نمونه قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز + نکات تنظیم قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز + نکات تنظیم قرارداد پیمانکاری

در ابتدا باید بیان نمود که بیشترین نیاز و سفارش در مورد لوله‌کشی گاز عموماً به منظور جابجایی یک انشعاب گاز ثبت و انجام می‌شود لیکن از طرفی دیگر لوله‌کشی گاز در بخش ساختمانی نیز بسیار مورد توجه است. عموماً کارفرمایان برای طراحی، ساخت پلان، تأمین مصالح از جمله لوله‌ها و حمل آن و اجرای […]

در ابتدا باید بیان نمود که بیشترین نیاز و سفارش در مورد لوله‌کشی گاز عموماً به منظور جابجایی یک انشعاب گاز ثبت و انجام می‌شود لیکن از طرفی دیگر لوله‌کشی گاز در بخش ساختمانی نیز بسیار مورد توجه است. عموماً کارفرمایان برای طراحی، ساخت پلان، تأمین مصالح از جمله لوله‌ها و حمل آن و اجرای عملیات لوله‌کشی گازداخلی با پیمانکارانی که در این زمینه خبره هستند، قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز تنظیم می‌نمایند.

قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز به جهت اینکه برای طرفین (اعم از کارفرما و یا پیمانکار) حکم سند را دارد دارای اهمیت بسیار بالاییست و از این رو ما در این مطلب برانیم تا به مفاد قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز ، نکات حقوقی آن و … بپردازیم.

نمونه قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز

عنوان قرارداد

ماده ۱-مشخصات طرفین

ماده ۲- موضوع قرارداد

ماده ۳- مدت قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز

ماده ۴- مبلغ قرارداد

ماده ۵- نحوه پرداخت مبالغ

ماده ۶-مشخصات فنی قرارداد

ماده ۷- تعهدات کارفرما

ماده ۸-تعهدات پیمانکار

ماده ۹-انواع اجناس مصرفی

ماده ۱۰- نکاتی که باید در اجرای لوله‌کشی گاز رعایت شود

ماده ۱۱- فسخ قرارداد

ماده ۱۲- سایر موارد

ماده ۱۳- حل اختلاف و داوری

ماده ۱۴-نسخ قرارداد

امضا/اثرانگشت کارفرما

امضا/اثرانگشت پیمانکار

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز هستید ، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی  گاز ، قراردادی مختص خودتان با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

نکات قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز

نکته ۱-عموماً در قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز درج می‌گردد که پیمانکار باید زمان طراحی/ ساخت مسیر لوله‌کشی  گاز، کوتاه‌ترین مسیر ممکن را برای لوله‌کشی گاز مد نظر قرار دهد.

نکته ۲-پیمانکار باید قبل از تأمین لوله از کارفرما و مهندس ناظر تأییدیه دریافت نماید.

نکته ۳-پیمانکار نباید در سیستم لوله‌کشی انجام شده توسط شرکت گاز تغییری را ایجاد نماید.

نکته ۴-در قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز باید درج شود که پیمانکار بعد از پایان عملیات موضوع قرارداد، و عدم تأیید توسط مهندس ناظر ، پیمانکار بایست تمامی خسارات مادی و معنوی کارفرما را جبران نماید.

نکته ۵-شخص پیمانکار نسبت به صحت کار و همچنین ایمنی محیط کارگاه و رعایت اصول و مقررات ایمنی و حفاظت فنی و مقررات قانون کار از مسئولیت مطلق برخوردار است.

نکته ۶-پیمانکار در مقابل کارفرما به ازای هر پیامد ناشی از تأخیر، ضعف عملکرد، سستی و بی مبالاتی، نقض قرارداد و قصور و… انجام شده، متعهد و مسئول است.

نکته ۷-بخاطر داشته باشید که شخص پیمانکار در مقابل هر گونه قصور، بی مبالاتی، بی توجهی به نکات ایمنی از سوی پرسنل خویش در مقابل کارفرما مسئول می‌باشد.

نکته ۸-پیمانکار در مقابل هر گونه ادعا، مطالبه خسارت، مخارج و هزینه‌هایی که در جهت اجرای موضوع قرارداد اعم از اینکه از جانب خویش یا پرسنل خود صورت گیرد مسئول است.

نکته حائز اهمیت آن است که کارفرما از این بابت هیچ مسئولیتی ندارد.

نکته ۹-از اساسی‌ترین نکات قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گازآن است که پیمانکار در غیاب و نبود خویش، موظف است فردی متخصص و مسئول را به عنوان نماینده خود و مدیر پروژه تعیین نماید.

به یاد داشته باشید که این شخص صرفاً در صورت تأیید کارفرما سمتش اعتبار پیدا می‌کند.

نکته ۱۰-پیمانکار باید که مدارک و اسناد و گزارش‌های فعالیت‌های انجام شده را مطابق با برنامه زمانبندی اجرای پروژه، در پایان انجام هر یک از بخش‌ها، در اختیار کارفرما بی هیچ کم و کاستی قرار دهد.

نکته ۱۱-پیمانکار نسبت به اصلی بودن و نو بودن تجهیزات خریداری شده مسئول می‌باشد.

هر گونه تجهیزات استفاده شده و یا تعمیر شده از ایشان پذیرفته نمی‌شود و نسبت به بکارگیری آن‌ها مسئولیت مطلق دارد.

نکته ۱۲-پیمانکار نسبت به حفظ و حراست از اطلاعات و اسناد مربوطه که در اختیار ایشان قرار می‌گیرد، مسئول بوده.

او نباید تحت هیچ شرایطی اطلاعات، مدارک و دانش فنی‌ای که توسط کارفرما در اختیار ایشان گذاشته می‌شود را فاش کند.

نکته ۱۳-پیمانکار باید که از تمامی قوانین و مقررات ناظر بر قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گازمطلع بوده و آن‌ها را رعایت نماید.

نکته ۱۴-پیمانکار وظیفه دارد تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی به حداقل برسد و معقول باشد؛ در غیر اینصورت هزینه هدر رفت بیش از حد متعارف، از حساب بستانکاری پیمانکار کسر خواهد شد.

نکته ۱۵-پرداخت به موقع مطالبات پیمانکار از اساسی‌ترین وظایف کارفرما در قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گازاست.

نکته ۱۶-کارفرما باید کارگاه را درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

سخن آخر

در نهایت باید بیان داشت که پیمانکاری لوله‌کشی گاز خاصتا در اجرای ساختمانی بعد از اتمام امور دیوار چینی و قبل از شروع گچ و خاک انجام می‌گردد.

در این راستا، قرارداد پیمانکاری لوله‌کشی گاز ، یکی از مهمترین قراردادهای پیمانکاری بوده و باید که با دقت بسیار زیادی تنظیم گردد تا در آینده اختلاف و مشکلی میان طرفین قرارداد ایجاد نگردد.

اگر به دنبال رابطه‌ پیمانکاری حرفه‌ای هستید با خرید نمونه قرارداد فوق و آموزش کامل آن از بانک نمونه قراردادها یک قرارداد پیمانکاری حرفه‌ای را در دست داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از