برای مشارکت احداث باغ به چه قراردادی نیاز دارید؟

برای مشارکت احداث باغ به چه قراردادی نیاز دارید؟

امروزه مشارکت احداث باغ برای کسانی جذاب است که تصمیم به پرورش گل و گیاهان، میوه، سبزیجات، بوته‌ها و درختان مختلف در بستر زمین‌هایی که حصار کشی شده باشند می‌گیرند که در  این روش پرورش، زمین‌هایی که به این منظور زیر کشت می‌روند،باغ نامیده می‌شود. شاید شما هم علاقمند به ورود به این بازار کار […]

امروزه مشارکت احداث باغ برای کسانی جذاب است که تصمیم به پرورش گل و گیاهان، میوه، سبزیجات، بوته‌ها و درختان مختلف در بستر زمین‌هایی که حصار کشی شده باشند می‌گیرند که در  این روش پرورش، زمین‌هایی که به این منظور زیر کشت می‌روند،باغ نامیده می‌شود. شاید شما هم علاقمند به ورود به این بازار کار جذاب باشید و با دیدن این مناظر قصد ایجاد باغ‌هایی را برای کسب سود و ایجاد کسب و کاری داشته باشید. آنچه مهم است بایدها و نبایدهای مهم برای انجام این کار است.
اصولا احداث باغ نیز هم چون سایر اعمال نیازمند شرایط و طی مراحلی است که در نهایت منتج به ایجاد باغ شود. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این نوشتار را ادامه دهید تا با برخی از مهم‌ترین نکات برای مشارکت احداث باغ آشنا شوید.
اگر پس از مطالعه این مطلب به نمونه قرارداد مشارکت احداث باغ نیاز داشتید می‌توانید برای اطلاع از جزئیات آن با کارشناسان حقوقی ما مشورت کنید.

برای احداث باغ چه شرایطی را باید فراهم کنم؟ توجه به چه نکاتی مهم است؟

برای مشارکت احداث باغ حتما یک سری از عوامل باید مورد توجه و در دستور کار شما قرار گیرد:

۱_ به عوامل محیطی لازم برای احداث باغ توجه کنید:

در پرورش درختان،گیاهان هر کدام به دماهای متفاوتی نیاز دارند.در مناطقی که معتدل است برای تولید محصول بهتر باید درختان در ساعات مشخصی دماهای پایین دریافت کنند.نکته دیگر در مورد درختانی است که به اصطلاح زود گل هستند که بهتر است در شیب های شمالی و درختان دیر گل در شیب های جنوبی کاشته شوند.

۲_ به شرایط خاک منطقه توجه کنید:

قبل از کاشت به نوع و عمق خاک منطقه توجه کنید.بافت های سبک و سنگین با اضافه کردن مواد آلی قابلیت اصلاح دارند.هم چنین برای کاشتن درختان میوه دقت کنید که سطح آب زیر زمینی نباید به سطح زمین نزدیک باشد.

۳_ انتخاب محل مناسب برای کاشت مهم است:

برای به زیر کشت بردن باید به تغذیه مناسب و انجام آزمایش های آب و خاک نیز اهمیت داد.به شیب زمین توجه کنید چرا که اگر شیب زمین کمتر از ۵ درصد باشید می‌توان بدون انجام عملیات تسطیح زمین را به زیر کشت برد.

۴_ شرایط آب منطقه را ارزیابی کنید:

به میزان آب در دسترس و میزان بارندگی منطقه و همچنین کیفیت آب چاه و منابع آبی دقت کنید.

۵_ عوامل اقتصادی را بررسی کنید:

_ اصولا محصولاتی که در باغ ها کشت می شوند محصولاتی هستند که باید در زمان مناسب و در  کوتاه ترین زمان به بازار فروش برسند تا هم بتوان به بازگشت سرمایه و هم بازار مناسب فروش را با توجه به نوع محصول و قیمت آن و محل احداث باغ به دست آورد.

_ امکان دسترسی به بازارهای فروش یا صادرات را بسنجید.

_ امکان دسترسی و فراهم آوردن ماشین آلات و تجهیزات و نیروی انسانی را بر آورد کنید.

_ امکان دسترسی به جاده های اصلی و فرعی و وجود امکانات حمل و نقل مهم است.

۶_ آماده سازی زمین و کاشت نهال

در روش آبیاری سطحی نیازی به تسطیح زمین وجود ندارد.نور مناسب برای رشد درختان و تولید و بازدهی با کیفیت ضروری است.برای تعیین فاصله میان درختان و ردیف ها باید به نوع ماشین آلات مورد استفاده،حاصلخیزی خاک،نوع درخت میوه توجه کنید.این نکات را نیز در نظر داشته باشید:

_ در نظر داشته باشید که استفاده از ماشین آلات باید در باغ امکان پذیر باشد.

