کلینیک زیبایی

داستان واقعی یک کلینیک زیبایی و وینداد : توصیه های تنظیم قرارداد

تفاوتی ندارد کسب‌وکار کوچک یا بزرگی داشته باشید، قراردادهای حقوقی همواره از مهم‌ترین اجزای کسب و کار شما به حساب می‌آیند. با این حال گاهی کسب‌‌وکارها به نقش مهم قراردادهای حقوقی بی‌اعتنایی می‌کنند. عدم تنظیم قراردادهای منسجم و جامع سبب می‌شود مشکلات حقوقی متعددی برای صاحبان کسب‌وکارها به وجود بیاید، تا حدی که ادامه حیات […]

تفاوتی ندارد کسب‌وکار کوچک یا بزرگی داشته باشید، قراردادهای حقوقی همواره از مهم‌ترین اجزای کسب و کار شما به حساب می‌آیند. با این حال گاهی کسب‌‌وکارها به نقش مهم قراردادهای حقوقی بی‌اعتنایی می‌کنند. عدم تنظیم قراردادهای منسجم و جامع سبب می‌شود مشکلات حقوقی متعددی برای صاحبان کسب‌وکارها به وجود بیاید، تا حدی که ادامه حیات کسب‌وکار آنها به خطر بیافتد.
در ادامه با بررسی داستان واقعی یک کلینیک زیبایی، لزوم تنظیم قرارداد را بیشتر نشان می‌دهیم و توصیه‌های حقوقی مهمی را برای صاحبان کسب‌وکار ارائه می‌کنیم.

اشتباه بزرگ عدم تنظیم قرارداد

من رضا آقامرادی، سرمایه‌گذار و مالک یک کلینیک زیبایی هستم و مانند هر کسب‌وکار دیگری، برای خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان، به طور مستمر اقدام به استخدام نیروی انسانی می‌کنم. اشتباه بزرگی که کسب‌وکار من را در خصوص این استخدام‌ها با مشکل روبرو کرده بود، عدم تنظیم قرارداد کتبی با نیروی کار بود.

به بیان دیگر، رویه معمول کسب‌وکار من در استخدام‌ها، همکاری بدون عقد قرارداد رسمی بود و من صرفا به تعهدات شفاهی بسنده می‌کردم. همین موضوع نیز چالش بزرگی برای کسب‌وکار من به وجود آورد.

در یکی از موارد، یکی از کارمندان کلینیک، به یکی از گران‌قیمت‌ترین دستگاه‌های لیزر کلینیک خسارتی وارد کرد که کاملا هم مقصر این خسارت به حساب می‌آمد. زمانی که به او در خصوص جبران خسارت تذکر دادم، منکر رابطه قراردادی بین ما شد و از پرداخت خسارت سر باز زد. من هم که قرارداد مکتوبی با او نداشتم، عملا نتوانستم کاری کنم و هزینه سنگین تعمیر دستگاه را خودم پرداختم.

در موارد متعدد دیگری نیز کارمندانی داشتم که نسبت به حق بیمه خود اعتراض داشتند. این در حالی بود که در توافق شفاهی صورت گرفته با آن کارمندان، موضوع بیمه خارج از رابطه کاری ما قرار گرفته بود و حقوق کارمندان، نه به شکل ثابت و تحت مقررات قانون کار، بلکه به نسبت میزان ارائه خدمات آنها و به شکل پورسانتی تعیین می‌شد.

در این موارد نیز با شکایات کارمندان کلینیک به اداره کار، باز هم به دلیل عدم وجود یک قرارداد مشخص و مکتوب، ناچار به تحمل جریمه‌های سنگین بیمه و مزایا و پاداش می‌شدم که این موضوع از لحاظ مالی کلینیک را با مشکلات زیادی مواجه می‌کرد.

در این حین به دلیل عدم اشراف به حوزه حقوق مالیات، مشکلات مالیاتی مختلفی را تجربه کردم و حتی کلینیک زیبایی من تا آستانه ورشکستگی و تعطیلی نیز پیش رفت.

ارتباط با وینداد و نجات از سردرگمی

در نهایت، من که کسب‌وکار خود را به شدت در معرض خطر می‌دیدم، به واسطه جست‌وجوهای اینترنتی با شرکت وینداد آشنا شدم که خدمات حقوقی متنوعی به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ارائه می‌کرد.

با برقراری ارتباط با مشاوران حقوقی وینداد، در سریع‌ترین زمان وقت مشاوره‌ای مشخص شد و تیم حقوقی وینداد ماجرای کسب و کار من را شنیدند.

تیم حقوقی وینداد ضمن بررسی مشکلات من، پیشنهاد داد تا از قراردادهای پرکیس برای سامان دادن به وضعیت نیروی انسانی کلینیک خود استفاده کنم. مطابق توضیحی که به من ارائه شد، این قرارداد بیشتر در مشارکت‌های مدنی با موضوع پزشکی و بهداشت و درمان و زیبایی استفاده می‌شود و از این نظر مناسب استخدام نیروی کار در یک کلینیک زیبایی بود.

همچنین، به گفته مشاوران وینداد، از آنجایی که نوع همکاری من با نیروی انسانی بر اساس عملکرد آنها و جذب مشتری و دریافت پورسانت و درصد مشخصی مبلغ قرارداد بود، این قرارداد گزینه بسیار مناسبی بود.

بنابراین به سرعت نمونه‌های قرارداد پرکیس از سوی تیم تنظیم قرارداد وینداد تهیه شد و برای تکمیل و امضا به نیروی انسانی کلینیک تحویل شد.

نکته بسیار مهمی که مشاوران وینداد به آن توجه داشتند، گنجاندن بندهای محرمانگی و عدم رقابت در این قراردادها بود که سبب می‌شد کارکنان کلینیک من نتوانند اطلاعات کسب و کار من را به رقبا بدهند و یا همزمان برای آنها نیز کار کنند.

علاوه بر خدمات تنظیم قرارداد، مشاوره حقوقی وینداد به داد مشکلات و چالش‌های مالیاتی کلینیک من هم رسید. با راهنمایی‌های مستمر مشاوران مالیاتی وینداد، توانستم برخی از مهم‌ترین دعاوی مالیاتی را حل و فصل کنم و از زیان‌های آتی تا حد زیادی جلوگیری کنم.

علاوه بر آن تیم وکلای دادگستری وینداد توانست دعاوی طرح شده در اداره کار علیه کلینیک را به سرعت رفع و رجوع کند. چنین خدماتی باعث شد تا با نهایت رضایت از وینداد، به ادامه همکاری با آنها ادامه دهم. امنیت حقوقی زیادی که وینداد برای من به ارمغان آورد سبب شد تا بتوانم کسب‌وکار خود را گسترش دهم و حتی شعبه دوم کلینیک خود را نیز تاسیس کنم.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین اشتباه من در مدیریت کسب و کارم، دست‌کم گرفتن اهمیت مشاوره حقوقی و به طور خاص، قراردادهای حقوقی بود که اگرچه زیان‌های مالی زیادی را به من وارد کرد اما باواسطه همکاری با وینداد، تا حد بسیار زیادی تحت کنترل قرار گرفت.

توصیه من برای کسب‌وکارهای مختلف، استفاده از خدمات حقوقی وینداد است چرا که تیم حقوقی وینداد با اشراف کامل به موضوعات و چالش‌های فضای کسب‌وکارهای ایرانی، قادر است صفر تا صد خدمات لازم را برای شروع یا توسعه کسب‌وکار ارائه کند. تنظیم و بررسی قرارداد، مشاوره حقوقی، ثبت برند و شرکت، دعاوی تخصصی، تنظیم اوراق قضایی، پکیج‌های به‌صرفه حقوقی و… مهم‌ترین خدمات وینداد برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به حساب می‌آیند.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

شکایت از ایرانیک
مقالات داستان مشتریان وینداد

مرجع قضایی شکایت از تصمیمات ایرنیک

سایت ایرنیک مرکز ثبت دامنه‌های مرتبه‌اول کشوری نقطه-آی‌آر (‎.ir) و نقطه-ایران (.ایران) است که تمام دامنه‌های ملی که افراد قصد ثبت کردن آن را دارند باید