نمونه قرارداد اجاره پارکینگ | پارکینگ عمومی | پارکینگ شخصی

نمونه قرارداد اجاره پارکینگ | پارکینگ عمومی | پارکینگ شخصی

در ابتدا باید بیان نمود که به طور کلی اجاره عقدی است که به وسیله آن مستأجر مالک منافع عین مستأجره می‌شود. اجاره ممکن است نسبت به ملک باشد، خودرو باشد و یا پارکینگ و مغازه‌ای. در مبحث اجاره، اجاره دهنده مؤجر نام دارد و اجاره کننده، مستأجر، همچنین مورد اجاره را نیز عین مستأجره […]

در ابتدا باید بیان نمود که به طور کلی اجاره عقدی است که به وسیله آن مستأجر مالک منافع عین مستأجره می‌شود. اجاره ممکن است نسبت به ملک باشد، خودرو باشد و یا پارکینگ و مغازه‌ای. در مبحث اجاره، اجاره دهنده مؤجر نام دارد و اجاره کننده، مستأجر، همچنین مورد اجاره را نیز عین مستأجره می گویند.قرارداد اجاره پارکینگ یکی از رایج‌ترین قراردادهایی است که در حوزه عقود معین مطرح می‌گردد.

قرارداد اجاره پارکینگ عموما در قالب قرارداد پیمانکاری منعقد می‌شود.

ما در این مطلب برانیم تا به بیان مفد قرارداد اجاره پارکینگ، نکات حقوقی قرارداد اجاره و … بپردازیم.

مفاد قرارداد اجاره پارکینگ

عنوان قرارداد

ماده ۱- طرفین قرارداد

ماده ۲- موضوع قرارداد

ماده ۳- مدت قرارداد

ماده ۴- مبلغ قرارداد

ماده ۵- تعهدات موجر و مستأجر

ماده ۶- سایر شروط

ماده ۷- تضمین‌ها

ماده ۸- حل اختلاف/داوری

ماده ۹- نسخ قرارداد

امضا و اثرانگشت موجر

امضا و اثرانگشت مستأجر

امضا و اثرانگشت شاهدان

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد اجاره پارکینگ هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد اجاره پارکینگ ، قراردادی مختص خودتان را با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

نکات مهم از قرارداد اجاره پارکینگ

نکته ۱-مستأجر باید در زمان تخلیه پارکینگ را به همان وضعی که از هر حیث صحیح و سالم تحویل گرفته است بطور سالم تحویل موجر داده و همچنین رسید دریافت نماید.

۲-موجر باید در زمان تخلیه نهایی و با تسویه حساب بدهی‌های زمان اجاره قرض الحسنه را دریافت نماید و همچنین رسید دریافت نماید.

۳-مستأجر می‌بایست که به محض اتمام مدت اجاره پارکینگ، عین مستاجره را بدون هیچ عذر و بهانه‌ای تخلیه نماید و به موجر تسلیم بنماید.

۴-بخاطر داشته باشید که در قرارداد اجاره پارکینگ باید درج گردد که اگر مستأجر پارکینگ را رأس تاریخ انقضاء قرارداد تخلیه کامل ننماید یا از تسلیم آن به موجر خودداری نماید موظف است روزانه مبلغ……ریال به عنوان اجرت المثل ایام تصرف (بعد از اتمام قرارداد) به موجر بپردازد.

توجه نمایید که در حالت فوق، تهاتر اجرت المثل ناشی از تأخیر تخلیه با مبلغ قرض الحسنه بلا اشکال است.

۵-در قرارداد اجاره پارکینگ نیز مانند سایر قراردادهای اجاره، تعمیرات کلی و اساسی پارکینگ که مربوط به اصل بنا یا تأسیسات است به عهده موجر می‌باشد.

ولیکن تعمیر و تنظیم موارد جزیی و کسر لوازم و شکستن شیشه و …بر عهده مستأجر می‌باشد.

