نمونه قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب + نکات تنظیم قرارداد

نمونه قرارداد پیمانکاری اجرای سقف کاذب و نصب کناف + نکات تنظیم قرارداد

همانطور که همه ما میدانیم، دکوراسیون داخلی منازل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اصولاً در معماری سقف خانه‌ها، به عنوان دیوار پنجم هر خانه شناخته می‌شود. سقف‌های کاذب و کناف به جهت زیبایی بسیار، تأثیر به سزایی در زیبایی دکوراسیون خانه‌ها دارند و در واقع از محبوب‌ترین انواع سقف‌ها می‌باشند. قرارداد پیمانکاری کناف […]

همانطور که همه ما میدانیم، دکوراسیون داخلی منازل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اصولاً در معماری سقف خانه‌ها، به عنوان دیوار پنجم هر خانه شناخته می‌شود. سقف‌های کاذب و کناف به جهت زیبایی بسیار، تأثیر به سزایی در زیبایی دکوراسیون خانه‌ها دارند و در واقع از محبوب‌ترین انواع سقف‌ها می‌باشند. قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب، قراردادی است که در این راستا میان پیمانکار متخصص و متبحر و کارفرما منعقد می‌گردد. در ادامه به توضیح سقف کاذب، کناف، مفاد قرارداد فوق و نکات حقوقی آن می‌پردازیم. لازم به ذکر است که این قرارداد تابع مقررات قانون کار و شرایط عمومی پیمان است.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب عبارت است از پوششی غیرباربر که بعد از سقف سازه‌ای اجرا می‌گردد.

هدف از استفاده از این نوع سقف وفق قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب ، پوشانیدن تاسیسات زیر سقف اصلی سازه، آکوستیک نمودن فضا، ایجاد حجم‌های دکوراتیو، جلوگیری از رطوبت و اتلاف دما، ایجاد بستر نورپردازی مدرن متناسب با فضا و … است.

نمونه قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب + نکات تنظیم قرارداد

مزایای استفاده از سقف کاذب چیست؟

از مزایای استفاده از سقف کاذب می‌توان به سبک بودن، دسترسی آسان به تاسیسات پشت سقف کاذب در صورت بروز اشکال تاسیساتی، عدم آسیب به ساکنین فضا در زمان وقوع حادثه اعم از زلزله، سیل و آتش سوزی و همچنین توجه به جذابیت‌های معماری این عنصر ساختمانی نظیر تنوع بافت و رنگ، قابلیت انعطاف پذیری در اجرا و …. اشاره نمود.

سقف کناف چیست؟

سقف کناف نیز نوعی نسل جدید گچ محسوب می‌باشد که در ساختمان‌های جدید بسیار رواج دارد.

برای ساخت سازه‌های کناف وفق قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب از پنل‌های پیش ساخته گچی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از سقف کناف چیست؟

از مهمترین مزایای این نوع سقف می‌توان به سرعت اجرای بسیار بالا، نحوه اجرای بسیار وسیع‌تر اشاره نمود.

نمونه قرارداد اجرای سقف کاذب و پیمانکاری کناف

۱-مشخصات طرفین

۲-موضوع قرارداد

۳- محل انجام قرارداد

۴-محاسبات قرارداد

۵-مشخصات فنی پروژه

۶-هزینه قرارداد

۷-شرایط پرداخت مبالغ قرارداد

۸-اسناد و مدارک قرارداد

۹-مدت انجام موضوع قرارداد

۱۰-دیرکرد طرفین در انجام پروژه

۱۱-نظارت

۱۲-تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه

۱۳-نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار

۱۴-تعهدات پیمانکار

۱۵-تعهدات کارفرما

۱۶-ضمانت حسن اجرای تعهدات

۱۷-دستگاه نظارت

۱۸-مالیات پروژه

۱۹-موارد فسخ قرارداد

۲۰-اختلافات ناشی از قرارداد

۲۱-موارد متفرقه در قرارداد

۲۲-نُسخ قرارداد

امضاء کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان

امضاء پیمانکار/ یا نماینده قانونی ایشان

بخاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد فوق هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب  که یک نوع قرارداد پیمانکاری ساختمان است به‌صورت اختصاصی با رعایت جمیع شرایط مدنظرتان داشته باشید.

