قرارداد اجاره بچینگ + نمونه قرارداد به همراه مواد مهم

قرارداد اجاره بچینگ + نمونه قرارداد به همراه مواد مهم

  قرارداد اجاره بچینگ از قراردادهای مهم در ساخت وساز و ساختمان سازی است. برای پیشبرد پروژه‌های پیمانکاری ساختمان غالبا نیاز به وجود وسایل و تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمان‌سازی خاصی است. بچینگ نیز یکی از این تجهیزات مورد استفاده در ساختمان است. با استفاده از این دستگاه، آب و مصالح  با یکدیگر ترکیب می‌شوند و  حجم زیادی، […]

 

قرارداد اجاره بچینگ از قراردادهای مهم در ساخت وساز و ساختمان سازی است. برای پیشبرد پروژه‌های پیمانکاری ساختمان غالبا نیاز به وجود وسایل و تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمان‌سازی خاصی است. بچینگ نیز یکی از این تجهیزات مورد استفاده در ساختمان است. با استفاده از این دستگاه، آب و مصالح  با یکدیگر ترکیب می‌شوند و  حجم زیادی، بتن تولید می‌شود و این بتن برای پروژه‌‌های ساخت‌و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بتن از کاربردی‌ترین مصالحی است که برای اجرای انواع پروژه‌های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل قرارداد اجاره بچینگ برای صاحبان ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیار اهمیت دارد. صاحبان پروژه‌های ساختمانی برای کاهش هزینه‌های خود ناشی از جا به‌جایی بتن و حمل آن از دستگاه بچینگ در کنار ساختمان یا پروژه خود استفاده می‌کنند. به دلیل دلیل موقتی بودن پروژه‌ها و بالا بودن هزینه خرید این دستگاه صاحبان پروژه‌ها اغلب ترجیح می‌دهند دستگاه بچینگ را اجاره کنند.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد، نکات حقوقی مهم قرارداد اجاره بچینگ را بررسی می‌کنیم و به چند سوال مهم در این زمینه پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

قرارداد اجاره بچینگ چه کاربردی دارد؟

صاحبان پروژه‌های عمرانی برای فراهم کردن بتن لازم برای پروژه‌ها و ساختمان‌هایشان باید این بتن را از کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی خریداری و به پروژه مربوط انتقال دهند. از آنجایی که طی کردن این مراحل وقت زیادی را از آنها می‌‌گیرد و همینطور هزینه زیادی به همراه دارد تصمیم به اجاره بچینگ گرفتند.

اجاره کردن این دستگاه به مراتب راحت‌تر و به صرفه‌تر از خرید آن است،بنابراین با قرارداد اجاره بچینگ یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات برای ساخت پروژه فراهم شد.

این قرارداد نیز مانند سایر قرارداد‌ها نکات خاص خود را دارد که لازم است هنگام تنظیم به آن توجه ویژه کنید. اگر نیاز به راهنمایی داشتید مشاوران متخصص ما در این زمینه شما را همراهی می‌کنند.

قرارداد اجاره بچینگ چه نکاتی دارد؟

این قرارداد نیز مانند سایر قرارداد‌های اجاره دستگاه، از بخش اجاره قانون مدنی پیروی می‌کند.  براساس ماده 466 قانون مدنی، اجاره توافقی است که به واسطه آن، مستاجر (شخصی که تقاضا دارد دستگاه بچینگ را اجاره کند) می‌تواند از منافع مال اجاره (بچینگ) استفاده کند و از آن بهره ببرد. در ادامه برخی از نکات این قرارداد می‌پردازیم. بنابراین، این قرارداد اجاره  برطبق قانون مدنی است و تنظیم و امضای آن، صحیح و معتبر است.

مشخصات طرفین قرارداد

در این بند باید مشخصات طرفین قرارداد به طور دقیق تصریح شود. موجر و مستاجر این قرارداد باید به طور مشخص معرفی شوند و اگر اشخاص حقوقی بودند، نام نمایندگان یا وکلای آنها نیزدرج شود.

همچنین اهمیت دارد که مشخصات کامل دستگاه بچینگ اعم از برند، مدل و سال تولید، رنگ و… در این بند یا بندی مستقل درج شود. همچنین ارگر دستگاه ایراد یا نقصی دارد نیز باید به صورت دقیق و بدون ابهام توضیح داده‌شود.

موضوع قرارداد اجاره بچینگ

بنا به نوع شغلی که به استفاده از بچینگ می‌پردازد می‌توان موضوع قرارداد را تدوین کرد. برای مثال می‌توان توضیح داد که دستگاه بچینگ برای ساختمان سازی است یا یک پروژه عمرانی ساخت پل یا بنای عمومی،همینطور جزئیات بیشتر نظیر مکان انجام پروژه یا طریقه خاص استفاده از دستگاه بچینگ نیز می‌تواند موضوع این قرارداد باشد.

مدت قرارداد

از نکات مهم این قرارداد مدت آن است که باید مورد توجه قرار گیرد. باید تعیین شود که مستاجر تا چه مدت به دستگاه بچینگ نیاز دارد. برای مثال ممکن است دستگاه برای پروژه‌ای کوچک اجاره شود و چند روز اجاره آن کافی باشد. گاهی هم دستگاه برای پروژه‌های بزرگ‌تر برای مدت یک سال یا بیشتر نیز اجاره می‌شود.

موجر تا پایان مدت اجاره نمی‌تواند به دستگاه خود رجوع کند و مانع از استفاده مستاجر از دستگاه شود.

مبلغ قرارداد

مبلغ اجاره بچینگ به توافق طرفین بستگی دارد، اما بهتر است بعد از مذاکره آن را به طور دقیق در قرارداد ذکر کنند. این کار دو طرف را از اختلافات بعدی مصون می‌دارد. می‌توان برای تعیین مبلغ اجاره در قرارداد اجاره بچینگ از دانش فنی کارشناسان رسمی این حوزه بهره برد. در این صورت چنانچه دستگاه نقصی داشته باشد کارشناس مربوط با توجه به آن بهتر می‌تواند تعیین مبلغ کند.

تعهدات موجر

موجر یا همان مالک دستگاه بچینگ باید در مدت مشخص دستگاه را در اختیار مستاجر قرار دهد و شرایط را برای استفاده هر چه بهتر او از بچینگ فراهم کند.

حل اختلاف بین موجر و مستاجر

بهتر است از همین ابتدای قرارداد  روش‌های حل اختلافات احتمالی خود را مشخص کنید . این کار باعث می‌شود اختلافات احتمالی سبب تهدید ماهیت کلی قرارداد نشود. برای حل اختلافات در قراردادهای اجاره و قراردادهای پیمانکاری ساختمان توسل طرفین به مذاکره است. این مذاکره می‌تواند بین طرفین قرارداد، نمایندگان آنها و یا با ورود شخص ثالثی به عنوان میانجی انجام شود.

در نهایت اگر اختلافات پابرجا ماندند، طرفین قرارداد می‌توانند از نهاد داوری برای حل اختلافات خود استفاده کنند و یا مشکل موجود را به محاکم قضایی ارجاع دهند.

برای تنظیم قرارداد اجاره بچینگ نیاز به راهنمایی دارید؟

در این نوشته شما را با جزئیات و نکات حقوقی قرارداد اجاره بچینگ آشنا کردیم.با این حال لازم به یادآوری‌ست که اصولا تنظیم قراردادهای حقوقی امری تخصصی است.

پس به شما توصیه می‌کنیم پیش از تنظیم قرارداد اجار‌ه بچینگ که هم دارای ویژگی‌های قراردادهای اجاره است و هم در زمره قراردادهای پیمانکاری ساختمان قرار دارد، از دانش متخصصان حقوق بهره‌مند شوید.

ما در وینداد با داشتن تیمی از وکلای دادگستری و کارشناسان حقوق قراردادها و مشاوران قراردادهای پیمانکاری ساختمان، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای متنوع و همچنین خدمات تنظیم و بررسی قرارداد اجاره تجهیزات را ارائه دهیم.

 

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد اجاره آموزشگاه
مقالات قرارداد اجاره

نحوه تنظیم قرارداد اجاره آموزشگاه

یکی از قراردادهایی که بین افراد رواج زیادی دارد قرارداد اجاره آموزشگاه است به این خاطر که افرادی که یک تخصص خاصی دارند سعی می‌کنند