۶-در صورتیکه موجر نسبت به پرداخت هزینه‌هایی که موجب انتفاع  مستأجر از ملک است، اقدام نکند و به مستأجر اجازه انجام تعمیرات لازم ندهد مستأجر می‌تواند شخصاً نسبت به انجام تعمیرات مربوطه اقدام و هزینه‌های مربوطه را با موجر محاسبه نماید.

۷-چنانچه قبل از انقضاء مدت اجاره، مستأجر متمایل به فسخ قرارداد باشد علاوه بر انجام تعهدات قرارداد حاضر موظف به پرداخت …. ماه اجاره بها اضافی خواهد بود.

۸-هرگاه موجر در طول مدت قرارداد اجاره ملک خود را به شخصی دیگر بفروشد، باید قبلاً مالک جدید را از وجود مستأجر و قرارداد اجاره منعقده مطلع سازد و همچنین منافع مستأجر را در نظر بگیرد به طوری که مستأجر متصرف بتواند تا پایان مدت قرارداد از عین مستأجره استفاده نماید.

۹-مالیات مستغلات و عوارض شهرداری با موجر است.

ولیکن مالیات بردرآمد و مشاغل بر عهده مستأجر می‌باشد.

۱۰-از مهمترین وظایف مستأجر عبارت است از پرداخت اجاره بها در موعد توافق شده در چکهای تحویلی.

۱۱-قالبا در قرارداد اجاره پارکینگ ذکر می‌گردد که مستأجر به هیچ وجه حق واگذاری و انتقال مورد اجاره را به غیرندارد (اعم از مشاعاً, مفروزاً, یا جزاً یا کلاً).

۱۲-در صورتی که مستأجر از پرداخت اجاره بها بیش از … ماه تأخیر نماید یا در صورت عدم وصول چک‌های اجاره تا تاریخ … ماه پس از سر رسید، موجر می‌تواند قرارداد را فسخ نماید و تخلیه مورد اجاره را از مراجع ذی صلاح درخواست نماید.

۱۳-پرداخت هزینه‌های مصرفی آب, برق, گاز شهری و تلفن اختصاصی مربوط به مورد اجاره در طی مدت قرارداد بر عهده مستأجر می‌باشد.

۱۴-در قرارداد باید درج شود که عرصه مورد اجاره فقط جهت پارکینگ بوده و مستأجر حق هیچگونه انتقال و واگذاری موضوع قرارداد به غیر بصورت کلی یا جزئی و یا مشارکت را نداشته و شخصاً پاسخگوی عواقب و مسائل بوده.

اگر مستأجر مورد ۱۴ را رعایت ننماید، موجر حق دارد قرارداد را بصورت یک طرفه فسخ نماید و تمامی تضمینات مستأجر را ضبط کند.

۱۵-نگهداری و نظافت کلیه تاسیسات و منصوبات، ابنیه متعلق به موجر که در محدوده مورد اجاره قرار دارد بر عهده مستأجر می‌باشد.

سخن آخر

در نهایت باید بیان نمود که عقد اجاره، پس از بیع، مهم‌ترین عقود معینی است که قانونگذار در قانون مدنی به آن اشاره نموده است.

قرارداد اجاره پارکینگ از اساسی‌ترین اجاره‌هایی است که امروزه افراد در سدد انعقاد آن می‌باشند. قرارداد اجاره پارکینگ دارای نکات بسیار فراوانی است و از این رو توصیه می‌گردد تا پیش از امضای قرارداد، از مفاد و نکات حقوقی آن آگاهی کامل یابید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

اگر به دنبال رابطه‌ پیمانکاری حرفه‌ای هستید با خرید نمونه قرارداد اجاره پارکینگ و آموزش کامل آن از بانک نمونه قرارداد ، یک قرارداد پیمانکاری حرفه‌ای را در دست داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد اجاره آموزشگاه
مقالات قرارداد اجاره

نحوه تنظیم قرارداد اجاره آموزشگاه

یکی از قراردادهایی که بین افراد رواج زیادی دارد قرارداد اجاره آموزشگاه است به این خاطر که افرادی که یک تخصص خاصی دارند سعی می‌کنند