نکات قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب

۱-عموماً در قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب که از جمله قراردادهای پیمانکاری است، درج می‌گردد که پیمانکار موظف است کارها را شخصاً انجام دهد و حق واگذاری تمام و یا قسمتی از کار را به دیگری ندارد.

۲-پیمانکار بایستی کلیه سقف‌های کاذب را به اسکلت یا کلاف بندی ساختمان متصل نماید.

به شکلی که بارهای سقف‌های کاذب به سازه اصلی ساختمان وارد گردد تا ضربه ناشی از زلزله در آنها، موجب خرابی دیوارهای مجاور نگردد.

۳- جوشکاری کلیه اتصالات بایستی کافی و مناسب بوده و پس از رویت و تأیید مهندس ناظر ، پیمانکار مجاز خواهد بود تا صفحات رابیتس را نصب نماید.

۴- مسیٔولیت حفظ و نگهداری و همچنین تعمیرات وسایل مزبور نیز به عهده شخص پیمانکار می‌باشد.

۵- پیمانکار ملزم است باقیمانده تمامی مصالح خریداری شده را به صورت مرتب دسته بندی نموده و تحویل کارفرما نماید.

۶-پیمانکار باید به طریقی عمل نماید تا پرت مصالح در حد مناسب و معقول بوده باشد.

به یاد داشته باشید که در غیر این صورت هزینه پرت بیش از حد متعارف مصالح به حساب بدهکاری پیمانکار منظور خواهد شد.

۷-پیمانکار پیش از شروع باید که کلیه اسناد، مدارک و نقشه‌ها را کاملاً مطالعه نماید و هنگام امضاء قرارداد هیچ نکته‌ای باقی نمانده است که بعداً بتواند در موردان استناد به جهل خود نماید.

۸-از مهمترین وظایف پیمانکار عبارت است از رعایت موارد حفاظتی و ایمنی کار.

توجه داشته باشید که اگر در اثر عدم رعایت شرایط ایمنی کار توسط پیمانکار و یا قصور، کارکنان وی خود یا افراد پیمانکار و یا دیگران دچار سانحه شوند جبران کلیه عواقب مالی حقوقی و جزایی به عهده پیمانکار می‌باشد.

۹-پیمانکار موظف است افراد دارای صلاحیت فنی را به کار گمارد.

در غیر این صورت کارفرما و ناظر حق خواهند داشت طی نامه‌ای به پیمانکار اعلام و پیمانکار نیز بایستی نسبت به تعویض افراد فاقد صلاحیت اقدام نماید.

۱۰-در صورتی که افراد پیمانکار به تشخیص کارفرما و مهندس ناظر و سرپرست کارگاه در داخل کارگاه به هر شکلی باعث بروز هر نوع خسارتی گردند پیمانکار موظف به جبرانان به هزینه خود بوده.

در صورت استنکاف، کارفرما مخیر خواهد بود راسا خسارت وارده را مرتغع و هزینه آن را به هر طریقی که صلاح بداند از پیمانکار وصول نماید.

۱۱- اشکالات فنی کار ناشی از قصور پیمانکار که منجر به دستور تخریب یا اصلاح گردد متوجه پیمانکار بوده. همچنین پیمانکار موظف است اشکالات را به هزینه خود رفع نماید.

۱۲- کارفرما موظف است کلیه جزییات و نقشه‌ها را در اختیار پیمانکار قرار دهد و توضیحات کافی جهت اجرای سقف‌های کاذب را به پیمانکار ارایٔه دهد.

۱۳-کارفرما بایستی کارگاه را در مقابل حوادث کارگاهی بیمه نماید.

سخن آخر

در نهایت باید بیان نمود که قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب یکی از قراردادهای بسیار پر کاربرد در حوزه معماری و عمرانی است.  از این رو توصیه می‌شود تا پیش از انعقاد قرارداد مذکور ، از نکات حقوقی آن آگاهی یابید تا آینده دچار ضررهای جبران ناپذیر نگردید.

ضمنا اگر شما هم نیاز به یک قرارداد پیمانکاری کناف و اجرای سقف کاذب کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد فوق را از بانک نمونه قرارداد دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از