قرارداد ارائه خدمات اینترنت + تعهدات شرکت و مشتری

قرارداد ارائه خدمات اینترنت + تعهدات شرکت و مشتری

تفاوتی ندارد دانشجو باشید یا دانش‌آموز، سالمند باشید یا جوان، شاغل باشید یا بازنشسته، در حال حاضر، دسترسی به اینترنت پرسرعت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه به شمار می‌رود. به همین خاطر شرکت‌های مختلفی در حوزه ارائه خدمات اینترنت پر سرعت خانگی فعالیت دارند تا پاسخگوی نیازهای این حوزه باشند. استفاده از خدمات […]

تفاوتی ندارد دانشجو باشید یا دانش‌آموز، سالمند باشید یا جوان، شاغل باشید یا بازنشسته، در حال حاضر، دسترسی به اینترنت پرسرعت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه به شمار می‌رود. به همین خاطر شرکت‌های مختلفی در حوزه ارائه خدمات اینترنت پر سرعت خانگی فعالیت دارند تا پاسخگوی نیازهای این حوزه باشند. استفاده از خدمات هر شرکت مشروط به تنظیم یا پذیرش قراردادی است که ما بین شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت و مشترکین منعقد می‌شود.
در این مطلب قصد داریم تا به قرارداد ارائه خدمات اینترنت بپردازیم و نکات مهم این تعهدات شرکت و مشتری را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا برای دریافت خدمات اینترنت، نیاز به قرارداد داریم؟

نیاز به دریافت خدمات اینترنت پر سرعت خانگی برای بسیاری از افراد وجود دارد. اما دسترسی به اینترنت پر سرعت، موضوعی نیست که افراد بتوانند بدون استفاده از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت به آن دست پیدا کنند. به همین خاطر افراد باید با تحقیق و بررسی و همچنین انجام مقایسه شرکت‌های متعدد فعال در این زمینه، اقدام به انتخاب مناسب‌ترین شرکت خدمات اینترنتی کنند.

استفاده از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت، جز با پذیرش مفاد قراردادی این شرکت‌ها ممکن نیست.

باید توجه داشت که اصولا مواردی مانند مشخصات طرفین قرارداد، موضوع قرارداد، مبلغ قرارداد، مدت زمان قرارداد و… نکته خاص حقوقی ندارند و بستگی به وضعیت هر قرارداد و انتخاب شخصی افراد، می‌توانند متفاوت باشند. به همین خاطر در ادامه به برخی از نکات مهم تعهدات شرکت و مشتری در قرارداد ارائه خدمات اینترنت می‌پردازیم که حاوی نکات حقوقی متعددی هستند.

تعهدات شرکت و مشتری در قرارداد ارائه خدمات اینترنتی چیست؟

دو بند مهم و اساسی در قرارداد ارائه خدمات اینترنتی، تعهدات هر یک از طرفین یعنی، شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت و مشتری (مشترک یا متقاضی) هستند. در ادامه به نکات مهم هر یک از این بندها اشاره می‌کنیم.

تعهدات شرکت

برخی از مهم‌ترین تعهدات شرکت ارائه خدمات اینترنت، به شرح زیر است:

– شرکت نباید ارائه خدمات خود را مشروط به امور غیرقراردادی کند. مثلا امکان استفاده مشتری از یک سرویس خاص را مشروط به پرداخت مبلغ بیشتر یا سایر موارد خارج از قرارداد کند.

– شرکت باید مطابق تبلیغات و اطلاعیه‌های عمومی خود در زمینه ارائه حجم و قیمت‌گذاری و… رفتار کند.

– شرکت باید تمام مقررات مرتبط با خدمات خود را با شفافیت کامل و به طور رایگان در اختیار مشتری بگذارد. مواردی مانند محدودیت سرعت در ساعاتی از شبانه‌روز، کم شدن دو برابر حجم در استفاده از سایت‌های خارجی و… مشمول این بند هستند.

– پشتیبانی فنی تلفنی به طور ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و باید به طور رایگان انجام بپذیرد.

– شرکت نباید تغییری در سرویس انتخابی مشتری در حین دوره استفاده از آن ایجاد کند و در صورت لزوم به تغییرات قیمت و حجم و… باید این تغییرات با اطلاعیه قبلی صورت بگیرد.

– شرکت تعهد به حفظ محرمانگی اطلاعات مشترکین و حفاظت از حریم خصوصی آنها دارد و نباید اطلاعات مشترکین را جز با مجوزهای قانونی، در اختیاز شخص ثالثی بگذارد.

– عملیات نصب مودم و یا رانژه خط (انصراف مشتری از دریافت خدمات و جمع‌آوری مودم) توسط شرکت انجام می‌پذیرد.

– شرکت باید به شکایات مشتریان در اسرع وقت پاسخ بدهد.

– شرکت جز در موارد اثبات فورس ماژور و یا مجوزهای قانونی، نمی‌تواند از خدمات‌رسانی به مشترک سر باز بزند.

تعهدات مشتری

بعضی تعهدات مشتری (متقاضی یا مشترک) در قرارداد ارائه خدمات اینترنت، در زیر آمده است:

– مشترک با آگاهی کامل از مبالغ سرویس‌ها، اقدام به انتخاب آنها می‌کند و بایستی به نحوه پرداخت هزینه‌ها و سررسیدهای قراردادی (موعد پرداخت و پایان خدمات و…) احترام بگذارد.

– مشترک باید قوانین و مقررات کشور در حوزه فضای مجازی و جرایم‌ رایانه‌ای و استفاده از اینترنت را رعایت کند و مسئولیت نقض مقررات قانونی و عواقب حقوقی ناشی از آن بر عهده وی خواهد بود.

– مشترک موظف است تغییرات مشخصات خود مانند نشانی پستی، تلفن، ایمیل و… را به اطلاع شرکت برساند.

– مشترک وظیفه حفاظت از نام کاربری و رمز عبور خود را دارد و عواقب سوءاستفاده از اطلاعات کاربری بر عهده وی خواهد بود.

– مشترک باید رابطه حرفه‌ای و توام با احترام خود را با شرکت حفظ کند. به طور مثال در صورتی که مشترک در تماس‌های تلفنی با واحد پشتیبانی اقدام به هتاکی یا استفاده از الفاظ رکیک کند، شرکت می‌تواند با استناد به مکالمات ضبط شده، اقدام به پیگیری قانونی کند.

نیازی به مشاوره درباره قرارداد ارائه خدمات اینترنت دارید؟

هر چند قرارداد ارائه خدمات اینترنت، از نوع قراردادهای الحاقی محسوب می‌شود و توسط شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت به مشتری تحمیل می‌شود، اما می‌توان با داشتن اطلاعات کافی در زمینه تعهدات حقوقی طرفین قرارداد، از بسیاری از چالش‌های حقوقی به دور ماند. به همین خاطر در این مطلب تلاش کردیم تا با تاکید بر تعهدات طرفین قرارداد ارائه خدمات اینترنت، بخشی از نکات حقوقی این موضوع را پوشش دهیم.

نباید فراموش کرد که در این قراردادها به دلیل آنکه موضوعات و مفاهیم فنی با مسائل حقوقی گره خورده‌اند، نیاز به استفاده از مهارت متخصصین حقوق فضای مجازی است.

ما در وینداد با دارا بودن گروهی از وکلای دادگستری و کارشناسان امور قراردادها و مشاوران حقوق فضای مجازی، قادر هستیم تا به شما در مسیر انعقاد قرارداد ارائه خدمات اینترنت مشاوره بدهیم.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از