با مشاور حقوقی مالیات و نقش آن بیشتر آشنا شوید.

با مشاور حقوقی مالیات و نقش آن بیشتر آشنا شوید.

مشاور حقوقی مالیات یا وکیل مالیاتی یک فرد با تجربه و آگاه به حقوق و قوانین مالیاتی است که تجربه اداره پرونده‌های مالیاتی در مراجع قضایی را دارد. اگر تجربه اداره یک کسب‌وکار – از شرکت‌های بزرگ گرفته تا مشاغل آزاد- را داشته باشید و یا در بخش مالی یک سازمان یا شرکت فعالیت کرده […]

مشاور حقوقی مالیات یا وکیل مالیاتی یک فرد با تجربه و آگاه به حقوق و قوانین مالیاتی است که تجربه اداره پرونده‌های مالیاتی در مراجع قضایی را دارد.
اگر تجربه اداره یک کسب‌وکار – از شرکت‌های بزرگ گرفته تا مشاغل آزاد- را داشته باشید و یا در بخش مالی یک سازمان یا شرکت فعالیت کرده باشید، حتماً با افرادی با عنوان مشاور حقوقی شرکت برخورد کرده‌اید. حتی اگر تا به امروز مشکلی برایتان پیش نیامده باشد که از مشاور مالیاتی استفاده کنید بدون شک مواقعی پیش‌آمده که به فکر گرفتن مشاوره از یک مشاور مالیاتی افتاده باشید.

ما در این مطلب شما را با وظایف یک مشاور حقوقی مالیاتی آشنا می‌کنیم تا بتوانید مشاوری آگاه و با تجربه بیشتر در این زمینه را انتخاب کنید.

مشاور حقوقی مالیات کیست؟

یک مشاور حقوقی مالیاتی ممکن است وکیل باشد و ممکن است مشاور حقوقی باشد. در هر دو صورت در پرونده‌های مالیاتی با گرفتن وکالت‌نامه از سوی شرکت، مأمور رسیدگی و دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت در مراجع رسیدگی به اختلافات مالیاتی می‌شود. مشاور حقوقی مالیات به قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مالیاتی تسلط داشته و با آگاهی بر استانداردهای مالی تعیین‌شده از سوی سازمان حسابرسی، به دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت می‌پردازد. 

بهتر است بدانید که برای پیگیری پرونده‌های مالیاتی، الزاماً نیازی به مراجعه به وکیل پایه یک نیست.

با راهنمایی‌های مشاور حقوقی مالیات می‌توانید از تمامی حقوق مربوط به امور مالی‌تان خبردار شوید.

مشاور مالیاتی چه وظایفی دارد؟

وظیفه پشتیبانی مستمر مالیاتی

مشاور حقوقی مالیاتی به مدیران مالی شرکت، مشاوره مالیاتی می‌دهد و آن‌ها را با مقررات و قوانین مالیاتی آشنا می‌کند. کارکنان بخش مالی یک شرکت با کمک مشاور مالیاتی به تنظیم صورت‌های مالی شرکت می‌پردازند تا با تنظیم صورت‌های مالی شفاف‌، مالیاتی دقیق پرداخت کنند. نظارت بر قراردادهای تنظیم‌شده، بررسی نحوه پرداختی‌ها و دریافتی‌های شرکت و همچنین معرفی راه‌های استفاده از معافیت‌های مالیاتی از دیگر فعالیت‌های مشاور حقوقی مالیات در بخش پشتیبانی مالی است.

برای تنظیم قرارداد مشاور حقوقی مالیاتی همین الان اقدام کنید تا صورت‌های مالی دقیق و شفاف برای شرکت‌تان تنظیم و منعقد نمایید.

وظیفه دادرسی و پیگیری پرونده‌های مالیاتی

وظیفه مهم دیگری که مشاور حقوقی مالیات برعهده دارد، بررسی پرونده مالیاتی یک شرکت و حل مشکلات آن در هیئت‌های حل اختلاف و مراجع قانونی رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی است.

صاحبان مشاغل هرساله در زمان خاصی فرم اظهارنامه مالیاتی را پُر و به اداره مالیات ارسال می‌کنند. در برخی موارد، مأمور ممیز مالیاتی اظهارنامه را بررسی می‌کند و ممکن است اظهارنامه مالیاتی شرکت را رد کرده و رقم دیگری را به‌عنوان مالیات برای شرکت در نظر بگیرد. در این مواقع شرکت نیاز به مشاوری دارد که بتواند در مراجع رسیدگی به حل اختلاف از اظهارنامه مالیاتی شرکت دفاع کرده و از پرداخت مالیات چندبرابر توسط شرکت جلوگیری کند.

با دریافت نمونه قرارداد مشاور حقوقی مالیات و راهنمای کامل آن از یک مشاوره حرفه‌ای و بی‌دردسر بهره‌مند شوید.

مشاور حقوقی مالیات با تسلطی که به قوانین مالیاتی دارد، با حضور در هیئت حل اختلاف و دفاع از اظهارنامه مالیاتی ارسال‌شده توسط شرکت، رأی صادر شده از سوی اداره مالیات را می‌تواند برگرداند و از پرداخت مالیات مضاعف توسط شرکت جلوگیری کند.

