نمونه قرارداد پیمانکاری برق ساختمان و تاسیسات برقی

نمونه قرارداد پیمانکاری برق ساختمان +نکات مهم قانونی

تنظیم سیستم‌های روشنایی هوشمند، رساندن برق به قسمت‌های مختلف ساختمان، تهیه سیستم‌های الکتریکی ضد سرقت و … از جمله اقداماتی است که در برق کاری ساختمان انجام می‌شود. از این رو انعقاد قرارداد پیمانکاری برق ساختمان که از جمله قراردادهای پیمانکاری ساختمان است، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین گام‌هایی است که کارفرما با پیمانکار باید […]

تنظیم سیستم‌های روشنایی هوشمند، رساندن برق به قسمت‌های مختلف ساختمان، تهیه سیستم‌های الکتریکی ضد سرقت و … از جمله اقداماتی است که در برق کاری ساختمان انجام می‌شود. از این رو انعقاد قرارداد پیمانکاری برق ساختمان که از جمله قراردادهای پیمانکاری ساختمان است، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین گام‌هایی است که کارفرما با پیمانکار باید منعقد سازد.

پیمانکار برق ساختمان کیست؟

طبق ماده ۷ شرایط عمومی پیمان ، پیمانکار عبارت است از شخصی اعم از حقوقی و یا حقیقی که یک طرف پیمان بوده و اجرای موضوع پیمان را براساس استناد ومدارک پیمان، به عهده گرفته است.

مفاد قرارداد پیمانکاری برق ساختمان

ماده ۱-مشخصات طرفین در قرارداد پیمانکاری برق ساختمان

ماده ۲-موضوع قرارداد

ماده ۳- تاریخ انعقاد قرارداد

مده ۴-مدت قرارداد

ماده ۵-محل ساختمان

ماده ۶-مشخصات فنی ساختمان

ماده ۷-مبلغ قرارداد پیمانکاری برق ساختمان

ماده ۸-نحوه پرداخت مبالغ

ماده ۹-تعهدات پیمانکار در قرارداد

ماده ۱۰-تعهدات کارفرما در قرارداد

ماده ۱۱-اسناد و مدارک قرارداد

ماده ۱۲-مشخصات فنی توکار

ماده ۱۳-مشخصات فنی سیم کشی

ماده ۱۴-مشخصات فنی کلید و پریزها

ماده ۱۵-موارد فسخ قرارداد

ماده ۱۶-نسخ قرارداد

مهر/امضا/اثرانگشت پیمانکار

مهر/امضا/اثرانگشت کارفرما

بخاطر داشته باشید که اگر شما نیز در پی انعقاد قرارداد فوق هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد ، قراردادی مختص خودتان داشته باشید.

مهم‌ترین نکات قرارداد پیمانکاری برق ساختمان

نکته ۱-در قرارداد برق‌کشی ساختمان همچو سایر قراردادها، کارفرما موظف است که مبلغ انجام کار را به پیمانکار پرداخت نماید.

نکته ۲-پیمانکار نسبت به صحت کار، سلامت افراد و ایمنی محیط کارگاه و همچنین رعایت اصول و مقررات ایمنی و حفاظت فنی و مقررات قانون کار از مسئولیت مطلق برخوردار است.

نکته ۳-پیمانکار باید برای حفظ اسرار و منافع مادی و معنوی پروژه، با نظر مستقیم کارفرما نسبت به گزینش پرسنل خویش اهتمام ورزد.

نکته ۴-پیمانکار باید که پیش از نصب تجهیزات کارگاه، آن‌ها را به تأیید کارفرما یا مهندس ناظر برساند و گواهی‌های مربوطه را دریافت نماید.

نکته ۵-پیمانکار در مقابل کارفرما به ازای هر پیامد ناشی از تأخیر، ضعف عملکرد، سستی و بی مبالاتی، نقض قرارداد و …مسئول است.

نکته ۶-پیمانکار در مقابل هر گونه قصور، بی مبالاتی، بی توجهی به نکات ایمنی از سوی پرسنل خویش نیز در مقابل کارفرما مسئول است.

نکته ۷-پیمانکار در مقابل هر گونه ادعا، مطالبه خسارت، مخارج و هزینه‌هایی که در جهت اجرای موضوع قرارداد اعم از اینکه از جانب خویش یا پرسنل خود صورت گیرد مسئول است.

نکته ۸-در صورت نیاز، پیمانکار باید که در غیاب خویش، فردی متخصص و مسئول را (به عنوان نماینده خود و مدیر پروژه) تعیین نماید.

نکته حائز اهمیت آن است که صرفاً در صورت تأیید کارفرما سمت ایشان اعتبار پیدا می‌کند.

نکته ۹-پیمانکار باید مطابق با مدت زمان‌های مشخص شده، نقشه‌ها، اطلاعات فنی و دستورالعمل‌های مربوط به کل کارها را طبق برنامه زمانبندی جهت بررسی در اختیار کارفرما قرار دهد.

نکته ۱۰-پیمانکار می‌بایست بعد از مرحله نصب و راه اندازی سیستم موضوع قرارداد و پیش از تحویل موقت و نهایی، نسبت به آموزش پرسنل کارفرما جهت کار و بهره برداری از تجهیزات موضوع قرارداد اقدام نماید.

نکته ۱۱-یکی از نکات بسیار مهم در قرارداد پیمانکاری برق ساختمان آن است که پیمانکار نسبت به اصلی بودن و نو بودن تجهیزات خریداری شده مسئول می‌باشد.

نکته ۱۲-پیمانکار نسبت به حفظ و حراست از اطلاعات و اسناد مربوطه که در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، مسئول بوده و ملزم است تحت هیچ شرایطی اطلاعات، مدارک و دانش فنی‌ای که توسط کارفرما در اختیار ایشان گذاشته می‌شود را فاش ننماید.

نکته ۱۳- کارفرما ملزم است تا کارگاه را درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

نکته ۱۴-چنانچه پیمانکار نسبت به شروع کار در موعد مقرر اقدام ننماید، سپرده پیمانکار به نفع کارفرما ضبط و قرارداد فیمابین بدون نیاز به هیچگونه تشریفات لغو شده تلقی می‌گردد.

نکته ۱۵- پیمانکار حق واگذاری کار به غیر را ندارد و در صورت اثبات چنین سندی کارفرما حق هرگونه اقدام را به هر شکل و بصورت تام الاختیار خواهد داشت.

نکته ۱۶-پیمانکار مسئولیت کامل ناشی از منع قانونی کارکردن افراد مشمول نظام وظیفه و اتباع بیگانه خارجی یا افرادی را که به نحوی از حق کار کردن محروم هستند را دارد.

سخن آخر

در نهایت باید بیان داشت که اجرای کلیه عملیات کنده کاری و شیارزنی، کابل کشی، نصب فریم، نصب و سربندی و راه اندازی کلید و پریز و سربندی و راه اندازی کلیه چراغ‌های سقفی و دیواری روکار و توکار و راه اندازی تلفن‌ها و… از مهمترین بخش‌هایی است در ساخت ساختمان استفاده می‌شود و از این رو دارای اهمیت بسیاری است و عموماً کارفرمایان، طی قرارداد پیمانکاری برق ساختمان، قراردادی را با پیمانکار منعقد می‌سازند تا موارد فوق را بر حسب تجربه و تخصصشان اجرا نمایند.

به یاد داشته باشید که قرارداد پیمانکاری برق ساختمان که با نام قرارداد برق‌کشی ساختمان نیز شناخته می‌شود یکی از مهمترین قراردادهایی که میان کارفرمایان و پیمانکاران منعقد می‌شود و دارای اهمیت بسیاری می باشد. در صورتی که کماکان سوالات یا ابهامی دارید می‌توانید به بخش مشاوره تلفنی مراجعه و با تیم حقوقی وینداد در ارتباط باشید یا اینکه به بخش بانک نمونه قرارداد مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از