تکنیک‌های فروش مدرن چه هستند و چگونه به رونق کسب‌و‌کار منجر می‌شوند؟

تکنیک‌های فروش مدرن چه هستند و چگونه به رونق کسب‌و‌کار منجر می‌شوند؟

تکنیک‌های فروش مدرن روش‌هایی هستند که برای کسب درآمد و کمک به فروش موثرتر و بیشتر در فرآیند بازاریابی استفاده می‌شود. تکنیک‌های فروش مدرن روش‌های کاملا نوین و مجزا از روش‌های پیشین نیستند بلکه بر پایه‌ همان روش‌های قدیمی‌اند که خلاقانه و به‌روز شده‌اند. آشنایی با روش‌های افزایش فروش و جذب مشتری از ملزومات موفقیت […]

تکنیک‌های فروش مدرن روش‌هایی هستند که برای کسب درآمد و کمک به فروش موثرتر و بیشتر در فرآیند بازاریابی استفاده می‌شود. تکنیک‌های فروش مدرن روش‌های کاملا نوین و مجزا از روش‌های پیشین نیستند بلکه بر پایه‌ همان روش‌های قدیمی‌اند که خلاقانه و به‌روز شده‌اند. آشنایی با روش‌های افزایش فروش و جذب مشتری از ملزومات موفقیت در کسب‌و‌کار است. باید بدانیم که فروشندگی هم یک علم است که به سرعت با تکنیک‌های جدید به روز می‌شود و فارغ از اینکه کسب‌و‌کارمان چه باشد، دیگر روش‌های قدیمی پاسخگوی نیاز‌های امروزه نیستند و باید روش‌های نوین را جایگزین کرد. می‌توانید بدون نگرانی از مسائل حقوقی قراردادهای حقوقی مورد نیاز برای شروع کسب‌و‌کار و استارتاپ را از بانک قرارداد وینداد دریافت کنید.

تکنیک‌ فروش چیست و تفاوت‌­ روش‌های سنتی و تکنیک‌های فروش مدرن را می‌­دانید؟

تکنیک فروش توسط فرد فروشنده یا یک تیم فروش جهت ایجاد درآمد، کمک به فروش بیشتر و موثرتر بکار گرفته می‌شود. این تکنیک‌ها بطور معمول برای همه به یک شکل نیست و اغلب از طریق آزمون و خطا بر اساس تجارب گذشته تصحیح می‌شود. روش سنتی فروش، مبتنی‌بر فروش است. در این روش، باید با ایجاد وقفه‌ای در خرید مشتریان از آنها خواست به محصولات‌ توجه کنند و وارد فرایند خرید بشوند. باید دلیلی برای خرید به آنها داده شود. آیا این روش مؤثر خواهد بود؟ پاسخ این است که گاهی بله و گاهی خیر. این روزها، فروش سنتی با شیوه و فرایند خرید مشتریان چندان تناسبی ندارد. برخی تکنیک های مورد استفاده در روش فروش سنتی عبارتند از: فروش مستقیم، رادیو، تلویزیون، تبلیغات چاپی و… . از آنجا که بسیاری از کسب‌و‌کارها آزمون و خطاهای لازم را جهت سوددهی بیشتر تجربه کرده‌اند، اکنون فراگیری نتیجه­ تجربیات آن‌ها که تحت عنوان « تکنیک‌های فروش مدرن » شناخته می­‌شود، از ملزومات توسعه‌ی کسب‌و‌کار شماست. به دلیل پرهزینه بودن بازاریابی و فروش سنتی، پیگیری سخت‌تر نتایج بازاریابی، تعداد کمتر مشتریان، کند بودن تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تعامل کمتر با مخاطب و استخدام نیروی کار بیشتر، باید به سراغ تکنیک‌های فروش مدرن برویم. اگر برای پیشبرد کسب‌و‌کارتان نیاز به جذب بازاریابان حرفه‌ای دارید، می‌توانید قرارداد کار بازاریابی را همراه با مشاوره‌ی تخصصی از وینداد دریافت کنید.

تکنیک‌های فروش مدرن چه هستند و آیا این روش‌ها منجر به موفقیت فروش شما خواهند شد؟

تکنیک‌های فروش مدرن روش‌های جایگزین و به‌روز شده‌ی بازاریابی سنتی هستند که هدف اصلی آن‌ها، شناسایی اهداف و نیازهای خاص مشتریان و هدایت آنها به سمت محصولات یا خدماتی برای برطرف کردن آنها است. بنابراین آشنایی با متدهای جدید فروش به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا به بهترین نحو بر چالش‌های فروش و بازاریابی چیره شوند. در اینجا به سه روش متداول و مهم مدرن فروش اشاره می‌کنیم:

روش اسنپ snap:

یکی از تکنیک‌های فروش مدرن روش اسنپ است. این روش بر نحوه‌ی تفکر مشتری و عکس‌العمل‌های مشتری تمرکز دارد. امروزه مشتریان با حجم وسیعی از اطلاعات و تبلیغات مواجه‌اند که این میزان اطلاعات، مشتریان را در معرض انتخاب بین گزینه‌های متعدد قرار میدهد. بنابریان در این شرایط جذب مشتریان و جلب نظر و فروش به آنها، ا وجود تعداد زیادی از فروشندگان حرفه‌ای با تکنیک‌های جدید بسیار سخت شده است.

روش اسنپ تلاش خود را بر تاثیر روی تصمیم مشتری بنیان می‌نهد و به نحوی آن را پیش میبرد که مشتری فکر می‌کند که تمام تصمیمات را خودش اتخاذ کرده است. این روش بیشتر از سایر روش‌ها به مشتری و واکنش‌های او فکر می‌کند.

پاسخگویی به دغدغه‌ها، اولویت‌ها و اهداف مشتری، باعث جلب اعتماد او می‌شود. با در نظر گرفتن این اصول، فروشندگان راحت‌تر به اهداف کسب‌و‌کارشان نزدیک می‌شوند و ارتباط بین آنچه آنها می‌فروشند با آنچه در ذهن مشتری ارزشمند است را محکمتر می‌کند.

روش اسپین spin:

روش اسپین از دیگر تکنیک‌های فروش مدرن است که تلاش برای اتوماتیک کردن فروش دارد که می‌توان یکی از نمونه‌های موفق آنرا شرکت آمازون نامید. کلمه‌ی اسپین از چهار حرف ابتدایی SPIN تشکیل‌شده و حرف اول از کلمه Situations حرف دوم از کلمه problems حرف سوم از کلمه Implication و حرف چهارم از عبارت need-pay-off برداشته‌شده است، اسپین یک مدل تجربی است که پس از 12 سال مطالعه و بررسی 35000 مورد فروش در 23 کشور جهان، شکل‌گرفته، فرموله شده و اکنون در مراحل شناسایی نیازها، شناسایی مشکلات و متقاعد کردن خریدار احتمالی به کار می‌رود. اسپین به صورت خلاصه می‌گوید که موقعیت را تجزیه و تحلیل کنید و سپس سوال بپرسید. این روش سبک‌های رفتاری مصرف‌کنندگان از جمله نحوه‌ی تعامل آنها با فروشندگان و نیز نحوه‌ی تصمیم‌گیری برای خرید را بازگو می‌کند. 

روش سندلر sandler:

این سیستم بر اساس روان‌شناختیِ رفتار انسان میباشد که انقلابی را در روش‌های سنتی فروش به وجود آورد. در روش سنتی فروش اتکا و تمرکز بر این بود که فروشنده باید خریدار بالقوه را متقاعد به خرید کند. اما در روش مدرن سندلر روی هر دو طرف به یک اندازه سرمایه‌گذاری می‌شود. این سیستم در حال حاضر به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. فروشنده باید واشکافی و بررسی عمیقی بکند تا از خواسته‌های درونی خربدار باخبر شود. زمانیکه تمام نیازها و مسائل خریدار بطور کامل مشخص شد و مورد بحث قرار گرفت، فروشنده تشخیص می‌دهد که این معامله واقعا برای مشتری مناسب است یا خیر؟ پس این روش پایه‌ای روانکاوانه دارد و نیازمند بررسی‌های دقیق و عمیق است که ممکن است زمان‌بر باشد.

جان مطلب

در آخر باید یادآور شد که در روش مدرن مارکتینگ یا بازاریابی نوین که با استفاده از تکنیک‌های فروش مدرن فرآیند خود را پیش می‌برد، نیاز به داشتن بازاریابان حرفه‌ای و متخصص بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. اگر برای پیشبرد مطمئن کسب‌و‌کار خود، نیازمند انعقاد قرارداد با بازاریابان خود هستید، می‌توانید از بانک قرارداد وینداد، قرارداد کار بازاریابی دریافت کنید.  در این قرارداد، بازاریاب بر اساس سازوکار و چارچوب تعریف و تعیین شده از سوی شرکت، به معرفی کالا و خدمات و جذب مشتریان بالقوه با هدف ارتقاء فروش و سوددهی شرکت می پردازد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط