نمونه قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی + نکات قراردادی پیمانکاری

نمونه قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی + نکات قراردادی پیمانکاری

در ابتدا باید بیان نمود که امروزه یکی از بزرگترین مشکلات شهرنشینی عبارت است از معضل آلودگی و همچنین وارونگی هوا. یکی از بهترین راه‌های مقابله با این مشکل محوطه‌سازی در محیط، اطراف و بام ساختمان می‌باشد، زیرا این امر باعث کاهش آلودگی هوای ساختمان و همچنین تولید اکسیژن بیشتر می‌شود.قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی یکی از […]

در ابتدا باید بیان نمود که امروزه یکی از بزرگترین مشکلات شهرنشینی عبارت است از معضل آلودگی و همچنین وارونگی هوا. یکی از بهترین راه‌های مقابله با این مشکل محوطه‌سازی در محیط، اطراف و بام ساختمان می‌باشد، زیرا این امر باعث کاهش آلودگی هوای ساختمان و همچنین تولید اکسیژن بیشتر می‌شود.قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی یکی از قراردادهایی است که در این حوزه میان کارفرما و پیمانکار منعقد می‌گردد.

در این مطلب برانیم تا به بیان مفاد قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی که از جمله قراردادهای پیمانکاری ساختمان است و نکات حقوقی آن و… بپردازیم.

نمونه قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی

عنوان قرارداد

ماده ۱- طرفین قرارداد

ماده ۲ ـ موضوع قرارداد

ماده ۳ ـ  اسناد و مدارک قرارداد

ماده ۴ ـ  مبلغ قرارداد

ماده ۵ ـ نحوه پرداخت

ماده ۶ ـ مدت قرارداد

ماده ۷ ـ تعهدات پیمانکار در قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی

ماده ۸ ـ تعهدات کارفرما در قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی

ماده ۹ ـ موارد فسخ قرارداد

ماده ۱۰ ـ دوره تضمین قرارداد

ماده ۱۱- قوه قاهره

ماده ۱۲-حل اختلاف و داوری

ماده ۱۳-نسخ قرارداد

امضاء کارفرما

امضاء پیمانکار

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی ، قراردادی مختص خودتان را با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

نکات قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی

نکته ۱-در قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی باید درج نمود که انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار باعث فسخ قرارداد می‌شود.

نکته ۲-کارفرما ملزم است تا کارگاه را درمقابل حوادث ناشیه از فعالیت در کارگاه، بیمه نماید.

نکته ۳-کارفرما باید مطابق قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی، در پایان انجام کامل موضوع قرارداد کلیه پرداخت‌های لازم را با پیمانکار تسویه بنماید.

نکته ۴-پیمانکار باید به صورت روزانه/ماهانه/… از محل کارگاه بازدید نماید تا نسبت به کم و کیف عملیات اجرای موضوع قرارداد کاملاً مطلع گردد.

نکته ۵-در صورتی که پیمانکار خود شخصاً قادر به حضور مستمر در محل کارگاه نباشد و کارفرما تأیید نماید، می‌تواند نماینده تام الاختیاری را با دارا بودن سواد فنی معرفی بنماید.

نکته ۶-پیمانکار باید بنا بر برنامه زمانبندی مندرج در قرارداد، کارگاه را تجهیز نماید و نسبت به شروع عملیات عمرانی اقدام نماید.

بخاطر داشته باشید که هر گونه قصور و تأخیر در انجام، وجه التزام مندرج قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی به نفع کارفرما ضبط می‌گردد و ایشان مخیر به فسخ قرارداد می‌باشد.

نکته ۷-عموماً در قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی درج می‌گردد که اجرای قرارداد قائم به شخص ایشان بوده و به هیچ عنوان حق انتقال موضوع قرارداد را به غیر ندارد.

نکته ۸-در صورت بروز رفتار خلاف شأن و عفت و یا حتی احراز عدم صلاحیت فنی پرسنل، پیمانکار ملزم است پس از اطلاع به کارفرما یا مهندس ناظر، نسبت به تعویض فرد و تسویه حساب با ایشان اقدام نماید.

نکته ۹-تأخیر در شروع به کار بیش از…… روز از تاریخ ابلاغ قرارداد باعث فسخ قرارداد می‌شود.

نکته ۱۰-پیمانکار باید که از اموال کارفرما (اعم از ابزار، ماشین آلات، مصالح و قطعات) حفظ و حراست نماید و نسبت به کم و کاستی آن‌ها مسئول می‌باشد.

نکته ۱۱-پیمانکار متعهد می‌گردد که تدابیر لازم را به منظور پیشگیری از ورود خسارت به املاک و اموال مجاورین یا رهگذران را اتخاذ نماید.

در صورت وجود سهل‌انگاری در کار و ورود خسارت و آسیب به غیر، پیمانکار مسئول جبران آن خواهد بود.

نکته ۱۲-پیمانکار ملزم به رعایت قانون کار و تأمین اجتماعی در ارتباط با پرسنل و کارگران خود می‌باشد.

توجه نمایید که هر گونه دعوای مطروحه از جانب ایشان متوجه مستقیم پیمانکار می‌باشد.

نکته ۱۳-عدم پیشرفت کار متناسب با مقدار کاری که بایستی مطابق برنامه زمان بندی انجام شود موجب فسخ قرارداد است.

نکته ۱۴-باید در قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی درج نمود که کلیه نقل و انتقال و جابه جایی مصالح بر عهده پیمانکار می‌باشد.

نکته ۱۵-تأمین برخی مصالح مصرفی به درخواست پیمانکار و تأیید کارفرما یا مهندس ناظر، و نیز تأمین ابزارآلات و ماشین آلات بر عهده کارفرما است.

نکته ۱۶-پیمانکار باید تا حد امکان تلاش نماید تا هدر رفتن منابع و مصالح ساختمانی به حداقل برسد و معقول باشد.

نکته ۱۷-ساعات کار و فعال بودن عملیات اجرائی مطابق با نظر کارفرما تعیین می‌گردد.

نکته ۱۸-پس از پایان کار، پیمانکار موظف است تمامی ابزارها و مصالح تهیه شده از جانب کارفرما را به صورت دسته بندی شده و فهرست شده، تحویل کارفرما دهد.

نکته ۱۹-پیمانکار در برابر حقوق و سنوات، پاداش و عیدی کارگران خویش وفق مفاد و مقررات قانون کار متعهد می‌باشد.

در این راستا باید بیان نمود که از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نمی‌باشد.

نکته ۲۰-نظارت در حسن اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک مربوطه پذیرفته، بر عهده کارفرما یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود.

سخن آخر

قرارداد پیمانکاری محوطه‌سازی یکی از مهمترین قراردادها در حوزه عمرانی است و این قرارداد به جهت داشتن نکات حقوقی بسیار، توصیه می‌گردد پیش از انعقاد آن، از نکات حقوقی و مفاد آن آگاهی یابید و با افراد متخصص مشورت نمایید تا در آینده دچار ضررهای جبران ناپذیر نشوید.

اگر هدف شما هم از تنظیم قرارداد فوق ، داشتن یک راهنمای کاربلد در امور ساختمانی است همین الان نمونه‌ آن را از بانک نمونه قرارداد دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از