  •  بر فنون مذاکره تسلط بسیار بالایی داشته باشد
  •  بر نحوه استفاده از قوانین مالیاتی به همراه تمامی بخشنامه‌ها مسلط باشد
  •  بتواند ارتباطات تنگاتنگ قانونی با انواع حوزه‌های مالیاتی برقرار کند
  •  اطلاعات کافی از قوانین بیمه تامین اجتماعی داشته باشد

اگر هدف شما هم از تنظیم یک قرارداد مشاور حقوقی مالیات، داشتن یک راهنمای کاربلد در مسیر کسب‌وکارتان است همین الآن نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید.

اجرای کارهای مالیاتی به همراه تصمیم‌گیری در مواردی مانند تمکین، اعتراض ، توافق ، مسالحه ، تقسیط ، درخواست احاله و طرح پرونده در هیئت‌های حل اختلاف بدوی و تجدید نظر ، شورای عالی مالیاتی ،طراحی انواع لایحه نسبت به آراء صادره، توضیح و دفاع در مورد پرونده‌های موکل، توافق با کلیه واحدهای اجرایی اداره دارایی، اختیار لازم در مورد پرداخت و یا دریافت وجه بابت اصل بدهی و جرائم ، موارد سپرده‌های موقت یا استرداد مالیاتی، ارائه انواع چک و یا ضمانت.

به‌طور کلی وظیفه اصلی یک مشاور حقوقی مالیات ، حداقل رساندن میزان مالیات در چارچوب قانون است که این امر با تکیه بر دانش و تجربه و اطلاعات حقوقی کافی مشاور می‌تواند تحقق پیدا کند.

برای انتخاب یک مشاور حقوقی حرفه‌ای می‌توانید همین الان اقدام کنید.

یک مشاور حقوقی مالیات چه توانایی‌هایی باید داشته باشد؟

  • فردی که به‌عنوان مشاور حقوقی مالیات وارد یک شرکت و یا واحد تجاری می‌شود باید بتواند چگونه به افراد آن واحد تجاری در مورد نحوه شروع کار و فعالیت مالی توضیح دهد. به این معنی که راهکارهای لازم برای جلوگیری از ضرر و زیان را به آن‌ها یاد بدهد. این ‌یکی از مهارت‌های مهم مشاور مالیاتی است که از نظر حقوقی دارای اهمیت بسیار بالایی است.
  • مشاور حقوقی مالیات برای اینکه بتواند کارهای شرکت را به‌خوبی انجام دهد باید اطلاعات حقوقی کافی و مالیاتی به روز، داشته باشد.
  • فردی که به‌عنوان مشاور حقوقی مالیاتی وارد یک شرکت و یا مجموعه تجاری می‌شود باید بداند چگونه مسائل مالی و امور مربوط به مالیات را به افراد آن مجموعه توضیح دهد. این بدان معناست که راهکارهای لازم برای جلوگیری از ضرر و زیان را به آن‌ها یاد بدهد.
  • مشاور مالیاتی باید قدرت تصمیم‌گیری درست و به موقعی داشته باشد تا بتواند راه‌کارهای صحیحی به شرکت ارائه دهد. به همین دلیل است که مشاور مالیاتی حتی از نظر حقوقی وظیفه خطیرتری نسبت به یک حسابدار دارد.

استخدام مشاور حقوقی مالیات چگونه است؟

نحوه به خدمت گرفتن مشاور حقوقی مالیاتی ، بستگی به نحوه فعالیت کسب‌وکار شما و میزان نیاز شما به مشاوره مالیاتی است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ از همان ابتدای استخدام نیروهای خود، یک مشاور مالیاتی را هم به خدمت می‌گیرند و یک نفر را به‌عنوان مشاور مالیاتی در شرکت خود به‌صورت تمام‌وقت استخدام می‌کنند.

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشاوره کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

در مورد مشاور حقوقی مالیات نیاز به راهنمایی دارید؟

در مسیر یک کسب‌وکار و تجارت، مشکلات زیادی ممکن است برای مسائل مالیاتی شرکت پیش بیاید. پیچیدگی همین مسایل نیاز به استخدام مشاوران حقوقی در تمامی عرصه‌ها را بیش از پیش ثابت کرده است. مشاوران حقوقی دارای شرایط و وظایف خاصی می‌باشند و برای استخدام آن‌ها می‌بایست شرایط فوق الذکر را احراز نمود و همچنین در ابتدای استخدام آن‌ها بایست که شرح وظایف بطور دقیق به مشاوران اعلام گردد.

برای تنظیم و یا بررسی قراردادهای مشاوره حقوقی، می‌­توانید از بهترین مشاورین حقوقی وینداد در زمینه امور قراردادهای حقوقی بهره­‌مند شوید تا قراردادی مطمئن و منحصربه­‌فرد را برای کسب و کار خود فراهم کنید.

اگر در مورد حق بیمه سوالی دارید، می‌توانی سوال خود را از مشاور حقوقی متخصص در زمینه حقوق بیمه پرسیده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط