نمونه قرارداد پیمانکاری بلوک زنی | جدول سیمانی + نکات قرارداد

نمونه قرارداد پیمانکاری بلوک زنی | جدول سیمانی + نکات قرارداد

قطعاً در خیابان‌ها و محوطه‌های باز شاهد ایجاد جداول سیمانی و بلوک سازی در مناطق مختلف بوده‌اید. جداولی که در پارک‌ها، بلوارها، جوب ها و خیابان‌ها می‌بینید به راحتی ساخته نشدند. ساخت این جدول‌ها و بلوک‌ها مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته تا نهایتاً شما آن‌ها در سطح شهر به شکل رنگ شده و منظم […]

قطعاً در خیابان‌ها و محوطه‌های باز شاهد ایجاد جداول سیمانی و بلوک سازی در مناطق مختلف بوده‌اید. جداولی که در پارک‌ها، بلوارها، جوب ها و خیابان‌ها می‌بینید به راحتی ساخته نشدند. ساخت این جدول‌ها و بلوک‌ها مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته تا نهایتاً شما آن‌ها در سطح شهر به شکل رنگ شده و منظم می‌بینید. یکی از این مراحل انعقاد قرارداد پیمانکاری بلوک زنی است.

این جدول گذاری و بلوک سازی منظم توسط شرکت‌های پیمانکاری که در این زمنیه تخصص و تجربه زیادی دارد انجام می‌گیرد، در واقع شخص کارفرما که وظیفه ایجاد جداول و بلوک‌ها را بر عهده دارد یا هر شخص دیگری که می‌خواهد در ملک خود از جداول سیمانی استفاده کند می‌تواند از صفر تا صد کار را به شرکت‌های پیمان کاری مربوطه بسپارد. برای ایجاد این همکاری اولین و مهمترین قدم انعقاد قرارداد پیمانکاری بلوک زنی و جدول سیمانی با این اشخاص است که در ادامه با جزئیات آن آشنا خواهید شد.

قرارداد پیمانکاری چیست و چه اهمیتی دارد؟

طبق قانون کار و سایر مقررات ، قرارداد پیمانکاری موافقتنامه ای ست میان طرفین که جزئیات رابطه و توافقات مثل مدت انجام کار، دستمزد، موضوع قرارداد و غیره در آن ذکر می‌شود. این قرارداد تنها سند معتبر میان طرفین است و برای روشن شدن مسیر همکاری و جلوگیری از بروز اختلافات کارفرما و پیمان کار تأثیر زیادی دارد.

هر قرارداد پیمانکاری از بندهایی تشکیل شده که طرفین توافقات خود را در قالب آن‌ها میگ‌نجانند و طبق موضوع و درخواست خود قرارداد را می‌نویسند. هر چه قرارداد دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر باشد به رابطه طرفین کمک بیشتر می‌کند. مثلاً اگر در بند تأخیر در اجرای قرارداد استثنائات و موارد تأخیر را دقیق و کامل بیان کنند، اگر احیاناً پیمانکار در انجام قرارداد تاخیری داشت باشد می‌تواند با رجوع به قرارداد متوجه شود آیا دلیل تاخیرش موجه است یا ملزم به پرداخت جریمه خواهد شد بدین شکل دیگر نیازی به شکایت و کشیدن کار به دادگاه نیست. از جمله قرارداد فوق ، قرارداد پیمانکاری بلوک زنی که در ادامه بدان می‌پردازیم.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا خود طرفین می‌توانند قرارداد پیمانکاری اصولی و مناسبی را بنویسند؟

نوشتن قرارداد امری حقوقی ست که پس از امضای طرفین بار مسئولیت حقوقی نیز به دوش آن‌ها می‌اندازد، اهمیت مسئولیت حقوقی زمانی آشکار می‌شود که یکی از طرفین به دلیل تخلف از قرارداد یا نا آگاهی از مسائل حقوقی یا نوشتن قرارداد ناقص مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد و دردسرهای فراوان می‌شود. پس بهترین راه سپردن قرارداد نویسی به یک کارشناس حقوقی ست، این کار هم باعث داشتن یک قرارداد کامل و استاندارد می‌شود و هم طرفین را از دردسرهای ناشی از امضای قرارداد ناقص یا غیر استاندارد دور می‌کند.

قرارداد پیمانکاری بلوک زنی و جدول سیمانی و نکات مهم آن

هر قرارداد بسته به موضوع و توافقات طرفین آن می‌تواند مفاد مختلفی داشته باشد اما مواردی هستند که در تمام قراردادها باید ذکر شوند که به همراه نکات مهم هر بند در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. مشخصات طرفین قرارداد پیمانکاری بلوک زنی : طبق قانون شرایط عمومی و خصوصی پیمان هر دو طرف قرارداد هم می‌توانند شخص حقیقی و هم حقوقی باشند که در هر صورت باید مشخصات کامل آن‌ها ذکر شود مثل مشخصات شناسنامه‌ای شخص حقیقی و مشخصات ثبتی (شماره ثبت، تاریخ و…) شخص حقوقی.
  2. موضوع قرارداد: موضوع قرارداد مختصراً بیان می‌کند که پیمانکار چه کاری را باید انجام دهد.
  3. محل انجام کار و جزئیات پروژه: در این بند مشخصات دقیق‌تری از پروژه مثل محاسبات، مصالح، محل مورد نظر و غیره بیان می‌شود.
  4. هزینه قرارداد و نوع پرداخت: هزینه قرارداد شامل دست‌مزد کارگران، هزینه ماشین آلات حمل و نقل، مصالح و دیگر هزینه‌هایی است که به صورت کلی و جزئی محاسبه می‌شوند و نحوه پرداخت آن (میزان پیش قسط، تعداد قسط‌ها، نقدی و غیره) مشخص می‌شود، لازم به ذکر است که پیمانکار نمی‌تواند به بهانه پرداخت نشدن دستمزد از پرداخت حقوق کارگران خود اجتناب کند.
  5. مدت قرارداد پیمانکاری بلوک زنی : این بند در واقع زمانی را که پیمانکار وقت دارد پروژه را به پایان برساند مشخص می‌کند.
  6. تأخیر و خسارت: در این بند طرفین خسارت دیرکرد را مشخص می‌کنند و در صورت لزوم استثنائاتی را مشخص می‌کنند.
  7. تجهیز و برچیدن کارگاه: یکی از وظایف کارفرما تجهیز محل انجام پروژ است، امکاناتی مانند روشنایی، منبع آب، کانکس‌های استراحت کارگران و نگهبانان و غیره. البته کارفرما می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای به پیمانکار این امر را بر عهده پیمانکار گذارد اما در صورت تأخیر در تجهیز بدون دلیل موجه ملزم به پرداخت خسارت خواهد بود.
  8. نظارت بر انجام پروژه: کارفرما می‌تواند شخصی را که مورد تأیید پیمانکار نیز است به عنوان نماینده خود در کنار پروژه بگمارد و او نیز گزارش‌های لازم را به کارفرما ارائه دهد.
  9. تعهدات طرفین: در این بند تعهدات و وظایف طرفین به طور مبسوط بیان می‌شود تا مسیر همکاری روشن‌تر شود.
  10. مالیات و بیمه: معمولاً کارفرما مسئول پرداخت مالیات و بیمه‌های مربوط به پروژه است و اگر به دلیل سهل انگاری کارفرما مشکلی در انجام پروژه و روندهای قانونی پیش آید بر عهده خود اوست.
  11. موارد فسخ قرارداد پیمانکاری بلوک زنی : در این بند طرفین مواردی که در صورت بروزان ها طرفین می‌توانند به طور یک طرفه قرارداد را فسخ کنند، تعیین می‌کنند.
  12. طرق حل اختلاف: طرفین یکی از روش‌های حل اختلاف مانند سازش، مصالحه، دادگاه یا داوری را انتخاب می‌کنند.

غیر از موارد بالا طرفین می‌توانند مواد دیگری نیز به قرارداد اضافه کنند تا قرارداد دقیق‌تری داشته باشند.

به قرارداد پیمانکاری بلوک زنی و جدول سیمانی نیاز دارید؟

همان طور که دیدید هر قرارداد نکات ریز و درشت فروانی دارد که شما به عنوان کارفرما یا پیمانکار ممکن است از پس نوشتن آن بر نیایید، نگران نباشید وینداد با در اختیار داشتن کارشناسان حقوقی مجرب در زمینه قرارداد نویسی در کنار شماست تا قراردادی اصولی و استاندارد داشته باشید. در صورتی که به قرارداد پیمانکاری بلوک زنی و جدول سیمانی نیاز دارید سری به بانک قراردادهای وینداد بزنید. در ضمن می‌توانید سؤالات حقوقی خود را نیز از کارشناسان وینداد بپرسید.

4/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از