_ کاشت درختان باید به شکلی انجام شود که هوا به راحتی در باغ جریان پیدا کند به این ترتیب از تجمع هوای سرد و رطوبت جلوگیری می کنید.

_ درختان نور بیشتر دریافت می کنند و رنگ گیری میوه ها بهتر خواهد شد.

_ عملیاتی که برای انجام کاشت درخت باید انجام شود،شامل این موارد است:

۱_ زمین را آماده کنید.

۲_ گودبرداری کنید.

۳_ به زمان و فصل کشت درختان میوه توجه کنید.

پس اگر شرکایی دارید که می‌خواهید با کمک یک‌دیگر شروع به مشارکت کنید حتما قرارداد مشارکت احداث باغ را دریافت کنید. مشاوران حقوقی وینداد آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

برخی از ضوابط لازم برای مشارکت در احداث باغ

برای دیوارکشی باغ این موارد به عنوان ضوابطی لازم است:

_ داشتن سند مالکیت.

_ دیوارکشی در آن منطقه از قدیم عرف و مرسوم باشد.

_ باغ به مرحله ای رسیده باشد که مرحله ی میوه دهی است.

_ حداقل مساحت باغ باید ۵۰۰۰ متر باشد.

برای واگذاری امتیازات انشعابات به باغ ها این موارد مهم است:

_ تغییر کاربری نیاید ایجاد شود چه ساخت و ساز جدید چه دیوار کشی جدید انجام شود.

_ به اداره مربوطه باید مراجعه کنید و استعلام از این اداره برای محل مورد نظر را دریافت کنید.

_ مدارک مالکیت زمین مورد نظر.

مشارکت مدنی و مشارکت احداث باغ چه ارتباطی دارند؟

همان طور که قبلا مطرح کردیم مشارکت مدنی در واقع قراردادی است که از ترکیب سرمایه های نقدی و غیر نقدی طرفین ایجاد می‌شود در این قرارداد از سرمایه هایی از جمله در زمینه های مختلف خدماتی، تولیدی، بازرگانی استفاده شده و در نهایت  منجر به ایجاد سود شده و طرفین در آن سود شریک می‌شوند. امروزه قرارداد مشارکت مدنی در بسیاری از کسب و کارهای نوین رخنه کرده و تاثیر بسیاری در روند شکل‌گیری، تداوم و رونق فعالیت‌های صاحبان مشاغل و کسب و کارها داشته است. چرا که شراکت در امور کسب و کارها باعث تسهیل انجام امور و تصمیم‌گیری‌های بهتر خواهد شد.

اگر هدف شما هم از عقد قرارداد مشارکت در ساخت، رسیدن به سود آن است همین الآن نمونه قرارداد مشارکت احداث باغ را دریافت کنید!

چرا مشارکت‌ مدنی در مشارکت دراحداث باغ مفید است؟

۱_ سرمایه کسب و کار: با شراکت طرفین در یک فعالیت مشخص تولیدی، خدماتی‌ یا بازرگانی و با توجه به ماهیت کسب و کار، سرمایه گذاری به بهترین شکل خود انجام می‌شود.

۲_ ایجاد انعطاف پذیری در کسب و کار: با مشارکت می‌توان مدیریت و اجرای امور را بسیار ساده تر انجام داد.

۳_ تصمیم‌گیری فعالانه در کسب و کار: با همکاری و همفکری طرفین با یکدیگر امکان تصمیم‌گیری‌های خلاقانه و پر سود تر فراهم می‌شود.

۴_ سهیم شدن در مسئولیت‌ها: در مشارکت طرفین می‌توانند مسئولیت اجرا و امور کسب و کار را به اشتراک بگذارند.بدین ترتیب به بهترین شکل از توانایی ها و قابلیت های خود بهره بیشتری می برند.

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشارکت مدنی کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشارکت احداث باغ را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

نیاز به قرارداد مشارکت احداث باغ دارید؟

پرورش و رشد گیاهان مختلف در قلب یک فعالیت حیات بخش و جذاب مانند ایجاد و احداث باغ بدون شک یک فعالیت تولیدی پویا و پر ثمر خواهد بود که با لحاظ موارد ذکر شده و همکاری و شراکتی مطمئن با شخصی دیگر زمینه ساز ظهور کسب و کاری موفق خواهد بود کسب و کاری که مولد و سیال است و در واقع تامین کننده بخش مهمی از نیازهای دائمی و مهم مردم در بحث تولید و کشت میوه، مرکبات و گل و گیاهان است.
قرارداد مشارکت احداث باغ به بهبود روابط طرفین و اطمینان خاطرشان از انجام به موقع تعهدات، واضح بودن تعهدات و بسیاری از موارد دیگر کمک می‌کند. در حالی که هر گونه سهل انگاری و بی توجهی شما به این قرارداد می‌تواند برای شما دردسر ساز باشد بنابراین با کمک گرفتن از این قرارداد می‌توانید آسوده خاطر باشید

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط