نمونه قرارداد پیمانکاری حمل مصالح + نکات تنظیم قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد پیمانکاری حمل مصالح + نکات تنظیم قرارداد پیمانکاری

همه ما می‌دانیم که برای ساخت یک بنا، به مصالح متعددی نیاز است، این مصالح باید از محل تولید، به محل ساختمان و بنای موردنظر حمل گردد و به جهت ظرافت بسیار این عمل، عموماً قراردادی پیمانکاری تحت عنوان قرارداد پیمانکاری حمل مصالح با پیمانکار متخصص در زمینه حمل مصالح منعقد می‌گردد. قرارداد پیمانکاری حمل مصالح […]

همه ما می‌دانیم که برای ساخت یک بنا، به مصالح متعددی نیاز است، این مصالح باید از محل تولید، به محل ساختمان و بنای موردنظر حمل گردد و به جهت ظرافت بسیار این عمل، عموماً قراردادی پیمانکاری تحت عنوان قرارداد پیمانکاری حمل مصالح با پیمانکار متخصص در زمینه حمل مصالح منعقد می‌گردد.

قرارداد پیمانکاری حمل مصالح ، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین منعقده در قرارداد و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار/مقاطعه کار واگذار می‌نماید.

همچنین شخص پیمانکار در اینگونه قراردادها، سازمان یا گروهی ازسازمانها است که با سازمانی دیگر یا با شخصی دیگر که کارفرما نام دارد قرارداد امضاء می‌کند تا یک پروژه را از مرحله صفر تا تحویل نهایی به انجام برساند.

قرارداد پیمانکاری حمل مصالح یکی از رایج‌ترین قراردادهاییست که در بخش ساختمانی از آن استفاده می‌شود، از این رو ما در این مطلب برانیم تا به بیان مفهوم مصالح، مفاد قرارداد فوق و همچنین نکات مرتبط با آن بپردازیم.

مصالح چیست؟

همه ما نام مصالح به گوشمان خورده است اما حقیقتاً مصالح ساختمانی چیست؟ مصالح ساختمانی عبارت است از موادی که برای ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باید در نظر داشت که بسیاری از مصالح به صورت طبیعی ایجاد می‌شوند همانند رس، ماسه، چوب، سنگ و حتی شاخ و برگ‌های کوچک. علاوه بر مصالح طبیعی، برخی از مواد غیر طبیعی و ساخته شده دست انسان می‌باشد.

به عبارت دیگر می‌توان بیان کرد که برای انجام تمام مراحل مختلف ساختمانی از مرحله نازک‌کاری گرفته تا نماسازی، مصالح به کار می‌رود.

مصالح ساختمانی با گذشت زمان و تحول و افزایش ساخت و ساز دچار تغییرات بسیاری شده‌اند بطوریکه در حال حاضر مصالحی که استفاده می‌شود در اصل مصالح قدیمی هستند که در طی زمان نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر مواد تشکیل دهنده و مقاومت نیز تغییرات زیادی کرده‌اند.

البته نکته حائز اهمیت آن است که در گذشته مصالح ساختمانی نافذتر و طول عمر کمتری داشته‌اند و همچنین شکل ظاهری آنها با گذشت زمان دچار دگرگونی شده است و مصالح ساختمانی امروزه، دارای تنوع، قوام و طول عمر بیشتری می‌باشند.

انواع مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی طبیعی عبارت است از:

۱-مصالح سیلیسی

۲-مصالح رسی

۳-مصالح آهکی

و به طور کلی از نمونه‌های مصالح ساختمانی می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

پارچه، گل، گچ، چوب، سنگ، کاه، ماسه، بتن، فلز، شیشه، پلاستیک، فوم، کامپوزیت‌های سیمانی و…

مفاد قرارداد پیمانکاری حمل مصالح

عنوان قرارداد

ماده ۱-مشخصات طرفین قرارداد

ماده ۲- موضوع قرارداد

ماده ۳- مدت قرارداد

ماده ۴- مبلغ قرارداد

ماده ۵- شروط قرارداد

ماده ۶- تعهدات کارفرما در قرارداد پیمانکاری حمل مصالح

ماده ۷-تعهدات پیمانکار در قرارداد

ماده ۸-وثیقه‌ها و تضامین

ماده ۹- مرجع حل اختلاف و داوری

ماده ۱۰- اعتبار و نسخه‌های قرارداد

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد پیمانکاری حمل مصالح هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری حمل مصالح ، قراردادی مختص خودتان را با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

نکات قراردادی مهم

نکته ۱-کارفرما موظف است طبق قرارداد مبالغ مورد توافق درج شده را در موعد مقرر پرداخت نماید.

نکته ۲-عموماً در قرارداد پیمانکاری حمل مصالح که از جمله قراردادهای پیمانکاری است ، نکته‌ای درج می‌شود که به موجب آن پیمانکار برای حمل مصالح موظف است محموله را بیمه نماید.

نکته ۳-به یاد داشته باشید که در ذیل قرارداد پیمانکاری حمل مصالح، مسیولیت پیمانکار در خصوص حمل مصالح باید صراحتاً درج گردد.

نکته ۴-پیمانکار موظف است تا مصالح را در موعد مقرر، در صحت و سلامت کامل به مقصد رسانیده و در این خصوص کوتاهی ننماید.

سخن آخر

در نهایت باید بیان نمود که مصالح ساختمانی عبارت است از تمام اقلام و اجسامی که در ساختمان سازی کاربرد دارد مانند خاک، شن و بتن تا سنگ و آجر نما و غیره.

این مواد مجموعاً ساختمان را تشکیل می‌دهند و در تمامی مراحل اعم از مراحل سفت‌کاری تا مراحل نازک‌کاری بکار برده می‌شوند.

قرارداد پیمانکاری حمل مصالح یکی از اساسی‌ترین قراردادها در حوزه ساختمانی است که دارای نکات بسیار فراوانی است و همواره توصیه می‌گردد تا پیش از امضای قرارداد، از مفاد و نکات حقوقی آن آگاهی کامل یابید تا در آینده دچار مشکل، اختلاف و ضررهای جبران ناپذیر نشوید.

در صورتی که برای کسب و کار خود نیاز به انعقاد قرارداد فوق را داشتید می‌توانید همین الان برای دریافت مشاوره حقوقی از طریق بخش مشاوره تلفنی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از