ساختمانی است که نه تنها برای تزئینات داخلی و خارجی بلکه به عنوان عایق رطوبتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری یکی از قراردادهای بسیار پرکاربرد در حوزه معماری و عمرانی بوده و از جمله قراردادهای پیمانکاری ساختمان است. از این رو توصیه می‌شود تا پیش از انعقاد قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری، از مفاد و همچنین نکات حقوقی آن آگاهی یابید تا آینده دچار اختلاف و ضررهای جبران‌ناپذیر نگردید.

ضمنا از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اقداماتی که باید قبل از راه‌اندازی کسب‌وکارتان انجام دهید این است که نمونه قرارداد پیمانکاری کاشی‌کاری را حتما تهیه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از