۷ مرحله برای تجربه موفق راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی !

7 مرحله برای تجربه موفق راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی !

یکی از راه‌های کسب درآمد سریع و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. امروزه هرکس می‌تواند آغازکننده کسب‌وکار خودش در فضای مجازی باشد. از آن جایی که این کار نیاز به سرمایه زیادی ندارد، به افراد کمک می‌کند در کنار شغلشان یک درآمد دیگر نیز داشته باشند. سرمایه کم مورد نیاز در هنگام […]

یکی از راه‌های کسب درآمد سریع و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. امروزه هرکس می‌تواند آغازکننده کسب‌وکار خودش در فضای مجازی باشد. از آن جایی که این کار نیاز به سرمایه زیادی ندارد، به افراد کمک می‌کند در کنار شغلشان یک درآمد دیگر نیز داشته باشند. سرمایه کم مورد نیاز در هنگام راه‌اندازی، درآمد بالای این کار، صرف زمان و انرژی کم درهنگام کار و عدم نیاز به حضورافراد در محل فروشگاه از جمله مزیت‌هایی است که افراد جامعه را به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود می‌اندازد. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، علاوه بر جوانان، نظر بسیاری از صاحبان مشاغل سنتی را نیز به خود جلب کرده‌است.

راه‌اندازی این فروشگاه نیز همانند تاسیس سایر کسب‌وکارها نیاز به دانش حقوقی و رعایت مراحل مخصوص به خود دارد. بنابراین در این نوشته سعی کردیم، توضیح کاملی از کسب‌وکار اینترنتی، چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و مراحل آن و قوانین محافظتی آنها شرح دهیم. تا افراد با دانش کافی و اطلاعات کامل پا به این کار بگذارند و در نهایت به سود برسند.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

قبل از هر چیز باید ببینیم که به چه کارهایی کسب‌وکار اینترنتی می‌گویند؟! کسب‌وکار اینترنتی به طور کلی به کسب درآمد از طریق اینترنت و هر فعالیتی که موجب کسب‌ درآمد از طریق اینترنت شود، گفته می‌شود. اما برای اینکه به فعالیت شما درفضای مجازی کسب‌وکار اینترنتی گفته شود. باید مالک اصلی بستر کسب و کارتان خودتان باشید و اینکه از طریق آن کسب و کار درآمدی پایدار داشته باشید. بنابراین چنانچه شما برای کسب‌وکار دوستتان کار می‌کنید و کالای او را می‌فروشید این کار راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اطلاق نمی‌شود. همچنین این درآمد نباید موقتی باشد بلکه باید به طور مداوم و پایدار باشد.

انواع مدل‌ها برای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی نیز همانند سایر شرکت‌ها ساختار ویژه و متنوعی دارند. برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بهتر است در قدم نخست با ساختار این شرکت‌ها آشنا شوید.

  • فروش کالا: در این مدل از فروشگاه اینترنتی اشخاص به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به فروش محصولات میپردازند. همانند دیجی کالا یا دیگر فروشگاه‌های فروش پوشاک و…
  • ارائه خدمات: ارئه خدمات بصورت مستقیم یا واسطه‌ای صورت می‌گیرد. نمونه ای دیگر از درآمد اینترنتی است، به اینصورت که شخص خودش به صورت مستقیم خدماتی به مشتریان می‌دهد. یا با کسانی که خدماتی را ارائه می‌دهند همکاری می‌کند و در این کار یک واسطه است.
  • فروش محتوا: در این ساختار از شرکتهای اینترنتی، اشخاص محتوایی که ارزش خریدن داشته باشد تولید می‌کنند و به فروش می‌رسانند. مانند وبسایت مکتبخانه و فرادرس که محتوای اموزشی تولید می‌کنند.

بعد از آشنایی با انواع فروشگاه‌های اینترنتی، نوبت آن رسیده که این مسئله یعنی چگونگی راه‌اندازی این کسب‌وکار را بررسی کنیم. چنانچه برای راه‌اندازی فروشگاهتان نیاز به راهنمایی دارید مشاوران متخصص وینداد در این حوزه شما را راهنمایی خواهند کرد.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چگونه است؟

سوالی که بسیاری ازافراد می‌پرسند این است که چگونه یک کسب‌وکار اینترنتی را شروع کنیم؟ و این کار از کجا آغاز می‌شود! در این بخش تصمیم داریم شما را با ۷ قدم اثبات شده در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم. اگر این قدم‌ها به صورت دقیق رعایت شود قطعا شما یک کسب‌وکار اینترنتی موفق خواهید داشت.

مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

۱ – یک نیاز را بیابید و هدف‌تان برطرف کردن آن نیاز باشد: باید قبل از هر اقدامی هدف خود را بیابید ودر جهت آن گام بردارید. باید نیاز بازار را پیدا کنید، سپس به دنبال محصول یا خدمات مناسب برای فروش به آن بازار باشید. بنابراین سعی کنید راجع به بازاری که انتخاب کرده‌اید اطلاعات کسب کنید

۲ – راه‌اندازی وبسایت: برای راه‌‌اندازی وبسایت می‌توانید با یک شرکت طراحی وب سایت تماس بگیرید و طرح و ایده خود را با آنها در میان بگذارید. همچنین می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید و سایت خود را راه‌اندازی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قرارداد طراحی وب سایت را حتما با نیروی کار خود منعقد کنید!

۳ –  تولید محتوای مرتبط و جذب مشتری هدفمند : قدم سوم  از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی ان است که شما وبسایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات تبدیل کنید . برای انکه شما وبسایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل بکنید نیاز است محصول خود را درون وبسایت ارائه دهید و جذب مشتری کنید.

۴ – از موتورهای جستجو و سایر راه‌ها مشتری جذب کنید: اگر یک وبسایت دارید حتما شما باید ان را برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی بکنید . درواقع به آن سئو گفته می‌شود.

۵ – به عنوان یک شخص متخصص در زمینه کاری‌تان اعتبار کسب کنید: سعی کنید مخاطبین زیادی جمع آوری کنید. با ارائه خدمات مفید اطمینان مخاطبانتان را جلب کنید. مزیت این کار است که هرکس از محتوای شما در سایت خود استفاده کند، اغلب اوقات لینک سایت شما را در سایت خود قرار خواهد داد و  سایت شما رنک و رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست می آورد.

۶ –  سیستم ایمیل مارکتینگ داشته باشید و مشتریان و مخاطبین‌تان را با ایمیل پیگیری کنید.

۷ – درآمدتان را با پیشنهادات بهتر افزایش دهید: بازدیدکنندگان قبلی را به سایتتان بکشانید و در مورد بهبود سایت از آنها ایده بگیرید.

آیا فروشگاه اینترنتی نیاز به ثبت دارد؟

اگر برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود وب سایت طراحی کرده‌اید. باید برای آن اینماد بگیرید و در سایت ساماندهی کسب و کار خود را ثبت کنید. برای ثبت نام اینترنتی، ابتدا به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی https://sherkat.ssaa.ir/ مراجعه کنید. در این شیوه جدید، متقاضیان می توانند بدون مراجعه به واحد ثبت شرکت ها، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات، درخواست پذیرش انواع ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات را از طریق درگاه اینترنتی انجام داده ، سپس نسبت به ارسال مدارک به آدرس تعیین شده اقدام کنند. بعد ازتطبیق و تایید مدارک آنها ادامه روند ثبت شرکت توسط متقاضی پیگیری می‌شود.

اگر برای قوانین و مقررات فروشگاه اینترنتی خود نیاز به راهنمایی دارید مشاورین ما در وینداد آماده ارائه مشاوره در این زمینه به شما هستند.

هنوز هم سوال دارید؟

اگر هنوز هم در مورد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی سوال دارید یا مطلبی برایتان مبهم است با کارشناسان ومشاورین وینداد در این زمینه در ارتباط باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

2 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
حمید توحیدلو
حمید توحیدلو
3 سال پیش

لطفا در مورد مقررات قانونی کسب و کار های مجازی بیشتر توضیح بدهید

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط