قرارداد اجاره سالن آرایشگاه چگونه تنظیم می‌شود؟

قرارداد اجاره سالن آرایشگاه چگونه تنظیم می‌شود؟

اجاره سالن آرایشگاه همیشه یکی از دغدغه‌های مهم آرایشگران است. آنها اغلب نیاز به سالن‌هایی بزرگ با نور مناسب و امکانات کافی در نقاطی در دسترس برای مشتریان، دارند. خرید چنین مکانی برای بیشتر آرایشگران به امری غیر ممکن تبدیل شده‌است. به همین دلیل آنها به دنبال قرارداد اجاره سالن‌ آرایشگاه هستند. علاوه بر این […]

اجاره سالن آرایشگاه همیشه یکی از دغدغه‌های مهم آرایشگران است. آنها اغلب نیاز به سالن‌هایی بزرگ با نور مناسب و امکانات کافی در نقاطی در دسترس برای مشتریان، دارند. خرید چنین مکانی برای بیشتر آرایشگران به امری غیر ممکن تبدیل شده‌است. به همین دلیل آنها به دنبال قرارداد اجاره سالن‌ آرایشگاه هستند.

علاوه بر این به دلیل بالا بودن اجاره این سالن‌ها آرایشگران به همراه دیگر مشاغل مرتبط یک سالن را اجاره می‌کنند. فعالان این حوزه اطلاعات کمی نسبت به قوانین و قرارداد‌ها دارند، به همین دلیل در این مطلب به سراغ توضیح قرارداد اجاره سالن آرایشگاه رفتیم. چنانچه نیاز به راهنمایی داشتید مشاوران متخصص ما در این زمینه شما را همراهی می‌کنند.

قرارداد اجاره سالن آرایشگاه چه کاربردی دارد؟

همانطور که می‌دانید آرایشگر‌ها نیاز به سالن‌هایی بزرگ با فضایی باز دارند. خرید این سالن‌ها هزینه بالایی دارد و آرایشگران نمی‌توانند از پس پرداخت آن برآیند. همچنین بسیاری از آرایشگران هستند که دیگر قصد فعالیت در سالن‌های شخصی خود را ندارند و به طور موقت سالن خود را به دیگری واگذار می‌کنند.

فضای سالن‌های آرایشی بسیار اهمیت دارد، چرا که افراد وقت زیادی را در آنجا می‌گذرانند و لازم است که تمامی نکات بهداشتی در آنها رعایت شود. دکوراسیون سالن‌های آرایشی در جذب مشتری اهمیت بسیاری دارد و آرایشگران وقت بسیاری برای آماده‌سازی سالن‌ها صرف می‌کنند. به همین دلیل موقعیت و فضای این سالن‌ها در کسب در آمد آرایشگران اهمیت بسیاری دارد.

با توجه به همه این موارد بهتر است که در هنگام تنظیم قرارداد اجاره سالن آرایشگاه، آرایشگران دقت زیادی داشته‌باشند،

در ادامه به برخی نکات این قرارداد می‌پردازیم.

نکات مهم قرارداد اجاره سالن آرایشگاه

قراداد اجاره سالن آرایشگاه همان طور که از نامش پیداست، نوعی قرارداد اجاره محسوب می‌شود.  براساس ماده 466 قانون مدنی، اجاره توافقی است که به واسطه آن، مستاجر (شخصی که تقاضا دارد سالن آرایشگاه را اجاره کند) می‌تواند از منافع مال اجاره (آرایشگاه) استفاده کند.

در ادامه به بندهای مهم قرارداد اجاره سالن آرایشگاه اشاره می‌کنیم.

مشخصات طرفین قرارداد

در این بند باید مشخصات صاحب سالن یا کسی که از طرف مالک اجازه اجاره دادن دارد و مستاجر این قرارداد باید به طور مشخص ذکر شود.  اگر اشخاص حقوقی بودند، نام شرکت و نمایندگان یا وکلای آنها نیز درج شود.

همچنین اهمیت دارد که مشخصات کامل سالن مثل، امکانات، متراژ، نشانی و … در این بند یا بندی مستقل درج شود. اگر مستاجر حق استفاده از قسمت مشخصی از سالن یا امکانات آرایشگاه را ندارد باید به صورت دقیق و بدون ابهام توضیح داده‌شود.

همچنین مشخصات آرایشگر شامل نام و نشانی، شماره ملی، شماره سریال مدرک مرتبط با آرایشگری و… اهمیت زیادی دارد.

موضوع قرارداد

هرچند موضوع این قرارداد به طور کلی اجاره سالن آرایشگاه است، اما در برخی موارد سالن برای موردی بخصوص از فعالیت‌های آرایشی اجاره داده می‌شود. برای مثال؛ سالن تنها مختص ناخن‌کار‌ها است یا برای انجام کارهای درمانی روی پوست اجاره شده‌است. در این بند موجر می‌تواند مستاجر را از انجام فعالیتی غیر از مورد ذکر شده در قرارداد منع کند.

علاوه بر این، در برخی موارد سالن آرایشگاه به همراه وسایل آن اجاره داده می‌شود، همانند صندلی‌ها، آینه‌ها و میزهای مخصوص و … تمامی مواردی که در سالن موجود است باید صورت برداری شود و در مورد وضعیت آنها در زمان شروع اجاره توضیح داده شود.

مدت قرارداد

مدت در قرارداد‌های اجاره همواره موضوع مهمی بوده‌است. باید تعیین شود که مستاجر تا چه مدت تصمیم دارد از سالن استفاده ‌کند. در متن قرارداد باید تاریخ دقیق شروع و پایان اجاره مشخص شود و طرفین نسبت به آن متعهد باشند. موجر تا پایان مدت اجاره نمی‌تواند به محل اجاره داده، رجوع کند و مانع از استفاده مستاجر از آن شود.

مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد اجاره سالن آرایشگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. متراژ سالن، امکانات آن، نزدیکی محل سالن به مکان‌های مهم و در مرکز شهر بودن، نوع فعالیت سالن و… از جمله مواردی است که مبلغ این قرارداد را تعیین می‌کند. بهتر است در این بند نحوه پرداخت مبلغ را نیز ذکر کنید. اینکه چه مقدار مبلغ به عنوان ودیعه و چه مقدار از آن ماهانه پرداخت می‌شود از موارد مهم این بند است.

تعهدات آرایشگر

آرایشگر نیز متعهد است که ازسالن اجاره داده شده تنها برای انجام خدمات قابل توافق شده با مالک استفاده کند و هر نوع بهره‌برداری دیگر غیرمجاز محسوب می‌شود. رعایت تعرفه‌های آرایشگاه، حسن رفتار با مشتریان و… از جمله تعهدات مرتبط با این موضوع هستند.

حل‌وفصل اختلافات

در نهایت باید طرفین قرارداد نحوه حل اختلافات قراردادی خود را تعیین کنند. مذاکره و یا استفاده از یک فرد باتجربه در صنف آرایشگری به عنوان داور یا میانجی می‌تواند روش‌های حل اختلاف قرارداد اجاره سالن آرایشگاه می‌باشد.

نیاز به تنظیم قرارد‌اد اجاره سالن آرایشگاه دارید؟

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و دشواری راه‌اندازی کسب‌وکارها ، اجاره سالن آرایشگاه و سالن‌های زیبایی پدیده رایجی به حساب می‌آید. به همین خاطر تنظیم قرارداد اجاره سالن آرایشگاه نیز اهمیتی زیادی پیدا کرده است.

نباید فراموش کرد که هر زمانی که نیاز به ورود نهاد حقوق به روابط کاری وجود دارد، باید حساسیت و دقت زیادی به خرج داد. بنابراین هرگز استفاده از دانش حقوقی کارشناسان تنظیم قراردا‌د را در این مسیر دست‌کم نگیرید.

وینداد با داشتن گروهی از مشاوران حقوقی مطلع و وکلای امور قراردادها، آماده ارائه مشاوره و سایر خدمات مرتبط با تنظیم قرارداد اجاره در خدمت  شما است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد اجاره آموزشگاه
مقالات قرارداد اجاره

نحوه تنظیم قرارداد اجاره آموزشگاه

یکی از قراردادهایی که بین افراد رواج زیادی دارد قرارداد اجاره آموزشگاه است به این خاطر که افرادی که یک تخصص خاصی دارند سعی می‌کنند