مشاور حسابداری و مالی چه نقشی در حفظ کسب و کار من دارد؟

مشاور حسابداری و مالی چه نقشی در حفظ کسب و کار من دارد؟

اثربخشی مشاور حسابداری مالیاتی در کسب و کار رابطه مستقیمی با تیم داخلی آن دارد. چون اگر بخش‌های داخلی یک شرکت یا استارتاپ کارهایشان را به درستی انجام ندهند، وجود متخصص و مشاور مالیاتی شرکت تنها اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. با این حال تمامی کسب و کارهایی که در حال رشد و توسه سریع هستند […]

اثربخشی مشاور حسابداری مالیاتی در کسب و کار رابطه مستقیمی با تیم داخلی آن دارد. چون اگر بخش‌های داخلی یک شرکت یا استارتاپ کارهایشان را به درستی انجام ندهند، وجود متخصص و مشاور مالیاتی شرکت تنها اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. با این حال تمامی کسب و کارهایی که در حال رشد و توسه سریع هستند به یک مشاور مالی شخصی نیاز دارند. در این مطلب قصد داریم در مورد مزایای حضور مشاور حسابداری مالیاتی در کسب و کارها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چرا در کسب و کار خود به مشاور حسابداری و مالی نیاز داریم؟

در عصر دیجیتال، دو ویژگی استقلال و دسترسی‌پذیری در حال تبدیل شدن به بخشی از فرهنگ وجودی استارتاپ‌ها هستند. هر روزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک و اینترنتی رشد می‌کنند و بر تعداد مشاغل دورکاری و صاحبان خدمات آنلاین اضافه می‌شود. به همین جهت برخی از باورهای سنتی در مورد وجود مشاور مالی شخصی در کسب و کارها به چالش کشیده شده است. شاید شما هم تصور کنید که کسب و کارهای کوچک دیگر نیازی به مشاور حسابداری مالیاتی ندارند. در این مورد می‌توانید با شرکت حسابداری همکاری کنید.

در ادامه برخی از استدلال‌ها و مزایای وجود مشاور مالی شخصی در کسب و کارهای کوچک را معرفی می‌کنیم؛ تا بتوانید با دیدی بازتر در مورد تاثیرگذاری یا عدم نیاز به مشاور مالیاتی در کسب و کارتان تصمیم بگیرید:

  • گرفتن مشورت تخصصی

برای کسب و کارهای کوچکی که نمیتوانند مدیر ارشد مالی استخدام کنند، یک مشاور حسابداری مالیاتی نقش مهمی در تصمیم‌گیری دارد. مطمئن نیستید که برای خرید تجهیزات جدید سرمایه گذاری کنید؟ میخواهید مکانی به صرفه و اقتصادی برای شرکت خودتان تهیه کنید؟ مشاور مالی یک منبع حرفه‌ای است و به شما کمک می‌کند تا بیشترین منفعت و سودآوری را در کسب و کارتان داشته باشید. بنابراین میتوانید برای پیش‌بینی دقیق فرصت‌های سرمایه گذاری، پیدا کردن موقعیت‌هایی برای کاهش هزینه‌های جاری شرکت و کم کردن ریسک‌های مالی با او مشورت کنید.

در این مورد از قرارداد حسابرسی و یا قرارداد پیمانکاری حسابداری استفاده کنید تا تعهدات طرفین واضح و شفاف باشد.

  • مشاور مالی یک مربی ارزشمند است

گرفتن مشورت از یک مشاور مالیاتی شرکت فقط یک خط و مشی برای کسب و کارها نیست. مشاور حسابداری مالیاتی به شما می‌گوید که کسب و کارتان با چه چالش‌های مالی رو به است و استراتژی‌های لازم برای تبدیل این چالش‌ها به فرصت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد تا تصمیماتی مطمئن و صحیح بگیرید.

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها

یادگیری از طریق تجربه همیشه بهترین روش برای پیشرفت در کسب و کارهای کوچک (با منابع محدود) است. مشاور مالیاتی شرکت کمک می‌کند تا مسائل مالی را در مدت زمانی کوتاه کشف کرده و به سرعت آن را حل کنید.

از سوی دیگر استخدام مشاور حسابداری مالیاتی برای کسب و کارهای کوچک بهتر از یک حسابدار ارشد تمام وقت است. زیرا در قرارداد مشاوره حسابداری می‌توانید شرایط قرارداد را به گونه‌ای تنظیم کنید که مدت زمان فعالیت او در شرکت کمتر از 15 روز در ماه باشد (به این ترتیب قرارداد مشاور مالیاتی شرکت شامل بیمه نمی‌شود.) همچنین میزان مالیات این نوع از قرارداد برخلاف کارمندان ثابت شرکت‌ها تنها 10 درصد است. اگر برای تنظیم قرارداد و تعیین جزئیات وظایف مشاور مالیاتی نیاز به کمک دارید، تیم وینداد در کنارتان است. پیشنهاد می‌گردد مطلب که قرارداد مشاوره را ببرسی کرده است بخوانید تا از جزئایت و ساختار این قرارداد آگاه شوید.

  • تمرکز بیشتر روی هدف اصلی کسب و کار

همیشه مسائل مالی بخش زیادی از فکر و انرژی کارآفرینان را هدر می‌دهند. در حالی که در دنیای پرسرعت استارتاپی باید بتوانید تمرکز بیشتری را روی محصول و خدمات‌تان بگذارید تا ایده‌ها را به واقعیات عینی تبدیل کنید. مشاور مالیاتی شرکت با رسیدگی به مسائل مالی زمان و فکرتان را آزادتر می‌کند تا سایر مسئولیت‌ها را برای تولید و ایجاد پروژه‌های جدید، رهبری و مدیریت کنید.

  • فرصتی برای تغییر

طبیعی است که در تصمیم‌گیری‌های کسب و کاری که قلب و روحتان را درگیر کرده، گاهی احساساتی عمل کنید. اما مشاوران مالی به شما چشم اندازی بی‌طرفانه درباره مسیر واقعی دستیابی به اهداف‌تان نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی درست به اهدافتان برسید.

  • مشاور حسابداری مالیاتی؛ نگهبان سرمایه است

بسیاری از کارآفرینان زمانی که در حال توسعه کسب و کارشان هستند برخی از مسائل مالی را نادیده می‌گیرند. یک مشاور مالی شخصی کمک می‌کند تا از گردش نقدی درست حسابهایتان مطمئن شوید. همینطور به مسائل مربوط به مالیات بر درآمد کسب و کار، برنامه‌ریزی بیمه و بازنشستگی و تغییراتی که به دلیل حوادث غیرمترقبه رخ می‌دهند، رسیدگی می‌کند.

  • مشاور حسابداری و مالی شرکت فقط برای رسیدگی به پول و سرمایه نیست!

مشاغل رو به رشد و استارتاپ‌ها معمولا با یک تیم کوچک شروع می‌شوند که تقریبا تمامی کارها از بازاریابی گرفته تا امور مالی و منابع انسانی بر عهده افرادی محدود است. زمانی که چنین کسب و کاری را راه اندازی می‌کنید به طور طبیعی احساس غرور و اتحاد بالایی در تیم وجود دارد. اما با شروع رشد و پیشرفت، انبوه وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده افراد کمی قرار دارند، به دو دلیل دچار مشکل می‌شوند:

  • اعضای تیم زمان کافی برای رسیدگی به حجم وظایف و مسئولیت‌های موجود ندارد.
  • گسترش و رشد چشمگیر، نیازمند تخصص است. افرادی که تیم‌های استارتاپی را تشکیل می‌دهند نهایتا در یک یا دو زمینه متخصص هستند. بنابراین باید نیروهای جدید استخدام کنید.

در نتیجه خطر فرسایش تیم کسب و کار را تهدید می‌کند. از سوی دیگر مشاور حسابداری مالیاتی به شما کمک می‌کند سرمایه‌ای برای سازماندهی به این وضعیت در نظر بگیرید.

مشاور مالیاتی ابتدا ساختار تیم کسب و کارتان را ارزیابی کرده سپس در مورد استخدام‌های جدید یا آموزش‌های لازم برای افزایش بهره‌وری تیم به شما مشورت می‌دهد.

نیاز به راهنمایی درخصوص مشاور حسابداری و مالی دارید؟

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با جنبه‌های مختلف فعالیت مشاور حسابداری مالیاتی آشنا کنیم. اگر تصمیم دارید برای شرکت‌تان مشاور مالی شخصی استخدام کنید، بهتر است از افرادی کمک بگیرید که در زمینه تخصصی کسب و کارتان مهارت و تجربه داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است با ارائه مشاوره‌هایی متفرقه شما را از هدف اصلی‌تان دور کنند یا استراتژی‌هایی را پیشنهاد دهند که ارتباطی با صنعت و کارتان ندارد.

قرارداد مشاور حسابداری و مالی باید پاسخگوی جامع نیازهای کسب‌­وکار شما باشد. وینداد با داشتن مشاوران خبره امور قراردادها و حقوق کسب­‌وکارها، با علم به نیازهای خاص تجارت شما، آماده راهنمایی برای تنظیم بهترین قرارداد مشاوره حسابداری و مالی برای شما است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط